روس ها می گویند آمریکا آماده حمله به ایران است

نویسنده

با اینکه کاخ سفید و رییس جمهور بوش هرگونه تصمیمی درخصوص حمله به ایران را به طور رسمی تکذیب می کنند، ولی از لحاظ فنی، مرکز فرماندهی نظامی امریکا آماده است تا چنین فرمانی را در نیمه اول ماه آوریل صادر کند.

به نقل از یک منبع نظامی روسیه، اطلاعات به دست آمده توسط عوامل روسی نشان دهنده این است که ارتش ایالات متحده مقدمات حمله احتمالی به ایران در ماه آوریل را انجام داده است. این منبع که نخواست نامش فاش شود در این ارتباط اظهار داشت: “با توجه به اطلاعاتی که از سوی عوامل نظامی-اطلاعاتی روسی تأمین شده، نیروهای مسلح امریکایی که در خلیج فارس مستقر شده اند مقدمات حمله به خاک ایران به وسیله بمب و موشک را آماده کرده اند.”

وی در ادامه افزود: “نیروهای امریکایی لیست اهداف خود در خاک ایران را تنظیم و همچنین نقشه یک حمله نظامی احتمالی را طی مانورهای انجام شده در هفته گذشته مشخص کرده اند.”

ازطرف دیگر، هفته گذشته یک سایت اینترنتی [DEBKAfile] نزدیک به سازمان اطلاعات اسراییل، از یک حمله احتمالی علیه ایران تحت عنوان “بایت” [Bite] خبر داده و ادعا کرده است که این حمله در سحرگاه روز ششم آوریل به وقوع می پیوندد. این سایت همچنین می افزاید که 15 کشتی سازمان ناتو، 30 کشتی امریکایی و تعداد 10 هزار سرباز و صدها هواپیمای امریکایی نیز تاکنون در مانور خلیج فارس شرکت کرده اند.

به نقل از روزنامه اینترنتی نیوسرو [Newsru]، در این طرح حمله که به عملیات هوایی محدود می شود، اصلی ترین تأسیسات هسته ای ایران به مدت 12 ساعت بمباران خواهند شد و بدین ترتیب برنامه اتمی حکومت تهران برای سالها به تعویق خواهد افتاد.

خبرگزاری نووستی روسیه نیز به نوبه خود آورده است که تجمع نیروهای نظامی امریکایی در منطقه به حد مارس 2003 رسیده است، یعنی زمانی که ائتلاف ایالات متحده و بریتانیا به حمله به عراق منجر شد. روسیه که در آن زمان به همراه فرانسه و آلمان با جنگ عراق مخالفت کرده بود، از زبان سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه خود، بار دیگر به لزوم یافت یک راه حل صرفاً “مسالمت آمیز” که طی آن بتوان بحران هسته ای ایران را از طریق مذاکره حل و فصل نمود، پافشاری کرده است.

این درحالی است که منوچهر متکی، وزیر امور خارجه ایران نیز به نوبه خود گفته است ایالات متحده به ایران “حمله نخواهد کرد” و همچنین اینکه واشنگتن در شرایطی نیست که بتواند با یک بحران جدید روبرو شود.

منبع: گزارش خبرگزاری اسپانیا

مترجم: علی جواهری