کیف انگلیسی و کیف های مصری

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

po_nabavi_01.jpg


به نظر من این انتخابات احتیاج به دو قطبی شدن دارد. اتفاقا باید یک قطب آن هم احمدی نژاد باشد تا بتوان از نتیجه انتخابات استفاده درست سیاسی برای آینده کرد. من فکر می کنم اصول انتخاباتی زیر را باید کاملا در نظر گرفت:

اصل اول: اصلاح طلبان و نیروهای میانه رو باید به یک لیست واحد برای هر دو انتخابات برسند و باید تلاش کنند که حتی الامکان این لیست به نام کسی مانند خاتمی یا اصلاح طلبان شناخته شود، این یک وظیفه ملی و بین المللی است. چون تنها راهی است که ما می توانیم کشور خودمان و دنیا را از خطر « احمدی نژاد» نجات دهیم.

اصل دوم: به نظر من آنچه مهم است، رای بالاتر اصلاح طلبان و نیروهای ائتلاف کننده نسبت به حامیان دولت است، به عبارت دیگر انتخابات باید دو قطبی شود. اگر این اتفاق باعث پیروزی ائتلاف اصلاح طلبان شود، به احتمال بسیار زیاد راه پیروزی در انتخابات مجلس هشتم و ریاست جمهوری بعدی هموار می شود.

اصل سوم: فهرست نیروهای اصولگرایان و غیره باید لیست حامیان دولت نامیده شود، چرا که خطر این دولت روز بروز بیشتر برای جامعه آشکار و ادعاهایی مانند دولت مردمی و دولت غیرفاسد و این اباطیل دیگر معنی ندارد. فعلا وزرای احمدی نژاد و مفاسد اداری و مالی شان روی همه دولت های قبلی را سفید کرده است.

اصل چهارم: احتمالا دولت و قوه قضائیه در همین روزها تعدادی از طرفداران تحریم را موقتا از زندان آزاد می کند و حتی برای افزایش قدرت تبلیغاتی ممکن است کاری کند که آنها به فرنگ بروند، یا حتی در داخل و خارج نیروهای احمدی نژاد با دادن برخی امتیازات به مخالفان ممکن است آنان را به تحریم تحریک کنند. تحریم تنها چیزی است که می تواند باعث شکست ائتلاف اصلاح طلبان در این انتخابات شود. به همین دلیل باید شدیدا با این گروه برخورد کرد و اجازه لوس بازی های سه انتخابات قبلی را به آنها نداد.

اصل پنجم: از کلیه کسانی که جز تحریم در انتخابات کار دیگری بلد نیستند، خواهش می شود موقتا و بخاطر نتایجی که در سه انتخابات قبلی از اعمال آنان حاصل شده است، موقتا زیپ ها را بکشند، یا به مرخصی بروند، یا به نقاشی درودیوار خانه شان بپردازند. فقط لطفا حرف نزنند. ما مجبوریم این انتخابات را ببریم وگرنه تکه پاره های مملکت را در دو سه سال آینده با هیچ چیز نمی توان جمع کرد. از آقایان فریبرز رئیس دانا، ناصر زرافشان و خانم ها غیره و از جمله دارندگان محترم جوایز معتبر جهانی، و کسانی که هنوز فرق احمدی نژاد و خاتمی توی چشم شان نرفته است، خواهشمندیم یا نظر ندهند و یا کمی به عواقب اظهارات شان دقت کنند.

اصل ششم: مواظب باشیم. ممکن است هرگونه ویروس و پارازیت و نکبتی باعث شود رسانه های اصلاح طلبان با مشکل مواجه شوند، وب سایت ها قطع شود، پسورد به سرقت برود، بخش فنی و مالی وب سایت را نابود کند، و همه این کارها در دوره انتخابات صورت بگیرد. مواظب انواع ویروس باشیم.

اصل هفتم: مهم نیست که ائتلاف اصلاح طلبان بتواند در هر دو انتخابات و در همه شهرها پیروز شود، مهم این است که پیروز شود. و تعداد بیشتری از نیروهای خودش را در شوراهای شهر و خبرگان وارد کند و از نظر تعداد آرا برتری داشته باشد. بازی انتخابات را باید عوض کنیم. بعد از تجربه سه شکست ناشی از انقلابیگری بی دلیل، مجبوریم کشورمان را با رفتار حرفه ای نجات دهیم. احمدی نژاد یک خطر برای حیثیت و جان و مال و وجود کشور ایران است. براساس اعلام ایرانیوز « به نقل از اسکای تی جی 24 فرانسوی مردم اروپا و بخصوص فرانسه اعلام شده است که از هر 10 نفر 8 نفر اظهارات احمدی نژاد را باور نمی کنند.» معنی این حرف این است که توهم احمدی نژاد در دنیا در حال برطرف شدن است. باید شر این بچه خوشگل را مرحله به مرحله کند.

اصلاح طلبان عاقل، محافظه کاران گیج

فعلا دوستان اصلاح طلب دارند از توانایی های عقلانی شان استفاده بهینه می کنند. کمال تشکر را داریم. براساس اعلام این نیروها تا به حال یک وحدت هشتاد درصدی میان این نیروها به وجود آمده است. در تهران هم بنا به گفته مرتضی حاجی فعلا شش نفر در لیست اصلاح طلبان قطعی هستند. یک خبر خوب و دلپذیر این که « شهرفردا به سردبیری محمد قوچانی ارگان اصلاح طلبان در انتخابات شد.» این بهترین انتخاب در چنین شرایطی است. از طرف دیگر لر عصبانی و حزب مورد اعتمادش، تا به حال به یک لیست شصت نفره برای انتخابات رسیده اند. نکته جالب این است که حزب اعتماد ملی و کروبی که در انتخابات قبلی اعلام کرده بود که فقط برای زدن توی پوز هاشمی در انتخابات شرکت کرده است، نام هاشمی را در صدر فهرست اعتماد ملی قرار داده است. به این می گویند عبرت گرفتن از گذشته های سخت و دشوار. هاشمی رفسنجانی هم در حال روشن کردن مواضع خودش نسبت به احمدی نژاد است. این متهم به انواع مشکلات مالی اعلام کرد: « خلق ثروت یک ارزش است.» وی همچنین به نکته ای که دیگران به آن احتمالا باور دارند، اقرار کرده و گفت: « افتخار حکومت ها برقراری دموکراسی است.» هاشمی در اصفهان گفت: « مردم انتخابات آتی را جدی بگیرند.» من پیشنهاد می کنم که گروه سه نفره هاشمی، خاتمی و کروبی برای تبلیغات کلی روی فهرست ائتلاف به شهرهای کوچک و استانها سفر کنند. گفتم سفر، بدون هیچ دلیلی یاد میردامادی افتادم. محسن میردامادی دبیرکل جبهه مشارکت گفت: « منطقی ترین راه ائتلاف است.» آگاهان از وی خواستند فعلا سعی کند حتما منطقی باشد. از طرف دیگر ظاهرا مشارکتی ها و اصلاح طلبان مشغولند تا آخرین مشکل ائتلاف را که همانا لجاجت لر عصبانی مورد نظر است، حل کنند. میردامادی گفته است که مرتضی حاجی در حال رایزنی با کروبی برای ائتلاف حداکثری است.


خطر تکه پاره شدن

من نمی فهمم این ادبیات لطیف و زیبای موتلفه ای ها از کجا آمده است. دیروز بادامچیان گفته بود: « هر کس در انتخابات ائتلاف نکند، گرفتار گرگ بیابان می شود.» ظاهرا گرگ مذکور دیروز سراغ باهنر رفته است. باهنر گفت: خطر تکه پاره شدن اصولگرایان در انتخابات وجود دارد. از طرف دیگر عسگراولادی هم ضمن اعلام خطر برای خودش و عمه اش( خانم رقیه میراطهاری عمه آقای عسگراولادی) اعلام کرد که « اصولگرایان باید زودتر اجماع کنند.» ولی آگاهان با توجه به اخلاق احمدی نژاد و اینکه طرف دچار بیماری نارسیسیزم افراطی شده و حالا حالاها خوب نمی شود، احتمال هر نوع اجماعی را بعید دانستند. اما مهم ترین موضوع اینکه سه روز قبل احمدی نژاد گفت که: « اگر شورای شهر تهران را از دست بدهیم انتخابات آینده ریاست جمهوری را هم از دست می دهیم.» اهمیت مژده ای را که در این کلمات پنهان است داشته باشید.

عشرت و فاطی رفتند، پروین آمد

بعد از عشرت رعشه و شمسی پهلوون که مدتی است از آنها خبری نیست، ستاره «پروین» در برج نحس احمدی نژاد در حال ظهور است. مهرداد بذرپاش، رئیس ستادهای حامی احمدی نژاد، که قرار است در زمین شور و سنگلاخ بیابانهای احمدی نژاد بذرهای انتخابات را بپاشاند، دلایل قطعی را مبنی بر اینکه چرا باید به آبجی محمود کوچولو رای بدهیم، برشمرد. اولین دلیل این است که « پروین خانم» فوق لیسانس دارد و مدیر مدرسه است و طبیعتا کسی که مدیر یک مدرسه باشد، چهره سیاسی و مطلع در جریان اوضاع است. از طرف دیگر یک دلیل مهم دیگر برای انتخاب آبجی پروین این است که « ایشان کاندیدای مجلس ششم و شورای شهر اول و دوم بود.» و چون در آن سه انتخابات رای نیاورد، مامانش و پدرش خیلی ناراحت شدند و الآن بهتر است رای بیاورد که مامان شان از غم و غصه دربیایند. مرداد بذرپاش همچنین گفت: « عالم و آدم و جن و انس منتظرند تا نتیجه انتخابات شوراها مخالف تفکر حامیان احمدی نژاد باشد، البته در این زمینه دستاویزی وجود ندارد، چرا که رئیس جمهور بیش از بیست میلیون رای را همراه خود دارد.» آگاهان ضمن تائید این نکته که عالم و آدم منتظرند تا حامیان احمدی نژاد رای نیاورند، سووال کردند که این هجده میلیون حامی از کجا آمده است؟ شوخی شوخی اوضاع به جایی می رسد که احمدی نژاد اعلام کند که در انتخابات قبلی 28 میلیون رای آورده است. به نظر شما این موضوع بعید است؟

کیف انگلیسی و کیف مصری

خوشم می آید که این برادران مستضعف هنوز دستخط ساده زیستی الفنون خشک نشده، بلافاصله از اولین پولی که از اموال عمومی تحت اختیارشان قرار می گیرد، برای کمک به دوستان کم درآمد استفاده می کنند. در پی انتخاب « مصری» نماینده مجلس هفتم به عنوان وزیر رفاه، اقدامات وزیر مذکور برای ایجاد رفاه در خانه ملت آغاز شد و ایشان نیم ساعت بعد از دریافت رای اعتماد پنجاه نفر از نمایندگان مجلس را در « وزارت رفاه و امور مجلس» دعوت کرد و بعد از پذیرایی شایان ذکر از آنان، « به هر کدام از آنها یک کیف سامسونیت و هدایایی به ارزش یازده میلیون و پانصد ریال داد.» آگاهان از این اقدام اظهار خشنودی کرده و امیدواری خودشان را برای تامین رفاه سایر نمایندگان پابرهنه ملت اعلام کردند.


ترور پیر جمیل و تهدید حسن نصرالله

دو روز بعد از اینکه حسن نصرالله اعلام کرد که کابینه فواد سینیوره آمریکایی است و حزب الله با آن مبارزه می کند، پیر جمیل، وزیر صنایع کابینه لبنان با 24 گلوله کشته شد. پیر جمیل یک مسیحی مارونی و از خانواده محترم و با سابقه جمائیل است که سال ها وزارت و ریاست را در آن کشور به عهده داشته اند و طبیعتا حالش از بشار اسد و نیروهای سوریه در لبنان به هم می خورد. نماینده جنبش امل هم بدون اینکه توضیح بدهد که این ترور کار چه کسی بود، اعلام کرد: « جریان فکری طرفدار آمریکا و اسرائیل از ترور جمیل سود می برد.» آگاهان توضیح دادند که این موضوع قبلا هم تکرار شده است. مثلا برج های تجارت جهانی توسط القائده نابود شد، اما سود آن را نهایتا ممکن است آمریکا و اسرائیل ببرد. از طرف دیگر چند صد کیلومتر آنسوتر، برای دومین روز پیاپی، رئیس مجلس عراق از سوء قصد جان به در برد. یک محافظ کشته شد و یکی دیگر زخمی شد. آگاهان اعلام کردند که قبل از این ترور حسن نصرالله هیچ تهدیدی به رئیس مجلس عراق نکرده بود، بنابراین بعید است که ترور نافرجام وی کار حزب الله باشد.


این آمریکایی های نظرسنج بامزه

آمریکایی ها از بوش بدشان می آید. البته طبیعی است که بعضی از آمریکایی ها اینطورند. وگرنه احتمالا خیلی از آمریکایی ها از بوش خوش شان می آید، اما نکته مهم این است که این آمریکایی هایی که از بوش بدشان می آید، یکی از مهم ترین منابع انتشار اطلاعات و اخبار علیه آمریکا و بوش هستند. مثلا براساس نوشته یکی از وب سایت های امت حزب الله خودمان، « هشتاد درصد مردم اندونزی تز بوش متنفرند.» همین وب سایت نوشت که منبع این نظرسنجی آمریکایی است، و با وجود اینکه همه اطلاعات این نظرسنجی کامل و دقیق و روشن است، اما اسم موسسه ای که نظرسنجی کرده معلوم نیست. از همین جا نتیجه می گیریم که این نظرسنجی بسیار دقیق است، چون اگر دقیق نبود، اعلام می شد که 81.28 درصد مردم اندونزی از بوش متنفرند، و این درصد دقیق هشتاد نشان دهنده دقت و صحت نظرسنجی است. به نظر من که این وب سایت های داخلی خودمان این نظرسنجی را انجام داده اند، فردا هم اگر کسی پرسید منبع نظرستجی چیست، اتفاقی نمی افتد و کسی هم معمولا سووال نمی کند. در همین راستا حمایت گروهی از دانشجویان مسلمان آمریکا که نه اسم دارند، نه معلوم است کجا هستند، نه محل اعلام حمایت شان گفته شده است، نیز منتشر شد. در یکی از وب سایت های مملکت عزیز خودمان آمده است که « نامه جمعی از دانشجویان مسلمان آمریکا به رئیس جمهور ایران برای حمایت و استقبال از او» منتشر شد. آگاهان توضیح دادند که ظاهرا بابای یکی از دانشجویان ایرانی که در آمریکا درس می خواند به دفتر احمدی نژاد زنگ زده و به این دفتر اعلام کرده است که این نامه منتشر شده است. و ظاهرا نامه مذکور بعد از انتشار گم شده و معلوم نیست چه کسی آنرا نوشته و کی امضا کرده.


ایران در رده بندی فیفا

تمام زحمات محمود رونالدینو از بین رفت. تیم ایران که پس از بازدید احمدی نژاد از این تیم در عرض سه ماه از مقام 22 در جدول فیفا به مقام 47 جدول سقوط کرده بود، در رده بندی دیروز فیفا اولین تیم آسیا شد و در جدول رده بندی فیفا پنج ردیف بالاتر رفت. دفتر ریاست جمهوری ضمن اعلام عزای عمومی برای فوتبالیست های کشور، گفت که رئیس جمهور بزودی در یکی از تمرینات تیم ملی حاضر می شود تا جلوی این روند فاجعه بار را بگیرد و کاری کند که علاوه بر

حذف ایران از فیفا تا یک ماه دیگر تیم ملی ایران دوباره ده پله در جدول رده بندی سقوط کند.

از سبزوار تا لس آنجلس

به نظر شما واقعا این دو تا چه شباهتی دارند؟

پرونده اول: مسوولان دانشگاه یو سی ال ا در ساعت 11 شب از یک دانشجوی ایرانی درخواست می کنند که کارت شناسایی خودش را نشان دهد. این دانشجو کارت شناسایی اش را نشان نمی دهد. پلیس هم بعدا می آید و از همین دانشجو می خواهد کارت شناسایی اش را نشان دهد. وی این کار را نمی کند. در نتیجه با پلیس درگیر می شود و پلیس او را کتک می زند. و دانشجویان آمریکایی فردا در دفاع از این دانشجو واکنش نشان می دهند.

پرونده دوم: یک دانشجوی بسیجی، در بیرون دانشگاه جلوی یک دانشجوی دیگر را می گیرد و به بهانه مشکلات اخلاقی، بدون اینکه کارت شناسایی نشان بدهد یا به پلیس چیزی بگوید، با چاقو این دانشجو را می کشد. نیروی انتظامی هم خشتک مقتول و دانشجویان معترض را درمی آورد.

به نظر شما این دو موضوع قابل مقایسه اند؟ اینکه یک دانشجویی چون کارت شناسایی نشان نداده( مرض داری؟ کارتت را نشان بده) مورد ضرب و شتم قرار بگیرد و بعدا در تمام دنیا سروصدا راه بیندازد، چه شباهتی به این دارد که دانشجوی بسیجی با چاقو دانشجوی مخالف را بکشد؟ همین است که آدم از دست این جبهه مشارکت حالش بد می شود. اعلام شد که کمیته دانشجویی جبهه مشارکت نسبت به تضییع حقوق دانشجویان ایرانی در دانشگاههای سبزوار و یو سی ال ا، اعتراض کرده است.

بزرگترین کتابخانه کشور

براساس اعلام دانشگاه آزاد نجف آباد، قرار است بزرگترین کتابخانه کشور در این شهر ایجاد شود. مدیر این پروژه که بعدا قرار است اجرا شود، گفت: « این کتابخانه هفت میلیون جلد کتاب خواهد داشت، کتابخانه دیجیتالی خواهد بود، در این کتابخانه از کتاب بر برقی استفاده می شود، این کتابخانه دارای سالن قرائت خانه مجهز و جداگانه برای خواهران و برادران و استادان خواهد بود. این کتابخانه که در هشت طبقه ایجاد خواهد شد، دارای میهمانسرا هم خواهد بود.» برنامه های بعدی این کتابخانه به شرح زیر احتمالا پیش بینی می شود:

1) قرار است برای این کتابخانه چهاراتوبان مستقیم هشت بانده از تهران، قم، جمکران و مشهد کشیده شود.

2) قرار است برای دانشگاهیانی که از جاهای دیگر جهان به کتابخانه نجف آباد می آیند، یک فرودگاه بین المللی در نجف آباد ایجاد شود.

3) این کتابخانه مجهز به یک رستوران عظیم خواهد بود که ده هزار نفر همزمان می توانند در آن غذا بخورند و بر اساس اظهارات کارشناسان بعد از خوردن غذا سیر خواهند شد.

4) این کتابخانه هشت طبقه دارای یک زیر زمین شانزده طبقه به عنوان نمازخانه خواهد بود. این نمازخانه ها مستقیما با یک سیستم مترو سریع به جمکران وصل می شود.

5) این کتابخانه دارای شش شبکه تلویزیونی و یک شبکه اینترنتی خواهد بود که همزمان چهل میلیون نفر می توانند هفت میلیون کتاب را بخوانند.

6) این کتابخانه دارای یک شهرک به جمعیت چهار میلیون نفر خواهد بود که این افراد برای استفاده از کتابخانه از شهرهای دیگر بهخ این شهر منتقل می شوند.

7) روی پشت بام این کتابخانه یک باند فرود هلی کوپتر ایجاد می شود که هر ماه یک بار مسوولان کشور بتوانند آن را افتتاح کنند.

8) این کتابخانه دارای یک نیروگاه اتمی خواهد بود که در آن همزمان دویست هزار سانتریفیوژ می توانند برق کلیه کتابخانه های سراسر دنیای اسلام را تامین کنند.

9) در فاصله پانصد متری این کتابخانه یک زندان مستقل برای کسانی که در اثر خواندن کتابها منحرف می شوند وجود خواهد داشت. همچنین یک قاضی مستقل برای نظارت بر این زندان انتخاب می شود.

مشکلات:

1) هنوز بیش از دو هزار کتاب مناسب برای قرار دادن در این کتابخانه پیدا نشده است و قرار است جستجو برای 6998000 جلد دیگر قرار است صورت بگیرد.

2) این کتابخانه قرار است بیست سال فعالیت کند تا افراد مناسب را برای مطالعه کتابهای کتابخانه تولید کنند.

3) به دلیل نیاز به پارکینگ عظیم، محل پارک اتومبیل ها در فاصله هجده کیلومتری این کتابخانه است و قرار است افراد بعد از پارک اتومبیل هجده کیلومتر پیاده تا محل کتابخانه بیایند.


مردی که به میامی آمد

بعد از کلی سفر، رسیدیم به فلوریدا و فعلا در شهر دیتونابیچ مشغول زندگانی هستم تا ده روز دیگر همین جا خواهم بود. کلی سفرنامه نوشتم و کلی کار تازه شروع کردم و منتظرم تا با دوستان کارهای برنامه استندآپ کمدی در آتلانتا، میامی و اورلاندو را بگذارم. در مطالب دیروز و پریروز یکی دو چیز قاطی شده بود که بعدا توضیحش می دهم.