دولت فست موشن و دیزی سالاری

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

سیامک مره صدق نماینده کلیمیان کشور در مجلس اظهارنظر عمیق و دقیق و جامعه شناسانه ای از اوضاع کشور ارائه داد و گفت: “ فست فود ابزار تهاجم فرهنگی در برابر فرهنگ دیزی خوری شده است.” در همین راستا آگاهان مهندسی غذایی و فست اینجینیرینگ دلایلی را برای تائید نظرات مذکور را ارائه داد:

اول: در راستای ضرورت هماهنگی سیاست خارجی کشور با الگوی غذایی، انتخاب سه کشور ترکیه، برزیل و چین، در عرض چهار روز در سال جاری به عنوان شریک اول اقتصادی ایران، مصداق بارز فست پلیتیک بوده و اصولا دولت در عرصه سیاست خارجی از دیزی سالاری پرهیز می کند.

دوم: در راستای هماهنگی سیاست داخلی کشور با الگوی غذایی، احمدی نژاد در جریان سخنرانی در اقلید در عرض دو دقیقه روستای قدیمی خسروشیرین که سالها عامل اختلاف محلی بود، از اقلید گرفته شد و به آباده داده شد. این تصمیم فست موشن رئیس جمهور به عنوان سریع ترین تصمیم گیری تاریخ ثبت شد. در این جریان پنج نفر کشته شدند، این تعداد کشته بالاترین رکورد درگیری محلی در محل مذکور بود.

سوم: در راستای سیاست فست فود اداری، احمدی نژاد در دو سال اول دولت نهم هشت بار از وزارتخانه های مختلف بطور سرزده بازدید کرد، وی که ساعت پنج صبح به وزارت خارجه رفته بود، موفق شد با سرایدار و نگهبان وزارتخانه مذکور ملاقات کند و دو سال بعد در یک روز چهل سفیر را بطور فست موشن در یک روز از کار برکنار کرد.

چهارم: سیاست فست الکشن، یا انتخابات سریع، در خرداد 88 به عنوان سیاست محوری دولت باعث شد که نشریات طرفدار دولت قبل از پایان ساعت رای گیری، آرای انتخاباتی را بطور فست کلکولیشن شمرده و نتیجه آرا قبل از پایان رای گیری اعلام شود و رهبر کشور نیز بصورت فست لیدرشیپ یک هفته قبل از تائید نتیجه انتخابات، انتخاب احمدی نژاد را تبریک گفت.

پنجم: در راستای سیاست فست پروپاگاندا یا تبلیغات سریع، آقای احمدی نژاد موفق شد روز 22 بهمن دستور غنی سازی اورانیوم 20 درصد را صادر کرده و سه روز بعد اعلام شد که غنی سازی بزودی پایان خواهد یافت. دو سال قبل همین رئیس جمهور در مراسم 22 بهمن اعلام کرده بود که تا پایان هفته ایران هسته ای خواهد شد، طبق اطلاع واصله پایان آن هفته دو سال بطول انجامیده است.

ششم: در راستای سیاست فست فود امنیتی دولت موفق شد، هفتاد نفر از رهبران شورشگران را یک هفته قبل از اینکه کسی به فکر شورش بیافتد دستگیر کرده و زندانی کند. قاضی دادگاه نیز موفق شد در یک جلسه دادگاه که هشت ساعت بطول انجامید از شانزده نفر به مدت دوازده ساعت اعتراف تلویزیونی ضبط کند.

 

هفتم: در راستای سیاست فست فود مرزی، نیروی انتظامی کشور موفق شد با یاری خداوند متعال و استعانت از الطاف امام زمان و دولت پاکستان، بعد از پنج سال عبدالمالک ریگی را از دولت پاکستان خریداری نموده و بعد از اینکه 369 بار خبر دستگیری این تروریست را اعلام کرده بود، بالاخره وی را دست بسته به تهران منتقل کرد. قرار بود پلیس پاکستان انتقال تروریست نامبرده را تا داخل زندان اوین تضمین کند که وی از آنجا فرار نکند، سردار رجب زاده، اعلام کرد اگر عبدالمالک ریگی تروریست نبود و دانشجو بود تا به حال دویست بار دستگیر و اعدام شده بود.

هشتم: با عنایت به ضرورت توجه به فست فودگرایی منطقه ای دولت احمدی نژاد، در بازدید از خراسان موفق شد در عرض سه ساعت دویست طرح اساسی منطقه را به ارزش دهها میلیارد تومان تصویب کند و رکورد تصمیم گیری برای احداث یک مجتمع اقتصادی در 35 ثانیه را به نام خود ثبت کند. رکورد قبلی متعلق به دولت فنلاند است که موفق شده بود در عرض هفت ماه چنین تصمیمی را بگیرد. مسوولان فنلاندی در آن پروژه به دلیل مصرف بیش از حد فست فود مک دونالد و کنتاکی به بیمارستان منتقل شدند.

در راستای دلایل هشت گانه فوق، اگر فرض کنیم که الگوی سیاسی کشور باید با الگوی غذایی کشور سازگار باشد، اصولا فست فود غذای مورد قبول دولت بوده و دیزی به عنوان یکی از عوامل رژیم سابق باید دستگیر و محکوم و مجازات شود. در همین راستا پیشنهاد می شود نام مک دونالد به عنوان مهاجم فست فودی اعظم به مش دونالد تغییر یافته  و از آن در مقابل دیزی سالاری فتنه گر حمایت شود.