مک دونالد مخفیانه وارد ایران شد

نویسنده

مک دو نالد از دوسال پیش مخفیانه وار دایران شده و به نام دیگری به ثبت رسیده است.
براساس آنچه در روزنامه رسمی به تاریخ ۵ مرداد ۹۳ ثبت شده است شرکت مک‌دونالد به مدت ۱۰ سال، علامت تجاری خود را در ایران به ثبت رسانده است.

علامت تجاری شرکت مک‌دونالد در ایران با نام های تجاری «مک‌فلری» و «McFLURRY» که نام یکی از محصولات شرکت مک‌دونالد است، به ثبت رسیده است.


بیست و هفتم تیر ماه امسال و درآستانه “توافق اتمی”  ر اعلام کرد:” شرکت آمریکایی “مک دونالد”، بعد از توافق اتمی، فرم ویژه برای پذیرش نمایندگی (فرانشیز) درکشورهای منطقه از جمله ایران را مجددا در وب سایت رسمی خود منتشر کرد.

شرکت آمریکایی مک دونالد بعد از توافق اتمی، با انتشار”فرانشیز” دروب سایت رسمی خود، عملا برای نخستین بار بعد از انقلاب اسلامی امکان حضور این فست فودجهانی را که از خط قرمزهای انقلاب است، فراهم کرده است.”
 این خبر بازتاب گسترده ای پیدا کرد و اقتدارگرایان بشدت مک دونالد را تحت عنوان “جاسوسی از طریق فروش ساندویچ” مورد حمله قرار دادند.

به گزارش انتخاب ؛ زهرا معصومی‌پور کارشناس ثبت شرکت‌ها در گفت‌وگویی توضیح می‌دهد داد:“اگر یک شرکت خارجی در کشور نمایندگی داشته باشد با همان علامت تجاری خود فعالیت می‌کند ولی اگر بخواهد شعبه‌ای از آن شرکت باشد با علامت تجاری ثبت‌ شده متفاوتی از آن شرکت فعالیت می‌کند.”

 

در جهان فقط یازده کشور هستند که در آنها مک دونالد شعبه ندارد. این کشورها عبارتند از: کره شمالی،ویتنام،کامبوج،سیشل، شهر واتیکان،نپال، باربادوس، قزاقستان و ارمنستان.