مقتل بهاره چرخنده!

علی رضا رضایی
علی رضا رضایی

» حرف روز

خب همیشه یک عده‌ای هستند که وقتی بهشان می‌گویی رگ پایت گرفته ناراحت می‌شوند. هرچی توضیح می‌دهی که بابا، رگ گرفتگی که چیزی نیست، اگر الآن متوجه نمی‌شدی ممکن بود بعداً مجبور بشوی پایت را قطع بکنی. باز همه‌ش قیافه می‌گیرند و شیون واویلا می‌کنند. الآن همین آدم‌ها از بهاره چرخنده که راهنمای چپ می‌زند ومی‌پیچد راست دلخورند. هی می‌گوئیم بابا، خوب شد حالا فهمیدی، این را اگر ول می‌کردی ممکن بود پس فردا برود در تلویزیون برای «حضرت سید آیت الله» هم لاو بترکاند. می‌گویند خیال کردی الآن نمی‌رود همین دری وری‌ها را بگوید؟

راستش را بخواهید خوب که با خودمان فکر کردیم دیدیم چرا، عموماً «چرخنده‌ها» عادت دارند که وقتی می‌خورند زمین، برای اینکه خیط نشوند تا خود خانه سینه خیز بروند که بگویند از قصد افتادیم زمین. خب یارو با آن شوهر «کلفت»ش رفته مقتل خوانی، تازه توی راه کلی مقتل هم برای خودش خوانده چون «ترسیده خدای نکرده دیر برسد»، الآن هی می‌خوابد بلند می‌شود (با جرثقیل توکل) می‌گوید به اهل بیت علاقه دارم. خب همین حرف‌ها را می‌زند که آدم به اهل بیت آن شوهر کلفتش علاقه پیدا می‌کند.

از قضا کــُلفت‌های شوهر کلفت، هیچ کاری ازشان برنیاید، بازی خوب بلدند. بعد به نادر فتوره‌چی می‌گویند چرا اینطوری راجع به یارو حرف زدی؟ خب چطوری حرف می‌زد؟ شما اگر بلدی الآن راجع به احمدی نژاد خوب حرف بزن. یا شما که واردی، با زیباترین کلمات درباره مسعود ده‌نمکی صحبت بفرما. اگر خیلی به اوضاع مسلطی، فرج الله سلحشور را بدون رسم شکل و فحش کش‌دار برایمان توصیف کن.

خب الآن شکر خدا این خانم بهاره چرخنده در رقابت نفس‌گیری با الهامشون، توانست با یک حرکت تر بزند توی تمام سابقه و لاحقه‌اش. بعد هم حالا اگر تا خود خانه سینه‌خیز نرود مگر ول کن است؟ «منزل» فوری رفته «آقای‌شان» را برداشته از نادر فتوره‌چی شکایت کرده. شما انتظار دارید این سیستم قضایی همچین پرونده‌ی هلویی را بی‌خیالش بشود؟ شما انتظار دارید الآن فتوره‌چی بدون وثیقه بیرون باشد؟ اصلاً آقا اینها را ول کن، شما انتظار داری از این سیستم چرخنده پرور، غیر از این چرخیده‌ها بیرون بیاید؟

الآن مشکل ما هیچکدام از اینها نیست. مشکل ما کماکان همان فرج الله سلحشور است که به سینمای ایران که این چرخنده‌ها هم توش هستند، می‌گوید فاحشه خانه، هیچکسی هم ایراد نمی‌گیرد، ولی اگر کس دیگری تازه با ده درصد غلظت این حرف، همین را بگوید، فوری شوهرهای کلفت‌شان می‌روند دم دادگستری عریضه پر می‌کند.

یک مشکل دیگرمان هم با همین حضرت سید آیت الله است. من واقعاً هر کاری می‌کنم متوجه نمی‌شوم، یک آدمی در سینما، به عشق حضرت زهرا برمی‌دارد به یک عده‌ای می‌گوید فاحشه، بعد مقام معظم رهبری به یکی از همان آدم‌ها لقب «زهرایی» می‌دهد. بابا اینها حیثیت حضرت زهرا را هم می‌برند. الآن من نمی‌فهمم «زهرایی» فحش ناموس است یا همین فحش معمولی است یا چی؟

این خانم (ترجیحاً خانوم) بهاره چرخنده، آن روزی که مردم در خیابان می‌گفتند «مرگ بر دیکتاتور»، رفت تا بیخش را سبز بست گفت «بخاطر این مردم». الآن می‌رود خودش را برای نایب بر حق اهل بیت تیکه پاره می‌کند باز می‌گوید «بخاطر این مردم». من نمی‌دانم این قانون فقط شامل حال شوهر کلفت‌ها می‌شود یا بقیه هم همینطورند؟ اگر اینطوری است ما هم از فردا برویم همه جا بگوییم «مرگ بر دیکتاتور» بعد تا آمدند گفتند چرا برداریم گریه کنیم ومقتل بخوانیم. اگر هم کسی چیزی گفت که خب خدا این شوهر کلفت‌مان را ازمان نگیرد که اینقدر همزمان فکر ناموس خودش و اهل بیت است.