رکابزن اتریشی در تبریز

نویسنده

» گزارش مجله سیکلیس از انتقال ایبگر به تیم پتروشیمی

کریستین کوسرات

 

مارکوس ایبگر، دوچرخه سوار اتریشی سال آینده در تیم دوچرخه سواری پتروشیمی تبریز رکاب خواهد زد. او در مورد انتخاب خود به مجله ورزشی سیکلیس توضیح می دهد. او که یکی از امیدهای دوچرخه سواری اتریش است در ۲۶ سالگی یک تصمیم نه چندان عادی در زندگی خود گرفته: رکاب زدن در یک تیم ایرانی.

 

می خواستم به آسیا بروم

مارکوس ایبگر که در آخرین لحظه نامه ای از باشگاه پتروشیمی تبریز دریافت کرده، در نهایت تصمیم گرفته به این باشگاه ملحق شود. او در این رابطه می گوید: “چند پیشنهاد خوب در اتریش داشتم، ولی می خواستم از فرصتی که برای ملحق شدن به تیم پتروشیمی تبریز به وجود آمده بود استفاده کنم.” این دوچرخه سوار اتریشی قبلاً دو بار این فرصت را یافته تا در خاک آسیا رکاب بزند. ابتدا در اواخر سال ۲۰۰۹ در تور هاینان در چین و سپس در فصل آخر در اوایل ماه مارس در تور لانکاوی در مالزی. و این تجربه ای است که او مایل است مجدداً تکرار کند: “من می خواهم دوباره در آسیا رکاب بزنم. با تیم پتروشیمی تبریز این فرصت را خواهم داشت و به علاوه، این تیم بهترین تیم آسیاست.”

در تور لانکاوی سه تن از رکابزنان این تیم در بین ۱۰ برنده قرار گرفتند. مارکوس در این مسابقه ششم شده بود. او می گوید: “من آنها را در حین رکابزنی در این مسابقه دیده ام و به واقع می توان گفت که با یک تیم قوی و بسیار حرفه ای رقیب بودم.”

او در پایان فصل به دنبال یک اسپانسر جدید بود و ازطریق دوست آلمانی خود، توبیاس ارلر، که طی سال جاری به تیم ایران رفته بود، توانست با مدیران باشگاه تبریزی وارد مذاکره شود. یک تغییر محیطی همه جانبه که به هیچ وجه در او واهمه ای ایجاد نکرده. او می گوید: “این یک چالش کاملاً جدید است که به من پیشنهاد شده. بی صبرانه منتظرم.”

 

تور لانکاوی

قهرمان سابق اتریش تا چند روز آینده به ایران پرواز خواهد کرد. او می گوید: “از اول سال یک اردوی تمرینی در جنوب ایران برنامه ریزی شده. می خواهیم خودمان را برای تور لانکاوی مالزی آماده کنیم.” این تور در اواخر ماه ژانویه برگزار خواهد شد. امید او آن است که تیم ایرانی پتروشیمی تبریز در این مسابقه کسب افتخار کند.

 

منبع: سیکلیس، ۲۸ دسامبر