احمدی‌نژاد و خاتمی ملاقات می‌کنند؟

آرش بهمنی
آرش بهمنی

» در میانه‌ تاییدها و تکذیب‌ها

در حالی که چند روز پیش برخی رسانه‌ها خبر از ملاقات محمدرضا تابش - خواهرزاده محمد خاتمی - با محمود احمدی‌نژاد داده بودند، تابش انجام چنین دیداری را تکذیب کرد.

این نماینده مجلس در گفت‌وگویی با ایلنا، گفت: “هیچ دیداری با آقای احمدی‌نژاد نداشته‌ام…من تنها یک بار بعد از اتمام دوران ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد و در همان روزها با وی دیدار داشتم و دیگر هیچ دیداری پس از آن با وی نداشته‌ام”.

تابش از معدود نمایندگان نزدیک به اصلاح‌طلبان در مجلس نهم است. وی با محمد خاتمی، رییس‌جمهور دوران اصلاحات،نسبت خانوادگی نیز دارد.

اما چند روز پیش سحام‌نیوز، وب‌سایت نزدیک به مهدی کروبی، خبر داده بود که محمدرضا تابش به ملاقات محمود احمدی‌نژاد رفته است.

 احتمال چنین ملاقاتی از آن جهت اهمیت دارد که طی هفته‌های گذشته اخباری درباره تلاش احمدی‌نژاد برای ملاقات با محمد خاتمی و علی‌اکبر ناطق‌نوری منتشر شده بود. پیش از آن وی با حسن خمینی نیز ملاقات کرده بود.

 پیش از این برخی وب‌سایت‌‌ها نوشته بودند که نزدیکان احمدی‌نژاد به دیدار خاتمی و ناطق‌نوری رفته‌اند تا شرایط انجام ملاقات را فراهم کنند. با این وجود گفته می‌شود خاتمی با انجام چنین ملاقاتی مخالفت کرده‌ است.

احمدی‌نژاد ملاقاتی دو ساعته با حسن خمینی نیز داشت؛ملاقاتی که به ادعای برخی رسانه‌ها درآن در باره امکان حضورحسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان بحث شده بود. با این حال این مساله با تکذیب وب‌سایت جماران - نزدیک به حسن خمینی - مواجه شد.

به عقیده برخی ناظران سیاسی برنامه‌ریزی برای انجام چنین دیدارهایی، باهدف حضور احمدی‌نژاد و نزدیکانش در انتخابات مجلس دهم و سپس انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ صورت می‌گیرد.

چند روز پیش عبدالرضا داوری، از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد، در صفحه توییتر خود “لیست کابینه احتمالی دولت دوازدهم” را منتشر کرد؛. لیستی که از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد تشکیل شده بود. داوری پیش از این نیز نوشته بود احتمال دارد روحانی در سال ۹۶ دولت را به احمدی‌نژاد تحویل دهد.