مشتزن معترض رییس را زیر گرفت

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» پیکارهای قهرمانی تعطیل شد

خبرگزاریهای ایران روز شنبه گزارش دادند که در اعتراضی بی سابقه یک مشتزن ۴۵ ساله در اعتراض به ندادن مجوز از سوی رییس کمیته اجرایی، در بیرون از تالار رقابتهای قهرمانی ایران در بروجرد لرستان به قصد کُشتن با خودرو رییس را زیر گرفت و روانه بخش ویژه بیمارستان کرد.

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) از ضربه مغزی مسوول مضروب خبر داد. در پی این حادثه داوران پیکارهای قهرمانی ایران در اعتراض به ناامنی های موجود و بی توجهی ماموران انتظامی به امنیت مسابقه ها از ادامه قضاوت سرباز زدند و رقابتها تعطیل شد.

 بابک بردبار، داور بین المللی و شاخص مشتزنی که فرزند رییس کمیته برگزاری قهرمانی کشور است، در خبرگزاری فارس اعلام کرد: ”روز جمعه در مسابقات بوکس قهرمانی کشور نفراتی که از سن ۱۹ تا ۴۰ سال هستند می‌توانند در مسابقات شرکت کنند، اما روز وزن کشی فردی ۴۵ سال وارد سالن شد تا در وزن کشی شرکت کند؛ اما با مخالفت رئیس کمیته اجرایی که پدرم است روبه‌رو شد. بوکسور مورد نظر برای استان سیستان و بلوچستان می‌خواست مبارزه کند اما طبق قانون او اجازه چنین کاری را نداشت.“(این مشتزن اهل لرستان بود.)

بردبار افزود که برای کسب تکلیف تلاش برای یافتن رییس فدراسیون احمد ناطق نوری بی‌نتیجه بود و از پسر او سعید ناطق نوری اعلام کرد که حضور مشتزن لرستان با سن بالا و برای استانی دیگر ممنوع است و او مجوز مسابقه از استان خودش را دارد! سن تعیین شده برای این مسابقه‌ها بین ۱۹ تا ۴۰سال اعلام شده بود.

 او به نوشته فارس افزوده است: به هر حال پس از این که ما صحبت‌های پسر ناطق نوری را به او منتقل کردیم او با حالت تهاجم به ما حمله کرد که با پادرمیانی همه چیز (در سالن مسابقه) به پایان رسید.

داور بین‌المللی بوکس با اشاره به فحاشی و تهدید ها نسبت به او و پدرش در جریان پیکارها گفت: “متاسفانه پس از پایان مسابقات به همراه پدرم در محوطه ورزشگاه در حال رفتن به سمت اتوبوس بودیم که به هتل برویم (که) یکباره یک دستگاه پژوی سفید رنگ از فاصله ۶۰ متری با سرعت به سمت ما حرکت کرد و به عمد ما را زیر گرفت. راننده خودرو همان بوکسوری بود که پدرم به او اجازه نداد در مسابقات شرکت کند. خوشبختانه راننده ماشین دستگیر شده و بازداشت است اما برادرش فرار کرده است.”

بردبار در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: “به همراه پدرم در بیمارستان بستری هستیم. پدرم اصلا شرایط جسمانی خوبی ندارد و متاسفانه او را به بخش مراقبت‌های ویژه برده‌اند.”

آقای بردبار در پایان کارکنان فدراسیون را مسوول این رویداد تلخ دانست که برخلاف قانون نامه‌ ای به مشتزن خاطی داده‌ بودند و او نیز مدعی حضور در مسابقات شد.

 خبرگزاری ایلنا جنجال مرگبار در این رقابتهای رسمی و گزینشی تیم ملی را از سوی دو مشتزن پرخاشگر و سن بالا اعلام کرده است.

به گزارش ایلنا این دو مشتزن که گفته می‌شود بالای ۴۵ سال سن دارند، بعد از پایان بازی‌ها، با اتومبیل خود به بردبار رئیس هیات بوکس استان‌گیلان که از مسئولان هیات‌اجرایی مسابقات نیز هست، صدمه می ‌زنند که در این حادثه، او راهی بیمارستان می ‌شود. در بیمارستان نیز مشخص می‌ شود او دچار ضربه مغزی شده و در حال حاضر در بخش مراقبت‌ های ویژه بستری است.

در پی اعتصاب داوران، نهرودی، ملی پوش پیشین ایران و مدیر تیمهای ملی مشتزنی در تلاش بود تا داوران را مجاب به قضاوت کند زیرا در غیر این صورت مسابقات قهرمانی ایران لغو می ‌شود.