از باید و نباید حجاب تا....

پیمان روشن ضمیر
پیمان روشن ضمیر

اول: من خودم به شخصه احساس خوبی نسبت به کار گلشیفته فراهانی ندارم ولی در این مطلب بدون توجه به احساس شخصیم به این سئوال پاسخ می دهم که مسئولان حکومت ایران از کار گلشیفته مبنی بر نمایش بدن عریان خود خوشحال هستند یا ناراحت.

دوم: این روزها جامعه از بحث حجاب خوب است یا بد به بحث پستان نشان دادن خوب است یا بد رسیده. وقتی مردمان جامعه ای دو دسته میشوند و در مورد خوب یا بد بودن کار دختری بحث می کنند که سینه هاش را نشان داده و آن دختر از سرشناس ترین بازیگران زن آن کشور است، موافقان آزادی حجاب باید خوشحال باشند. زیرا حداقل آن بخش جامعه که حول محور پستان بحث می کنند خط قرمز حجاب اجباری را رد کرده و به بحث های خاص تر رسیده اند.از آن سو با توجه به اینکه حجاب زنان در حال حاضر اصلی ترین نماد حکومت فقها در ایران است، حکومت نباید از این حرکت گلشیفته خوشحال باشد. من برخلاف بر خلاف بسیاری که فکر می کنند حکومت از این حرکت گلشیفته خوشحال است چون برای کوبیدن بخشی از مخالفان از آن استفاده می کند معتقدم حکومت از این حرکت و بحث های داغی که حول آن شده خوشحال نیست زیرا جامعه ای را که در مورد خوب یا بد بودن نشان دادن پستان به این داغی بحث می کند به سختی می توان باحجاب نگهداشت.

 حکومت ایران بیش از هرچیز به حجاب زنان نیاز دارد. حتی به قولی حجاب تنها دستور اسلامیست که حکومت توانسته در سطح جامعه، هرچند ناقص اما به این گستردگی، پیاده کند و به جهان نشان دهد. حکومت فقیه اگر نتواند قوانین اسلامی را در جامعه پیاده کند، کاربرد و مشروعیتش را از دست می دهد؛ و فقها در ایران در پیاده کردن اکثر قوانین اسلامی موفق نبوده اند بنابر این به حجاب زنان برای نشان دادن آنکه فقها دارند حکومت می کنند و جامعه حکومت فقها را میخواهد نیاز دارند. دکترین حکومت فقیه آن است که اگر روزی زنان بی حجاب شوند ما نمی توانیم بگوییم که جامعه خواستار حکومت فقها است؛ جامعه ای که اکثریت زنانش در انظار عمومی حجاب اسلامی را رعایت نمی کنند جامعه ای نیست که خواستار حکومت اسلامی باشد. به همین دلیل است که حکومت به شدت به حجاب زنان توجه دارد و هر عاملی که قبح بی حجابی را در ذهن تعداد بیشتری از افراد جامعه بشکند، خطرناک می داند.