یک روایت ساده در پاریس

نویسنده

» تازه‌ترین آثار الکترونیک

ای‌بوک/ آثار الکترونیک - بهاره خسروی: انتشارات الکترونیک، دیگر بخشی از فرهنگ ایران شده است. دو انتشارات بزرگ در پاریس و لندن و چند انتشارات کوچکتر در نقاط مختلف دنیا، کتابهای فارسی را به شیوه نوین منتشر می کنند.

صفحه ای بوک هنر روز، به معرفی هفتگی این کتاب‌ها اختصاص دارد. ناشران و پدید آورندگانی که قصد معرفی کتاب خود را در این صفحه دارند، می توانند با این نشانی تماس بگیرند:

honarrooz(at)gmail.com

 

یک روایت ساده

ماری لوندکویست

برگردان: آزیتا قهرمان، سهراب رحیمی

ناشر: H&S Media

تاریخ انتشار: ۲۰۱۴

۸۶ صفحه

قیمت: $6.00

ماری لوندکویست: شعر، گونه‌ای از هنر است که جان‌های شیفته را به خود جذب می‌کند. کار طاقت فرسای ترجمه‌ی شعر، چیزی ست که عشقی به کلمات را می‌طلبد و یک توانایی که بتوانی قسمت‌های ظریف زبان را بیابی و بشناسی و مطالعه کنی. بعد از آن که به زبان‌های زیادی ترجمه شدم، که البته خودم تنها چند زبان بیشتر نمی دانم، احترام من برای تلاش مترجمین و گونه‌ی خاص شعر، بیشتر و بیشتر شده است. من افتخار می‌کنم و خوشحالم که شعرهایم حالا جهانی شده و به دست خوانندگان تازه می‌رسد.

لینک خرید

 

گم‌نامی

نویسنده: محمدجان تقی بختیاری

ناشر: H&S Media

تاریخ انتشار: ۲۰۱۴

۲۷۰ صفحه

قیمت: $12.00

نسخه بازنویسی شده رمان گم‌نامی، داستان میرجان، جوان افغان علاقمند به علوم دینی است، که برای ادامه تحصیل به ایران می‌رود اما مورد تجاوز جنسی استادش قرار می‌گیرد. این اتفاق، نظر او درباره دین و مذهب را دگرگون می‌کند. میرجان به خواندن کتاب‌های غیرمذهبی رو می‌آورد و به وطنش باز می‌گردد ودر پی روبرو شدن با حوادث کشورش، سرخورده می‌شود و نهایتاً به یک آدم غیرمذهبی تبدیل می‌شود.

لینک خرید

 

رسم هندسی مالیخولیا

شاعر: سهراب رحیمی

ناشر: H&S Media

تاریخ انتشار: ۲۰۱۴

۱۰۸ صفحه

قیمت: $6.00

چاپ دوم مجموعه اشعار رسم هندسی مالیخولیا سروده‌ی سهراب رحیمی همراه با نقد و نظر صاحبنظران بر این مجموعه.

لینک خرید

 

کیوان بانو و سمرقند دلپذیر

نویسنده: اشکان آویشن

ناشر: H&S Media

تاریخ انتشار: ۲۰۱۴

۳۱۰ صفحه

قیمت: $9.00

“کیوان‌بانو” در کنار حوض زلال باغ، در حال شستن لباس‌بود. جوی پرآب و خروشانی که از کاریزهای “چشمه‌کبود” و “قَراکَند” سرچشمه می‌گرفت، باغ بزرگ آنان را که “انگورستان” نامیده می‌شد، تقریباً از وسط جدا می‌کرد. در منطقه‌ای که مردم آن، برای آمدن هرقطره‌ی باران، لبخندی از سپاس و رضایت برلب‌دارند و آسمان ابری و غرنده، دریای واژگونه و زندگی‌بخش آنان است، بودن چنین چشمه‌ی آبی که حاصل به هم پیوستن دو کاریز پر برکت‌‌بود، نمی‌توانست به چیز دیگری جز یک موهبت آسمانی تعبیرشود.

لینک خرید

 

عارفی در پاریس

نویسنده: کامران بهنیا

ناشر: H&S Media

تاریخ انتشار: ۲۰۱۴

۱۵۲ صفحه

قیمت: $6.00

مجید تنهاست. مجید در بستر دختری تنهاست. وقتی او را در آغوش می‌فشرد، گمان می‌برد که عصاره‌ی هستی در آن لحظه خلاصه شده است. زمان متوقف می‌شود و تنهایی او مطلق. لذت و بهت در هم می‌آمیزند تا او دریابد که آزادی آنجا تجربه می‌شود که وجود حس نشود. چشم‌هایش را باز می‌کند. از پنجره نسیم ملایمی به اتاق نیمه تاریک می‌وزد. لابلای دست‌هایش بدن گرم و سفید دخترک پیچ و تاب می‌خورد و او ناظر مبهوت و تنهای آفرینش لذت از بهم آمیختن دو بدن‌ است. در لحظه‌ای ایستا تمام جزییات پیش پاافتاده‌ی محل زندگیش به اجزای حقیقتی شگرف بدل می‌شوند. دستش را پیش می‌برد و حقیقت را لمس می‌کند.

لینک خرید

 

محو

نویسنده: سامان سپنتا

ناشر: H&S Media

تاریخ انتشار: ۲۰۱۴

۳۰۲ صفحه

قیمت: $9.00

سامان سپنتا شاعری‌ست که از سطح می‌گریزد و تن به ژرفاهای متن می‌سپارد؛ متنی که هستی و انسان را بر سکوی اشاره می‌نشاند و تفسیر می‌کند. او به زیبایی‌های تاریک حیات نظر دارد و در این منطومه از منظری روایت می‌کند که برای غالب آدمیان، غریب می‌نماید.فرم و فضای ویژه‌ی کارهایش موجب شده است تا اغلب آثار او در ایران اجازه‌ی انتشار نیابند.

لینک خرید