شنود هسته ای

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

براساس اطلاعاتی که از طرف دولت سوئیس منتشر شده، یک کشوری که اسمش احتمالا اسرائیل است، ولی شاید هم نباشد، از محل مذاکرات اتمی با ایران جاسوسی کرده است. البته هنوز معلوم نیست این جاسوسان واقعا در این جاسوسی چه چیزی را به دست آورده اند. ما از طریق منابع خودمان متوجه شدیم که اطلاعاتی که لو رفته چه چیزهایی است، افسر سرویس اطلاعاتی همان کشوری که معلوم نیست کدام کشور است، کلیه اطلاعات به دست آمده از ای میل های جواد ظریف و اعضای دیگر گروه را تحلیل کرده و نتیجه جاسوسی خودش را به این شرح داده است:

یک، براساس اطلاعات به دست آمده، ایرانی ها حاضر نیستند از غنی سازی دست بردارند، ولی اگر هم لازم باشد دست برمی دارند، رهبر ایران از طریق یک ای میل فیک به ظریف گفته است که خودت هر کاری می خواهی بکن، ولی نگو به من گفتی، اصلا اسم من رو نیار. اگر هم پرسیدند من موافقم یا نه، بگو اصلا منو نمی شناسی. ورنداری بگی من مخالفم یا اصلا بهت چیزی گفتم. جواد! در مورد هر نیروگاهی که خواستی کوتاه بیا، ولی خواهشا منو ضایع نکن.

دو، براساس اطلاعات به دست آمده از چند ای میل هک شده، رئیس مجلس ایران طرفدار توافق هسته ای است ولی نمایندگان مجلس ایران به گفته رئیس مجلس در ای میل اش به جواد ظریف پنجاه درصدشان با مذاکره موافقند، چهل درصدشان با توافق مخالفند و ۲۲ درصدشان معتقدند که بهتر است جواد ظریف مذاکره را نصفه بگذارد، 35 درصد نمایندگان مجلس ایران هم معتقدند که فقط تحریم باید لغو شود.( ما هر چه جمع کردیم متوجه نشدیم که چرا جمع نظرات ایرانی ها همیشه از صددرصد بیشتر می شود.)

سه، براساس اطلاعات به دست آمده در پنج روز گذشته مواضع رهبر ایران که از طریق ای میل های مختلف با جواد ظریف اعلام شده، چنین بوده است: روز شنبه طرفدار مذاکره، روز یکشنبه گفته است که زودتر برگرد با هم حرف بزنیم. روز سه شنبه گفته است: من دیروز که نوشته بودم زودتر برگرد بخاطر این بود که مجتبی بالای سرم بود، برنگردی ها، اصلا بی خیال شو من بهت چیزی گفتم. روز چهارشنبه گفته است: فردا مصاحبه داری یادت نره اسم منو حتما بیاری، بگو منم نظرم مثل توئه، من خودم بعدا مصاحبه می کنم و می گم تو اشتباه کردی، ولی اصلا به روی خودت نیار. روز جمعه گفته بود: ببخشید دیروز ای میل نزدم، فرخنده پسورد منو داره، ای میل های اینجوری رو فوروارد می کنه برای مجتبی، منم پنجشنبه ها دستم زیر سنگه، زودتر تمومش کن، هر کاری می کنی بکن ولی با هیچ کس حرف نزن، تو رو خدا توی خیابون هم راه نرو، ولی توی بالکن بری خوبه. جواد! اگه امروز علم الهدی ضایعت کرد ناراحت نشی ها، اصلا انگار نشنیدی.

چهار، براساس ای میل های مختلفی که تا به حال به دست آوردم، رهبر ایران هفته ای سه روز طرفدار مذاکره است و چهار روز مخالف آن، سه فرمانده سپاه طرفدار حمله نظامی به سوئیس هستند، دو نفرشان معتقدند که آن سه فرمانده را باید اخراج کرد، دو فرمانده طرفدار مذاکره هستند ولی نمی خواهند کسی نظرشان را بفهمد، رئیس قوه قضائیه مخالف مذاکره است. تا اینجا که ما فهمیدیم، تقریبا هیچ اطلاعات مشخصی وجود ندارد که نشان بدهد که ایرانی ها می خواهند چکار کنند.

من به مدت هجده ساعت تمام اطلاعات ایرانی ها را بیرون کشیدم، راستش گیج شدم و نمی دانم نظرشان چیست، با ادامه هک کردن هم مخالفم، چون هیچ چیز خاصی توی این اطلاعات نیست. لطفا با مرخصی من موافقت کنید، چون بدجوری قاطی کردم. هکر: دانیل کوهن افسر اداره سوم.

 

نقدی و تفنگ بازی

دیروز من تمام مدت قاطی کرده بودم، دیدم سردار نقدی گفته: “نباید ماهواره ها را با اجبار از بین خانواده ها جمع کرد.” هر چه فکر کردم، به نتیجه نرسیدم، فکر کردم شاید همانطور که محافظه کاران برای اصلاح طلبان مشابه سازی کردند و مثلا در مقابل سید محمد خاتمی، سید احمد خاتمی را علم کردند، یا در مقابل صادق زیباکلام سعید زیبا کلام به منصه ظهور رسیده است، یا در مقابل محمد شبستری، محسن شبستری وجود دارد، فکر کردم این دفعه اصلاح طلبان یک “نقدی” تولید کردند که اثر حرف های او را از بین ببرند، چون هر چه فکر می کردم آدمی مثل نقدی اصولا نمی تواند با هیچ کاری که با زور انجام می شود مخالف باشد، ولی هر چه تحقیق کردم، دیدم که واقعا همین نظر را گفته است. فکر کردم شاید سرش به جایی خورده، یا تصادف کرده و حالش بد بوده نظری برخلاف حرف های همیشگی اش گفته، ولی هر چه تحقیق کردم، دیدم نه، هیچ خبری از تصادف احتمالی سردار نقدی وجود ندارد. به همین دلیل تمام امروز سرم درد می کرد.

تا اینکه همین دو ساعت قبل این خبر را خواندم که روابط عمومی سازمان بسیج سازندگی اظهارات نقل شده توسط سردار نقدی را تکذیب کرده و گفته است: “من فقط به بسیجیان گفتم ماهواره ها را جمع کنید، ولی از تفنگ استفاده نکنید.” بعضی از برادرانی که دچار بیماری خوشبینی بودند، فکر کردند که منظور سردار نقدی این است که برای جمع آوری ماهواره ها از تفنگ استفاده نکنید و از نصیحت و گفتگو استفاده کنید، در حالی که منظور ایشان احتمالا این بوده که “برای جمع آوری ماهواره ها از تفنگ استفاده نکنید، ولی از تانک، یا هلیکوپتر یا تیربار و خمپاره یا ناو هواپیما بر استفاده کنید.” لذا اظهارات قبلی سردار تکذیب و اظهارات جدیدش تائید می شود.

 

روحانی رو باید کشت

یعنی فکر کنید در تمام هشت سال دولت احمدی نژاد طرف نامه می نوشت به بوش و کلی حرف های پرت و پلا می زد، همین طوری سرخود و مثل اینکه برای عمه اش نامه می نویسد، بعد مجلس، قوه قضائیه، ائمه جمعه، وزرا، انجمن اسلامی دیزی خورهای مقیم مرکز، سازمان زنان خیلی با حجاب، سودانی های مقیم قم، آبادگران، دادستان و همه و همه تائیدش می کردند و وقتی می گفتی برای چی نامه نوشته، می گفتند دلش خواسته اصلا به شما چه. هشت سال اقتصاد مملکت لوله شده بود هیچکس مشکل نداشت، کنسرت برگزار می شد غیرت اسلامی کسی تحریک نمی شد، خواهران و برادران با هم پارتی می رفتند مشکلی نبود، میلیارد میلیارد دزدی می شد، مجلس یک کلمه حرف نمی زد، و کلا هیچ اتفاقی نمی افتاد.

دیروز سردار قاسمی به روحانی گفته “بیعرضه! توافق هسته ای و آب را به تحریم ربط می دهی؟” بعد هم گفته “رهبر تحت فشار روحانی مذاکرات را پذیرفت.” نبی حبیبی پلنگ صورتی هیات های موتلفه هم اعلام کرده که “فهرست فتنه گران حاضر در دولت را داریم.” سردار نقدی هم پوز خاتمی را زده و گفته: “برخی فکر می کنند اگر مردم جیب شان خالی شد، در برابر استکبار کرنش می کنند.” رجبی دوانی هم گفته: “خدشه دولت روحانی به نظام در تاریخ انقلاب سابقه ندارد.” و طبیعتا مصباح یزدی هم گفته: “امروز کسانی را داریم که عامل انگلیس هستند.” یعنی اگر دولتی روی کار آمد که حداقل تا امروز دزدی نکرده، تورم را پائین آورده، نرخ ارز را ثابت نگه داشته، امنیت کشور را در منطقه حفظ کرده و سیاست خارجی موفقی دارد، همه حکومت با او مخالفند، اگر دزد بود، بی عرضه بود، فاسد بود، الآن همه مجیزش را می گفتند.

البته خودمانیم، اینها هم شعورشان نمی رسد که وقتی می گویند روحانی برخلاف خامنه ای طرفدار مذاکره با آمریکاست و خامنه ای تحت فشار او مذاکره را پذیرفته، یعنی روحانی حداقل به یکی از قول هایش عمل کرده، حالا مچکریم یا نیستیم، بماند.