همچنان به نتیجه انتخابات معترضم

سامناک آقایی
سامناک آقایی

» پاسخ رهنورد به شایعات و ابهامات :

زهرا رهنورد، همسر میر حسین موسوی دیروز در گفتگوئی کوتاه با سایت قلم نیوز، با اعلام اینکه دستگیر نشده است، تاکید کرد همچنان همراه مردم به نتیجه انتخابات معترض است و به شیوه های مسالمت آمیز، به اعتراضات خود از مجراهای قانونی ادامه خواهد داد.

به گزارش سایت قلم نیوز خانم رهنورد در ابتدای این گفت و گو، در خصوص شایعاتی مبنی بر بازداشت و ممانعت از حضور وی در دانشگاه محل تدریسش گفت:  دستگیر نشده ام و به وظایف علمی ام در دانشگاه ادامه می دهم و تاکنون با ممانعتی در این خصوص مواجه نشده ام. در عین حال در کنار مردم ملتزم به قانون، همچنان به نتیجه انتخابات و برخوردهای خشونت آمیز دولت با معترضان، معترض هستم.

زهرا رهنورد در ادامه با اعتراض به دستگیری گسترده فعالان سیاسی اصلاح طلب، نخبگان سیاسی و مردم،خواستار آزادی فوری تمامی دستگیر شدگان شد.

همسر مهندس میرحسین موسوی در بخش دیگری از گفتگوی خود،در خصوص اینکه در ده روز گذشته تجمعات اعتراض آمیز مردمی به نتیجه انتخابات با خشونت نیروهای امنیتی و انتظامی دولت روبرو شده و ده ها کشته و زخمی برجای گذاشته است نیز بیان داشت: هر گونه اعمال خشونت و ارتکاب رفتارهای قانون شکنانه،تحدید حقوق مردم،ایجاد خلل در امور جاری جامعه و رفتارهایی که منجر به گسست سرمایه های اجتماعی و تقابل حکومت با مردم و طرفداران کاندیداهای مختلف با هم یا تقابل مردم با مردم می شود، پذیرفتنی نیست.

رئیس سابق دانشگاه الزهراء تهران، افزود:  نباید با مردم معترض که برای احقاق حقوق حقه خود به خیابان ها آمده اند طوری رفتار شود که گویی در خیابان ها حکومت نظامی حاکم شده است.

وی در بخش دیگری از گفته های خویش با اشاره ای ضمنی به خشونت های اخیر، به ویژه خونریزی های روز شنبه ، گفت:  با تمام وجود می گویم حاضر نیستم قطره ای خون از شهروندی چکیده شود و حاضرم هزاران بار تیرباران می شدم اما خشونت و اغتشاش، کام ملت را تلخ نمی کرد و مصیبت و ناخرسندی، خانواده ها و ملت را داغدار و متاثر نمی ساخت.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه با روش های مسالمت آمیز و مدنی به اعتراضات خود به نتیجه انتخابات ادامه خواهد داد، بیان داشت:  دغدغه ملی و عواطف میهنی و تعهدی که به سرنوشت ملت و آینده کشور و خون‌بهای شهیدان دارم، ایجاب می‌کند که همچنان مصمم و هدفمند در صحنه حاضر باشم و ضمن اعتراض به نتیجه انتخابات، ‌در کنار مردم و از طرق قانونی و روش‌های مسالمت‌آمیز مدنی برای استیفای حقوق مردم انجام وظیفه کنم.

همسر مهندس میر حسین موسوی در پایان گفتگوی خود با قلم نیوز در مورد تجمعات اعتراض آمیز و راهپیمائی های مردمی و نحوه برخورد حاکمیت، تاکید کرد:  وفق اصل 27 قانون اساسی، اعتراض به عنوان یک حق پذیرفته شده است و اجتماعات و گردهمایی اعتراض‌آمیز مردم نیاز به اخذ مجوز ندارد “مگر آنکه مخل به مبانی اسلام باشد”. لذا حاکمیت باید به حق اعتراض مردم احترام بگذارد، مجاری اعتراض را به رسمیت بشناسد و از حقوق مردم در این زمینه صیانت ورزیده و از هرگونه اعمال خشونت خودداری کند.

دکتر زهرا رهنورد که این روزها به دلیل فضای نامطلوب رسانه ای و فیلتر و توقیف سایت ها ورسانه های اصلاح طلبان و مستقل در داخل کشور و همچنین به دلیل محدودیت های ایجاد شده برای وی و همسرش از یک طرف،و از سوی دیگر به علت وضعیت امنیتی و نظامی که بر تهران حاکم است روزهای سخت و پر حادثه ای را پشت سر می گذارد، طی هفته گذشته با موجی از شایعه پراکنی حامیان دولت مبنی بر بازداشت و ممانعت از حضور وی در دانشگاه محل فعالیتش روبرو شد.