مسبب واقعی انفجارهای ایران کیست؟

نویسنده

» مقاله ای از سکوریتی میتر

مایکل لدین

طبق گفته کارشناسان انفجار ها باید کار اسرائیلی ها باشد. می دانید، کار آن ننانیاهوی جنگ طلب است. یا شاید کار ما آمریکایی ها باشد. شاید کار اوباماست، که بن لادن و قذافی را کشت و مبارک و بن علی را ساقط کرد و می گوید “ اسد باید برود”. چه کس دیگری می تواند پشت موج اسرار آمیز قتل ها، خرابکاری ها و انفجار ها در سرتاسر ایران باشد، از پایگاه های نظامی گرفته تا کارخانه ها ، از خطوط لوله گاز طبیعی که تا ترکیه کشیده شده است تا اتومبیل های حامل دانشمندان اتمی در مرکز شهر تهران؟

تا همین چند وقت پیش، من تنها کسی بودم که در باره خرابکاری های سیستماتیک می نوشتم. حالا این نوشته ها همه گیر شده است.

آخرین حمله چند روز پیش در تاسیساتی صورت گرفت که “ فلز مخصوصی” تولید می کرد که در کلاهک موشک بکار می رود. این چهارمین حمله مهم در دو ماه گذشته است که احتمالا از سه تای آن  با خبر هستید و این یکی که از قلم افتاده است. آن سه انفجار خط لوله بود که سه روز پیش اتفاق افتاد، انفجار بزرگ در کرج در روز 12 نوامبر و انفجار روز 28 نوامبر در اصفهان بود. آن انفجاری که پوشش خبری داده نشد، چند روز بعد از انفجار در کرج در یک پایگاه نظامی در خرم آباد اتفاق افتاد.

اتفاقات کوچکی نیز نظیر شلیک به بسیجیان در بلوچستان که دیروز اتفاق افتاد.

قبل از اینکه به چون و چرا ها بپردازیم، کمی به جزئیات توجه کنید: پادگان عظیم کرج که انفجار آن تا آنجایی که من خبر دارم، حتی حمله کنندگان را هم متعجب کرد، باعث مخدوش شدن دانسته های ما نیز شد. هدف این عملیات، سپاه پاسداران و بخصوص سردار حسن تهرانی مقدم بود ، برنامه ریز اصلی برنامه موشکی ایران و هم تندور ترین مقامات این سازمان. حمله کنندگانن نمی دانستند که با این حجم بزرگ از سوخت راکت در آن زاغه مواجه خواهند شد (که البته دلیل حضور مقدم در آن روز در آن زاغه وجود همین مهمات بود). این سوخت مخصوص از کره شمالی آمده بود و قرار بود توان موشکی ایران را دوبرابر کند. انفجارسوخت باعث کشته شدن مقدم و همراهانش شد و نتیجه دراماتیکی به همراه داشت. در گزارشی که به دفتر رهبر رسیده است، این انفجار 37 نفر کشته شده اند که حمله کنندگان و برخی از مقامات کره ای که برای مراسم در آنجا حضور داشتند، جزو آنان بوده اند.

حمله کنندگان جزو گروهی از مخالفان داخلی بودند که هیچ ربطی به هیچ سازمان خارجی نداشتند و به هیچ سازمان اطلاعاتی خارجی یا ارتش خارجی یا دولت خارجی وابسته نبودند.

اگرچه در مورد مسائل ایرانیان باید در مورد آنچه فکر می کنی که می دانی، محتاط باشی. این اولین بار نیست که به من اطلاعات غلط داده می شود. اما، از طرف دیگر مدت ها بود که فقط من دراین مورد حرف می زدم و می گفتم که مخالفان (می خواهید آن را جنبش سبز بنامید، زیرا اسم زیادی وجود ندارد) رادیکال می شوند، اینکه این جنبش قدرتمند تر از زمانی است که با تظاهرات های بزرگ در دو سال پیش آغاز شد و اینکه تعداد زیادی از مخالفان در داخل حکومت کار می کنند و با مخالفان همکاری می کنند.

اینک  مسلم است که انفجار های ایران کار کسی بوده است که نفوذی های مهمی در داخل حکومت داشته است. اگر حرف من را باور ندارید از رهبر ایران، علی خامنه ای بپرسید. او می داند که دشمنانش که توانسته اند آن تاسیسات را منفجر کنند، قادرند همه جا را منفجر کنند. اخیرا خامنه ای هم مثل دوست عزیزش، حسن نصرالله در هیچ مراسم عمومی حضور نداشته است.

نه اینکه خامنه ای تنها و ساکت شده باشد. او تعدادی از سرداران ارشد سپاه را اخراج کرد. العربیه و سایر طرفداران قصه های کودکانه، به ما تلقین می کنند که خامنه ای هدف انفجار کرج بوده است و به همین دلیل دست به تصفیه در سپاه زده است. اما خامنه ای هدف نبود (هیچ دلیلی وجود نداشت که او در این مراسم شرکت کند، او حتی در افتتاحیه بوشهر هم حضور نداشت)، اخراج سپاهان هم به دلیل محافظت نکردن از زاغه مهماتی بود که متعلق به خودشان بود و عده ای هم به دلیل دست داشتن در جنجال های مالی اخراج شدند. تحلیلگران دیگر معتقدند که فرزند خامنه ای برای کشتن پدرش با احمدی نژاد متحد شده است. اما این درست نیست، ممکن است که احمدی نژاد بخواهد خامنه ای با سرعت زیاد به بهشت برود اما پسرش در این توطئه ها شرکت نمی کند.

منبع خبری که به او اعتماد کرده ام به من گفت که اتفاقات تازه ای در راه است و من مطمئنم که رهبر هم این را می داند. ممکن است او نداند که عده زیادی در ارتش علیه او و حکومت اش بسیج شده اند، ممکن است او خودش را قانع کرده باشد که همه این اتفاقات زیر سر اسرائیل و آمریکا است. اما من چنین اعتقادی ندارم. شاید اگر اصرار کنید استاکس نت، کار آنها باشد. من معتقد نیستم که سبز ها در قضیه استاکس نت دست داشتند. شاید اگر اصرار می کنید قتل دانشمندان اتمی هم کار حکومت بوده که گمان می کردند این افراد به آنها خیانت می کنند یا ممکن است از دست رژیم در بروند.

اما این ها اتفاقات بزرگی است و معتقدم که  اگر این انتقام مردم ایران از شکنجه گران، قاتلان و سرکوبگرانشان باشد.چه کسی می تواند بر آنان خرده بگیرد؟

فمیلی سکیوریتی مترز، 18 دسامبر