رویکرد آلمان در مقابله با موشک های ایرانی

نویسنده

» گزارش دی ولت از سپر دفاعی آسمان اروپا

پروژه سازمان ناتو دایر بر نصب سپر دفاعی موشکی در پایگاه ناتو در شهر رامشتاین، در جنوب غربی آلمان، به مرحله اجرا درآمده. یکی از دیپلمات های ناتو در بروکسل این موضوع را اعلام کرد و سخنگوی مقر این سازمان نیز آن را تأیید نمود. این سپر دفاعی ضد موشکی، آسمان اروپا را از موشک های با برد متوسط محافظت خواهد کرد.

توماس دمازیر وزیر دفاع آلمان با تأیید این موضوع اظهار داشت که موشک های پاتریوت نیز بخشی از این سپر دفاعی را تشکیل خواهند داد. او در خصوص استقرار نیروهای آمریکایی در آلمان گفت: “آلمان به بزرگ ترین مرکز استقرار استراتژیک نیروهای آمریکایی در اروپا تبدیل خواهد شد.”

او همچنین افزود: “ما با روی باز پذیرای آنها خواهیم بود و شهر رامشتاین جدا از سیستم دفاعی موشکی به عنوان پایگاهی برای نیروی هوایی به کار خواهد رفت.” دمازیر در ادامه گفت: “سیستم دفاعی موشکی به هدف مقابله با تهدیدهایی نصب می شود که از جانب خاورمیانه به ویژه ایران می آید.”

 

اعتراض شدید روسیه

بسیاری از کشورها، ازجمله اسپانیا، لهستان، رومانی و ترکیه، از هم اکنون مشارکت خود را در این پروژه اعلام کرده اند.

در برابر اعتراض شدید روسیه، هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که این سپر دفاعی به سوی روسیه نشانه نرفته، بلکه علیه ایران و دیگر عواملی که فن آوری موشکی تهدیدکننده دارند تنظیم شده است.

منبع: دی ولت، ۵ فوریه