موج خاتمی ستیزی از سوی جبهه پایداری

نویسنده
فیروزه متین

» سازماندهی عملیات تخریب در "خبرگزاری فارس"

از زمانی که محمد خاتمی، رئیس جمهور دوران اصلاحات در ایران، نسبت به اقدامات باند موسوم به “فرقه مصباحیه” در فرودگاه مهرآباد واکنش تندی نشان داد و حمله به خودروی حسن روحانی را نشانه ای از افراطی گری در جامعه ای دانست که دیگر تمایلی به وجود چنین رفتارهایی ندارد و البته از “سازماندهی” شده بودن آن سخن گفت، برخی از اعضای جبهه پایداری ، حملات ازپیش هماهنگ شده ای را با رمز مشترک “خاتمی تروریست است”، به راه انداخته اند و خواستار جلوگیری از اظهار نظر وی از سوی مقامات قضایی شده اند.

خبرگزاری فارس که به این حلقه وابسته است از اواسط هفته گذشته، حملات متعددی را در قالب گزارش و یادداشت بر علیه محمد خاتمی تدارک دیده بود تا اینکه روز گذشته، برخی از نمایندگان مجلس وابسته به سپاه و پایداری نیز حملات خود را بر علیه محمد خاتمی آغاز کردند.

در تازه‌ترین مورد مهدی کوچک‌زاده٬ نماینده شناخته شده افراطی مجلس و از حامیان احمدی‌نژاد و گروه پایداری بود.

 او به فارس می گوید: “احتمالا آقای خاتمی از حرکات تروریست‌ها اطلاع دارد، چرا که در گذشته وقتی آن آقا به آقای حجاریان شلیک کرد، ابتدا دیگران را متهم کردند و بعدها مشخص شد که از فرد که شلیک کرده بود از وابستگان مجموعه خودشان بوده است”.

وی افزوده است: “احتمالا پیش بینی‌ ترور توسط خاتمی برگرفته از برخی اطلاعات است. سابقه این آقایان برای ما روشن است و برنامه‌ریزی کردن برای به تشنج کشاندن کشور در فتنه 88 داشتند، نمونه‌ی از اقدامات ضدامنیتی این آقایان است. افراطیون مدعی اصلاحات، متخصص جنگ روانی و برنامه‌ریزی برای بحران آفرینی هستند؛ بحران آفرینی می‌کنند تا جریان انقلابی را متهم به تشنج کنند”.
این نماینده با بیان اینکه” دستگاه‌های امنیتی باید با محمد خاتمی برخورد و از او سؤال کنند که بر اساس چه اطلاعاتی پیش بینی ترور کرده است”، افزوده است: “اظهارات تشنج آفرین خاتمی زمینه را برای قانون شکنی‌ها فراهم می‌کند و قطعا این رفتار تند برای دولت دردسرساز خواهد شد. کوچک زاده در پایان با بیان اینکه فتنه گران در پیشگاه ملت بدهکار هستند و باید در دستگاه قضایی پاسخگو باشند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نه تنها این آقایان پاسخگو نیستند بلکه طلبکار نیز هستند”.

محمد کریمی قدوسی، عضو دیگر جبهه پایداری و از نمایندگان وابسته به این طیف در مجلس هم به این رسانه وابسته به سپاه می گوید:“موضع گیری‌های اینچنینی را باید شورای عالی امنیت ملی پیگیری کند. ما نگران هستیم که موضع گیری آقای خاتمی به نوعی نشان دادن مسیر به همفکران خود باشد، گویا موضع گیری آقای خاتمی آدرس دادن است. در دوره ریاست جمهوری وی بارها شاهد بروز ناامنی‌هایی در کشور بودیم، ناامنی‌هایی که در زمان خاتمی از لحاظ تعداد و هدفگذاری بی سابقه بود. خاتمی در دوره‌ای استحاله نظام را پیگیری می‌کرد. آقای خاتمی با چه پشتوانه و در چه جایگاهی پرتاب کفش را به ترور فیزیکی ارتباط می‌دهد، شورای عالی امنیت ملی باید از خاتمی توضیح بخواهد. امروز فقط نگران بازگشت فتنه گرانی مانند آقای خاتمی به صحنه هستید. مسائل امنیتی کشور به دولت ارتباط دارد، زیرا نهادهایی مانند وزارت اطلاعات تحت مدیریت دولت است به همین دلیل موضع آقای خاتمی پای دولت نوشته می‌شود”.

جعفر شجونی هم که نخواسته از قافله حمله کنندگان به محمد خاتمی عقب بماند، با همان ادبیاتی که به شدت مورد انتقاد افکار عمومی قرار گرفته، درباره خاتمی به فارس می گوید: “از خاتمی توقعی نیست که درباره این موضوع اظهارنظر کند؛ او طبق اظهار نظر وزیر سابق اطلاعات باید تکلیف پرونده‌اش در فتنه ۸۸ را روشن کند. خاتمی هنوز مواضع شفافی در قبال فتنه 88 ندارد. او نه تنها نمی‌تواند چیزی را آباد کند، بلکه همه چیز را خراب می‌کند اما مورد رأفت اسلامی قرار گرفته است. ما نیازی نداریم که فتنه گران مشکلات را حل کنند و به گفته مصلحی افراد موثر در فتنه 88 باید حصر خانگی می‌شدند اما حالا می‌آیند و اظهار نظر می‌کنند”.

احمد سالک، یکی از متهمان جنایتگاه کهریزک و البته نماینده کنونی وابسته به پایداری در مجلس هم به فارس که به کارخانه تولید انبوه مصاحبه بر علیه محمد خاتمی تبدیل شده، گفته است: “اگر تروری در کشور رخ دهد مسئولیتش با خاتمی است. اگر جلوی جریانات تخریبی گرفته نشود، مثل زمان اصلاحات می‌شود که اوایل این طور بود و بالاخره منجر به ترور شد. اینکه «ترور» یادآور روزهای است که اصلاح‌طلبان افراطی سرکار بودند، با توجه به اظهارات خاتمی، از این پس هر اتقاق ضدامنیتی در قالب ترور رخ دهد، مسئولیت آن متوجه خاتمی خواهد بود. اینکه آقای خاتمی اعتراض چند دانشجو به مکالمه آقای روحانی با اوباما را به ترور فیزیکی ربط می‌دهد، جای تعجب و تامل دارد؛ خاتمی که شعار زنده باد مخالف من سر می‌داد چگونه انتقاد و اعتراض سالم چند دانشجو را بر نمی‌تابد. به نظر می‌رسد، آقای خاتمی با آگاهی و اطلاع درباره ترور فیزیکی اظهارنظر کرده است بنابراین دستگاه‌های امنیتی فوراً باید از خاتمی درباره اظهاراتش توضیح بخواهد. خاتمی باید اسناد اظهاراتش را در اختیار دستگاه‌های امنیتی قرار دهد و غیر اینصورت خود وی متهم خواهد بود. نمی‌دانیم چرا آقای خاتمی نمی‌خواهد کشور در آرامش باشد؛ نمی‌دانیم چرا خاتمی حتی در دولت آقای روحانی دست به جنجال آفرینی می‌زند تردیدی نیست که اظهارات خاتمی مشخصاً دولت یازدهم را تضعیف می‌کند”.

فردی به نام “درویش زاده” که خبرگزاری فارس اورا ” عضو هیئت علمی دانشگاه تهران” عنوان کرده، خواستار برخورد دستگاه قضایی با محمد خاتمی شده است.

او گفته است: “روحانی نباید به اظهارات اخیر خاتمی توجه کند و قوه قضائیه نیز در این خصوص باید به وظیفه خود عمل کند”.

این اظهارات در حالیست که حسن روحانی، روز چهارشنبه و در حاشیه جلسه هیات دولت از برخورد با عوامل جبهه پایداری که خبرگزاری فارس و همفکران اش آنها را “جوانان معصوم” و “دانشجویان خیر خواه” معرفی کرده و حملات شان را “خودجوش” می دانند، خبر داده بود.

موج خاتمی ستیزی در حالی از سوی خبرگزاری فارس و باند جبهه پایداری به راه افتاده که وی در بین مردم به شدت از مبولبیت برخوردار است و حمایت او از حسن روحانی در انتخابات، تاثیر سرنوشت سازی در انتخاب وی داشت. برخی از رسانه های خارجی و داخلی، محمد خاتمی را محبوب ترین سیاستمدار ایران پس از میرحسین موسوی و مهدی کروبی می دانند.

او مخالفان بسیاری نیز دارد. از جمله این مخالفان طیف های مختلف محافظه کاران هستند که او را عامل “فتنه” می دانند. از دیگر سو بسیاری نیز او را به دلیل شرکت در انتخابات مجلس در شهری در دماوند و نیز عدم همراهی اش با جنبش سبز، مورد انتقاد قرار می دهند.

جبهه پایداری که نقش عوامل اش در حمله به علی لاریجانی در حادثه 22 بهمن سال گذشته آشکار شده، و چند روز قبل نیز عکس هایی دال بر حضور اعضای ستاد جلیلی ، کاندید این جبه در حملات فرودگاه مهرآباد دست اش را مجددا رو کرده است، پس از شکست سنگین در انتخابات ریاست جمهوری خود را به شدت منزوی می بیند. جریانی که متحدان استراتژیک اش یعنی راست های میانه را نیز از دست داده است و آیت الله خامنه ای نیز از آنان روی بر گرفته است. خبرگزاری فارس هم اکنون ارگان اصلی این جریان منزوی شناخته می شود.