این کودک استثنایی

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

خیلی فکر کردم. بیش از آن که فکر کنید. برخلاف نتیجه ای که شما گرفتید، اصلا وزرای زن کابینه احمدی نژاد، و اصولا نحوه برخورد دولت نهم و دهم، اصلا شبیه استفاده غربی ها از زنان نیست، این دولت مطلقا قصد ندارد از زنان استفاده ابزاری و نمایشی بکند، دقیقا می خواهد از آنان استفاده واقعی بکند. البته من باید اذعان کنم که تا دیشب( ساعت یازده و چهل و هشت دقیقه) فکر می کردم دولت می خواهد با مطرح کردن اسامی وزرای زن، از آنان استفاده ابزاری کند. ولی امروز حضور سوسن کشاورز در فهرست وزرای کابینه، مشت محکمی بود بر همه جای من و دیگر کوردلانی که نمی خواهند سعادت این ملت را ببینند، ای خاک بر سر من!

 

من واقعا متاسفم که چنین فکر می کردم، حاضرم ده ساعت اعتراف کنم، بشرط اینکه مرتضوی قسمت چهارم دادگاه مخملی را برگزار کند، واقعا من چقدر نادان بودم که نمی فهمیدم دولت از حضور زنان واقعا می خواهد استفاده واقعی بکند، نه استفاده ابزاری. مثلا همین خانم “ عینک احمدی نژاد” که دو تا داماد دارد مثل دسته… ( نوع دسته آن در جریان عملیات تعیین می شود) که هر دو تا دامادش هم مداح هستند و هم لباس شخصی. درست است خود خانم عینک احمدی نژاد حرف نمی زند و جز عینکش هیچ جایش را هیچ کسی ندیده است، ولی دامادهایش در مسائل زنان حضور عینی و مشخص دارند، یعنی به عنوان لباس شخصی های شریف و عزیز کار بازداشت زنان را در خیابان انجام می دهند.

 

فاطمه رجبی هم که به تنهایی به اندازه صد تا مهدی کلهر گیس بریده، کار تبلیغاتی برای دولت می کند بدون اینکه کوچکترین هزینه ای داشته باشد. فقط دو تا سفر حج می رود که این سفر را در دولت هر کسی( منظورم توهین نبود) می رود، این هم روی بقیه. فاطی، در همه جا حضور علنی دارد و همه او را می شناسند، ولی هیچ کس او را ندیده، درست برخلاف شاکیرا که همه او را دیده اند، اما هیچ حضور علنی در صحنه های اجتماعی ندارد. زنی که به تنهایی در همه صحنه ها حضور داشته باشد و به تنهایی مانع حضور بقیه زنان بشود، فکر می کنید کم کاری می کند؟ مثلا اگر مهدی کلهر گیس بریده یک کلمه گفته بود که “ زنان نباید در کابینه باشند”، زنان طرفدار احمدی نژاد خشتکش را نمی کشیدند به سرش؟ در حالی که فاطمه رجبی مهم ترین نظر را در مورد زنان داد و کسی هم نمی تواند چیزی را به سر او بکشد، حالا مال خودش یا مال کلهر، به این می گویند استفاده غیر ابزاری.

 

فاطمه آجورلو یا آجرلو هم واقعا یک زن کاربردی است، یک زن که پرونده صد تا از آدمهای مهم مملکت را داد زیر بغل پسرخاله اش، عباس پالیزدار، که همه حساب کار دست شان بیاید. شما یک مرد پیدا می کنید که جرات کند همه قله های ثروت را بنشاند سر جای شان؟ حالا نمی دانم بعد از اینکه آنها را نشاند سرجای شان، خودش می خواهد کجا بنشیند؟ فکر کنید اگر چنین زنی بیاید به وزارت رفاه، چقدر مردم مرفه می شوند؟ یعنی با یک شمسی پهلوون معروف به فاطمه رجبی و یک فاطمه اره یعنی فاطمه آجرلو کسی جرات دارد نگاه چپ به کابینه راست احمدی نژاد بکند؟ یکی پرونده سیاسی اش را ایکی ثانیه می گذارد زیر بغلش و یکی پرونده مالی اش را اوچ ثانیه افشا می کند. هر کسی هم حرف بزند، دامادهای عینک خانوم چپ و راستش می کنند که جد و آبادش جلوی چشمش بیاید.

 

خانم دکتر مرضیه خانم وحید دستجردی هم که جای خودش را دارد، بالاخره دکتر یک کسی را لازم دارد که مواظبش باشد و به موقع قرص هایش را بدهد که این چند ماه مذاکرات نیویورک به نتیجه برسد. و از همه مهم تر به نظر من همین خانم سوسن خانم کشاورز است که به عنوان مددکار لازم است حضور دائمی در کنار احمدی نژاد داشته باشد. یادم رفت بگویم که تخصص خانم سوسن کشاورز تعلیم و تربیت و رسیدگی به مسائل “ کودکان استثنایی” است. یعنی دقیقا متخصص احمدی نژاد است.

 

دادگاه صلواتی، شاکی صلواتی، متهم صلواتی

 

اصولا وکیل خیلی چیز مفیدی است. و به همین دلیل است که نصف وکلای مملکت یا بازداشت شدند یا بازداشت شده بودند و آزاد شدند یا متهم شدند که تروریست هستند به همین دلیل قرار بود ترور بشوند، یا پرونده شان از موکل شان قطورتر است، حالا یک دفعه سر قاضی صلواتی، صلوات الله علیه، دادگاه صلواتی اش را که صد تا متهم صلواتی داشت، بخاطر درخواست استمهال وکلای متهمان به تاخیر انداخت. آگاهان گزارش دادند که ظاهرا علت مهلت خواستن وکلا این است که قرار است از زندان دربیایند، بعد وکیل متهمان بشوند، بعد ببینند کی موکل شان است تا بعدا اگر توانستند از خودشان دفاع کنند از موکل شان هم دفاع کنند.

 

من به سانسور اعتقاد ندارم

 

بازهم جای شکرش به اندازه نیم متر باقی است. مهدی کلهر، مشاور احمدی نژاد اعلام کرد که “ به سانسور اعتقاد ندارم”. البته ایشان به عنوان مشاور احمدی نژاد گفته است به سانسور اعتقاد ندارد، و چون ایشان به سانسور اعتقاد ندارد، معنی اش این است که روزنامه اعتماد ملی دیروز توقیف نشده، روزنامه نگاران زندانی زندانی نشده اند، صدا و سیما سانسور نمی کند، ناشرین کتابهای شان در این چند ماه و چند سال که ایشان به سانسور اعتقاد نداشته و ندارد، سانسور نشدند و مشکل حل است. یکی از آگاهان از آقای کلهر مشاور احمدی نژاد پرسید: “ اینکه شما به سانسور اعتقاد ندارید معنی اش این است که قرار نیست دیگر سانسور باشد؟” کلهر بروبر به یکی از آگاهان نگاه کرد و گفت: “ من کی گفتم سانسور نیست؟ من کی گفتم سانسور نخواهد بود؟ من کی گفتم بقیه به سانسور اعتقاد ندارند؟ من گفتم من اعتقاد ندارم.” پس می توانیم نتیجه بگیریم که دولت سانسور می کند، اما مشاور رئیس جمهور به سانسور اعتقاد ندارد.

 

رحیم مشائی هم اعتقاد دارد که باید رابطه ایران و آمریکا برقرار شود، اما وزیر خارجه به این کار اعتقاد ندارد و معتقد است رابطه ایران و آمریکا نباید برقرار شود. در عوض متکی معتقد است که موسوی حق دارد حزب تشکیل بدهد، اما وزارت کشور که باید حزب تشکیل بدهد، معتقد است که موسوی باید دستگیر شود، همین وزارت کشور معتقد است که اقتصاد باید آزاد باشد. اما وزارت اقتصاد معتقد است که وزارت کشور غلط کرده است و اقتصاد نباید آزاد باشد، بلکه باید دست شخص رئیس جمهور باشد. این وزارت اقتصاد معتقد است که دانشجویان باید فعال باشند، اما وزارت علوم و آموزش عالی معتقد است که وزارت اقتصاد غلط کرده است و دانشجویان باید روزی دو تا پس گردنی بخورند. همین وزارت علوم معتقد است….

 

مرتضوی می رود؟

خبر رفتن مرتضوی در همه جا منتشر شد. به نظر من هم وقت رفتن مرتضوی است. دکترایش را هم گرفت. ریزنمرات تحصیلی اش هم منتشر شد:

انشای کیفرخواست: 20

تربیت بدنی در جریان بازجویی: 20

اخلاق و تجاوز و سایر معارف معنوی: 20

شیمی و داروشناسی زندانی: 20

روانشناسی و شمردن دندان رئیس قوه قضائیه: 20

جامعه شناسی بالینی: 20

حقوق اساسی: 8

اضافه حقوق ویژه: 20

جانورشناسی برای تعیین بازجو: 20

هواشناسی برای تعیین مسیر باد: 20

حقوق بدنی( حقوق مدنی سابق): 20

انضباط و حضور در صحنه: 20

معدل: 19

 

نیمه پنهان فارس

 

از فارس غافل نشوید که نصف عمرتان برباد است. امروز وب سایت فارس فهرست وزرای احتمالی احمدی نژاد را منتشر کرد. در جریان انتخابات هم خبرگزاری فارس از یک روز قبل برنده انتخابات و حتی تعداد آرا را اعلام کرد. اصولا آگاهان معتقدند که وزارت کشور به دلیل خبرهای منتشره توسط فارس مجبور شد احمدی نژاد را به عنوان رئیس جمهور اعلام کند، وگرنه جرات چنین کاری را نداشت. همین آگاهان معتقدند که احمدی نژاد اصلا چنین لیستی مورد نظرش نبوده و نیست، منتهی مجبور است بخاطر اینکه خبرهای این خبرگزاری درست دربیاید همین وزرا را انتخاب کند. قرار است که خبرگزاری فارس علاوه بر آرشیو مطالب گذشته، آرشیو مطالب آینده را نیز تعیین کند. همین الآن می توانید بروید به وب سایت فارس و متن سخنرانی احمدی نژاد در نیویورک و مشروح مذاکرات مجلس در پانزده روز آینده و اسامی اعضایی که رای اعتماد نگرفتند و خبرهای دیگر را در فارس بخوانید. شوخی نمی کنم، باور کنید!