خبرنگاران ولگرد زیاد شده اند

نویسنده

محبوبه نیک نهاد

در آستانه روز خبرنگار و یک روز پس از تعطیلی روزنامه شرق، یک عضو هیات رییسه مجلس که سخنگویی فراکسیون اصولگرایان را نیز برعهده دارد، هدیه جدیدی به اهالی مطبوعات داد و گفت: “تعداد خبرگزاری های ولگرد در مجلس زیاد شده است.”

این سخنان نجابت، با ناراحتی و اعتراض تعدادی از خبرنگاران پارلمانی حاضر مواجه شد. جالب اینجا بود که حسین نجابت راه‌یافته تهران به مجلس هفتم و عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان در روزی این سخنان را بیان کرد که در مجلس، به مناسبت روز خبرنگار جلسه‌ای برای تقدیر از خبرنگاران برگزار شده بود.

توهین وی پس از آن بیان شد که محمدرضا اسکندری وزیر جهاد کشاورزی، که برای پاسخ به برخی از نمایندگان به مجلس آمده بود، برای مدتی در محاصره خبرنگاران قرار گرفت و در نهایت حسین نجابت برای بردن اسکندری به صحن علنی به جمع خبرنگاران وارد شد. وی در این حین نسبت به حضور خبرنگاران در مقابل پارلمان پیش از پایان جلسه علنی مجلس اعتراض کرد و گفت: تعداد خبرگزاری های ولگرد در مجلس زیاد شده است.

نجابت مدعی شد: تا قبل از پایان جلسه علنی و بحث های نهایی در مجلس ، نمایندگان بیرون از پارلمان آمده و مشغول مصاحبه با خبرنگاران می شوند که این اقدام باعث می شود که مجلس از اکثریت بیفتد. باید کاری کنیم که خبرنگاران پیش از پایان جلسه علنی مجلس به مقابل در پارلمانی نیایند تا نمایندگان بتوانند به طور کامل در جلسات حضور یابند.

این در حالی است به گفته یک خبرنگار پارلمانی: “ادعای این نماینده یک دروغ محض است. چرا که وقتی خبرنگاران هم در مقابل پارلمان حضور ندارند، تعداد زیادی از نمایندگان خارج از صحن علنی مجلس یا مشغول صحبت با تلفن همراه و یا بعضاً مشغول کشیدن سیگار در راهروهای مجلس هستند.”

نجابت یکی از نمایندگان شاخص اصولگرای مجلس است که در میان خبرنگاران پارلمانی به پرخاشگری اشتهار دارد. او و کوهکن دو عضو هیات رییسه هستند که به تبعیت محض از باهنر نایب‌رییس مجلس اشتهار دارند.

خبرنگاران پارلمانی نقل می‌کنند که اخلاق تند نجابت بارها در مجلس هفتم با عکس العمل های شدید مواجه شده است، به طوری که یک بار ممانعت او از اعلام وصول طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش باعث شد قدرت الله علیخانی نماینده بویین زهرا در مجلس او را “آقای جنابت” بنامد و از او بخواهد با جنجال جلوی اجرای آیین نامه و مطرح شدن استیضاح را نگیرد.