مجازات فرزند به دلیل فعالیت های پدر

فرشته قاضی
فرشته قاضی

» بی خبری آیت الله طاهری از حکم زندان و شلاق فرزند

“چهار سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و ده سال اقامت اجباری در شهرستان زابل” حکمی است که از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برای سیدمحمدحسن طاهری، فرزند آیت الله طاهری و داماد دخترآیت الله خمینی صادر شده است. حکمی که امام جمعه سابق اصفهان و نماینده سابق ولی فقیه هنوز خبری از آن ندارد.

یکی از نزدیکان آیت الله طاهری، امام جمعه سابق اصفهان به “روز” میگوید که “حاج آقا در جریان این حکم نیست او به شدت به محمد آقا وابستگی دارد و به دلیل سن زیاد و شرایط فعلی اش ترجیح بر این بوده که در جریان این مساله قرار نگیرد”.

او در پاسخ به این سوال که اگر حکم آقای طاهری را به اجرا بگذارند حاج آقا را در جریان قرار خواهید داد می گوید: فعلا در انتظار حکم دادگاه تجدید نظر هستیم و امیدواریم به آنجا نکشد اما اگر چنین شد حاج خانم و افراد بزرگتر باید تصمیم بگیرند که با توجه به شرایطی که حاج آقا دارد صلاح است به او بگویند با نه.

“تهیه و نگهداری بیانیه های و نامه های آیت الله طاهری و ترغیب او به استعفا از امامت جماعت اصفهان” از جمله مصادیق صدور حکم حبس، شلاق و تبعید برای فرزند آیت الله طاهری بوده است. مساله ای که خانواده او ناحق و غیرعادلانه می دانند. یکی از نزدیکان آیت الله طاهری می گوید: این حکم برای خانواده خیلی تلخ است حکم به شدت ناحق و غیر عادلانه ای است آن هم برای خانواده ای که هنوز به خاطر علاقه به نظام و انقلاب و کشور سکوت کرده اند.

فرزند ایت الله طاهری دی ماه ۸۸ بازداشت و پس از ۴ روز با قرار وثیقه آزاد شد. او به “فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به رهبری، اخلال در نظم عمومی، حضور و فعالیت موثر در تجمعات غیر قانونی، توجیه رفتار غیر قانونی سران فتنه و..” متهم شده است.

یکی از نزدیکان آیت الله طاهری به “روز” میگوید: حکم زندان، شلاق و تبعید در واقع نه برای محمد آقا که برای خود حاج آقا صادر شده است آنها که توان مقابله با اندیشه های حاج آقا را نداشتند و هیچ پاسخ منطقی و روشنی هم برای نامه ها و اعتراضات حاج آقا نیافتند این روش را در پیش گرفتن دکه با برخورد با محمد آقا و صدور چنین حکمی برای او، حاج آقا را مجازات کنند.

او می افزاید: عین روز روشن است که به دلیل وضعیت خاص حاج آقا و همچنین ترس از خشم مردم ف توان مستقیم را با خود حاج آقا ندارند و انتقام را از محمدآقا می گیرند وگرنه چطور امکان دارد به خاطر اطلاعیه، بیانیه یا نامه هایی که حاج آقا امضا کرده، فرزند ایشان را محکوم به زندان و شلاق و تبعید بکنند؟

به گفته او “فرزند آیت الله طاهری هیچ یک از اتهامات انتسابی را در دادگاه نپذیرفته است”.

این فرد نزدیک به آیت الله طاهری میگوید: حاج آقا خطاب به رهبری نامه نوشته اند آقا محمد متهم توهین به رهبری شده، این کاملا نشان میدهد که هدف از این برخوردها و چنین حکمی چیست. حکمی که خانواده آیت الله طاهری ناعادلانه میداند. این حکم برای جمهوری اسلامی و نظام هم خوب نیست و لکه تاریکی در کارنامه نظام است نظامی که ما همچنان به ان علاقه داریم و نامه های و اطلاعیه ها و فعالیت های حاج آقا و فرزندانشان هم در راستای همین علاقه بوده است.

“تهیه و نگهداری بیانیه های اعتراضی با امضا آیت الله طاهری به فقهای شورای مبنی بر عدم مشروعیت و عدالت مقام معظم رهبری، انتخابات، متهم نمودن جمهوری اسلامی ایران به کشتن مردم، اطلاعیه مبنی بر عدم مشروعیت انتخابات دهم ریاست جمهوری و غاصبانه خواندن ریاست جمهوری، نامه تحریک آمیز خطاب به آقای سیدحسن خمینی و زیر سوال بردم نظام با امضای آیت الله طاهری، نامه خطاب به مقام معظم رهبری با امضا و مهر آیت الله طاهری، نامه خطاب به آقای کروبی و حمایت از ایشان و متهم نمودن نظام به خیانت در زندان های کشور و دعوت علنی به عکس العمل علیه نظام، نامه تحت عنوان استفاده ابزاری از امام خمینی این نامه ها گرچه با مهر و امضای آیت الله طاهری اصفهانی مناظر شده لیکن تماما توسط متهم تهیه گردیده و با خط ایشان می باشد. ترغیب و تحمیل استعفا به پدرش از سمت امام جمعه اصفهان و انتقال آیت الله طاهری به قم و حضور نمادین در مراسم تشییع آقای منتظری. رایزنی و تهیه و تنظیم اطلاعیه مشترک بین آقایان طاهری، صانعی و موسوی اردبیلی در همین زمینه” از جمله مصادیق حکم صادره از سوی قاضی پیرعباسی برای فرزند آیت الله طاهری است.

براساس متن حکم که روز گذشته وب سایت کلمه منتشر کرده، شاکی فرزند ایت الله طاهری “گزارش ضابطین قضایی” عنوان شده است.

آیت الله طاهری، اولین امام جمعه ای که به حکم آیت الله خمینی نصب شد و قدیمی ترین امام جماعت ایران بود در سال ۱۳۸۰ در نامه‌ای سرگشاده و انتقاد از روند اداره کشور از سمت امامت جماعت شهر اصفهان استعفا کرد. آیت الله طاهری از منتقدین آیت الله خامنه‌ای، رهبر کنونی جمهوری اسلامی است. نامه استعفای او از امامت جماعت اصفهان به دلیل دستور شورای عالی امنیت ملی، اجازه انتشار در روزنامه‌های داخل کشور را نیافت.

آیت الله طاهری پس از انتخابات جنجال برانگیز ۲۲ خرداد ۸۸ که به اعتراضات مردمی و کشته شدن دهها و بازداشت صدها نفر از معترضان انجامید، در قالب نامه ها و اطلاعیه هایی این انتخابات را نامشروع اعلام کرد.