عروسک عشقعامل جدید تهاجم فرهنگی

نویسنده
نازنین کامدار

» موج آفرینی درباره حجاب ادامه دارد

پس از سخنان  احمد خاتمی مبنی بر لزوم ریخته شدن “خون های پاک” برای مبارزه با “بدحجابی”، رسانه های  رسمی گزارش های متعددی در مورد فشار بر نیروی انتظامی برای راه اندازی مجدد گشت های ارشاد و برخورد قهرآمیز با شهروندان منتشر کرده اند.

در همین زمینه جهان نیوز و خبرگزاری فارس، ارگان های نزدیک به نیروهای نظامی و امنیتی با مصاحبه و نظرخواهی از چهره های ناشناخته که به عنوان “استاد دانشگاه” معرفی شده اند، نیروی انتظامی را به برخورد با شهروندان  به بهانه پوشش ترغیب می کنند.

 جهان نیوز که پیش از این در گفت و گو با احمد خاتمی، بر لزوم “ریخته شدن خون های پاک” برای مقابله با پوشش شهروندان تاکید کرده بود روز گذشته هم با انتشار یاداشتی به قلم کسی که به عنوان استاد دانشگاه معرفی شده، از “تمام شدن حجت بر نیروی انتظامی برای برخورد با بدحجابی” سخن گفت.

محمد صادق کوشکی، نویسنده این یادداشت که پیش از این از سوی وبلاگ “شکار بسیجی” به عنوان یکی از بازجوهای حفاظت اطلاعات سپاه محمد رسول الله معرفی شده، می نویسد:” رهبر انقلاب در دیدار با فرماندهان ناجا ایجاد امنیت اخلاقی را از جمله مهمترین وظایف نیروی انتظامی عنوان کرده‌اند. با این سخنان دیگر حجت بر ناجا و فرماندهان آن تمام شده است! ناجا بایستی برای تحقق هر چه سریع‌تر دستور فرماندهی کل قوا درباره حفظ امنیت اخلاقی برنامه‌های خود را ارائه کرده و بی‌جهت معطل همراهی دولت یا قوه قضائیه نشود! در غیر این صورت این مطالبه جدی از آنان وجود خواهد داشت که برای تحقق مطالبات رهبر انقلاب از ناجا چه کرده‌اند!”

او در ادامه “راهکارهای اطاعت از فرمایشات معظم له” را چنین برشمرده است:” عدم ارائه خدمات انتظامی به کسانی که با رفتارهای خود امنیت اخلاقی جامعه را به خطر انداخته و نسل آینده را به انحراف کشانیده و می‌کشانند اهرم نظارتی موثری است که ناجا تاکنون از آن بهره نگرفته است! چرا باید افراد بی‌حجاب حق رانندگی داشته باشند؟ یا اینکه چرا باید به چنین افرادی گواهینامه یا گذرنامه داده شود؟ این در حالی است که بسیاری از عوامل ایجاد ناامنی اخلاقی اگر با برخورد انتظامی ناجا (و نه برخورد قضایی قوه قضائیه) رو به رو شوند به دلیل نیاز مبرم به خدمات ناجا مجبور به حفظ حریم‌های اخلاقی جامعه خواهند شد! اگر افراد جامعه مطمئن باشند که در صورت ارتکاب تخلفات اخلاقی، حق داشتن گواهینامه رانندگی را نخواهند داشت و یا اینکه ناجا از دادن گذرنامه به آنها خودداری خواهد کرد، آیا باز هم با همین جسارتی که امروزه به شکستن مرزهای اخلاقی مشغولند به تخلفات خود ادامه خواهند داد؟”.

علاوه بر وی، ابوطالب کوشا  که  او نیز “مدرس دانشگاه” معرفی شده، به فارس گفته است:” عمل فردی برخی از بی‌حجابان به صرف خوش نیامدن از حجاب نیست بلکه بعد از تذکرات و ارشادات باز هم عناد پیشه می‌کنند و اصرار می‌کنند”.

وی در پاسخ به این پرسش که “برخورد دستگاه انتظامی با مقوله بدحجابی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟” گفته است: “به نظر من دستگاه انتظامی اصلاً به قانون عمل نمی‌کنند. در قانون حدود و صغور حجاب مشخص شده است و در قانون معلوم است که ما به چه‎چیزی می‌گوییم بی‌حجاب و به این ترتیب پذیرفته نیست که دستگاه انتظامی با این موضوع برخورد نکند”.

علاوه بر این، سعد الله زارعی، ستون نویس سایت رجانیوز نیز به همین خبرگزاری گفته است: “نیروی انتظامی به دلیل مخالفت بخشی از مسئولین که صلاحیت اظهار نظر در این موضوع فقهی را نداشتند، از کنترل پدیده بدحجابی فاصله گرفت. طبیعی است که بخشی از مسئولیت‌ کنترل بدحجابی به‎عهده نیروی انتظامی است که باید با استفاده از یگان‌های خاصی که برای این منظور آموزش دیده‌اند و با جلوگیری از تفریط وارد صحنه شود و تذکرات لازم را به کسانی که این حکم اسلامی را نادیده می‌گیرند بدهد”.

به نظر می رسد که اشاره وی به “برخی مسئولان دولتی” اشاره به اسفندیار رحیم مشایی باشد که پیش از این از عدم لزوم رعایت حجاب ایرانیان در خارج از کشور سخن گفته و پوشش را امری شخصی دانسته بود.

یک عضو مجلس خبرگان  هم که فارس وی را آیت الله ممدوحی معرفی کرده  در راستای این موج آفرینی تبلیغاتی می گوید: “معضل بدحجابی از حالت طبیعی خود در کشور به حالت سیاسی منتقل شده و همانند لجبازی و لجاجتی است که با اسلام، دین و سیاست داخلی کشور صورت می‌گیرد. در کشورهای دیگر سیستم آرایشی بانوان به این شدت که در ایران وجود دارد، نیست بلکه چنین وضع زننده‌ای مختص عده‌ای از هنرپیشگان سینمایی است”.

بهروز جعفری، نماینده شهر سمیرم  در مجلس نیز به فارس گفته است: “یکی از دلایل افزایش بدحجابی‌های جامعه یکسان نبودن دیدگاه‌های متولیان امور فرهنگی و اجتماعی کشور با یکدیگر است؛ متولیان فرهنگی و اجتماعی دیدگاه مشترکی درباره حجاب ندارند.

او علاوه بر نیروی انتظامی، صدا و بدحجابی، سایت های  افراطی ای چون رجا نیوز و جوان آنلاین  هیچ واکنشی نشان نداده اند و تنها این سایت “مشرق” بود که از ورود “عروسک های عشقی” ابراز نگران کرده بود.سیما را هم  در “افزایش بی حجابی” مقصر دانسته و گفته است: “وقتی دختران نوجوان ما در رسانه ملی می‌بینند که دختران باهوش و زیبا بی‌حجاب هستند و در مقابل دختران کج سلیقه و کندذهن محجبه‌اند چه انتظاری از این دختر نوجوان است که چادر بر سر کنند”.

سایت مشرق نیز با ابراز نگرانی از خرید و فروش “عروسک” می نویسد: “در ماه های گذشته عروسک هایی دربرخی فروشگاه ها و اسباب بازی فروشی های سطح شهر خرید و فروش می شود که به نظر می رسد این عروسک ها با آنچه درتعریف کاربری وسیله بازی عروسک مشخص شده تفاوت چشم گیری دارد و سرآغازی برای نوعی هجمه فرهنگی خطرناک علیه سلامت اخلاقی جامعه به ویژه سلامت اخلاقی کودکان است! این وسیله بازی به این صورت ساخته شده که دو عروسک اصلی دختر و پسر درمقابل یکدیگر قرارگرفته و از ناحیه پا و کمر به هم متصل شده اند.ما بین این دوعروسک سنسورصوتی قلب مانندی قرارگرفته و زمانی که صورت های این دوعروسک روی هم قرارمی گیرد، سنسورعروسک ها فعال شده و صدای ضبط شده نازک و تحریک آمیز یک زن از بلندگوی تعبیه شده در داخل قلب این دوعروسک به گوش می رسد. این صدای ضبط شده چندین بارجمله « I love you»، «دوستت دارم» را تکرارمی کند!این درحالی است که درطراحی این عروسک ها ازجذابیت ها و زیبایی های خاصی استفاده شده که به راحتی مورد پسند کودکان قرارمی گیرد: رنگ، صدای نازک زنانه و لباس دخترانه”.