خامنه ای قول داد پیراهنش را بدهد

کاوه قریشی
کاوه قریشی

» ماجراهای انگشتر، البسه و عبای رهبر

فرمانده سپاه ولی امر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تازه‌ترین اظهارات خود با حمله شدید به طرفداران اصلاحات و منتقدان نظام، به تشریح آنچه وی “بی بصیریتی نفوذی‌های دشمن” خوانده، پرداخته و گفته است کسانی که نامه بدون سلام به رهبر جمهوری اسلامی نوشتند باید از خدا طلب مرگ کنند.او اما تنها کسی نبود که دیروز به صف طولانی ستایش گران آیت الله خامنه ای پیوست.وبلاگ‌های نزدیک به جناح حاکم اصولگرا هم خاطرات جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران را منتشر کرده و نوشته اند آیت الله خامنه ای در یکی از دیدارهایش با جانبازان شهر قم، انگشتر و عبایش را یادگاری به دو نفر از آنها داده و به یک نفر دیگر هم قول پیراهنش را داده است.

 در همین راستا خبرگزاری فارس، نزدیک به نهادهای نظامی امنیتی خاطره آیت الله علم الهدی عضو مجلس خبرگان را از آیت الله سید کاظم حائری و دیدار او با رهبر جمهوری اسلامی منتشر کرده و نوشته است پیش از این دیدار آقای حا‌ئری “بوسیدن دست آقا” را شرط ملاقات با او عنوان کرده بودند.

 

نامه‌های بدون سلام به آقا

سردار ابراهیم جباری، فرمانده سپاه ولی امر سپاه پاسداران در مراسم سالروز فتح خرمشهر و در شهر قزوین با حمله به طرفداران اصلاحات، سیاست ها و از جمله مواضع هسته‌ای دولت اصلاحات را هدف قرار داد. وی در ادامه سید حسن نصرالله را«پاره تن»جمهوری اسلامی خوانده زیرا: “خود را وقف و فدای ولایت کرده است.”

فرمانده سپاه ولی امر سپاه پاسداران آنگاه به کسانی اشاره کرده که “بیانیه‌ها و نامه‌های بدون سلام” به آیت الله خامنه‌ای نوشته‌اند؛ افرادی که به گفته او “پا روی خون شهدا و اعتقادات مردم گذاشتند و امروز نیز در خفت و خواری به سر می‌برند که باید در این شب آرزو‌ها، از خدا برای خود طلب مرگ کنند، چراکه خون به دل مردم و فرزند زهرا کرده و دشمن را دلشاد کردند.”

این فرمانده سپاه به شخص خاصی اشاره نکرده است، ‌اما به نظر می‌رسد منظور وی نامه مشهور آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۸۸ به رهبر جمهوری اسلامی باشد که با لحنی انتقادی و بدون نوشتن سلام نوشته شده بود؛ نامه‌ای که در آن زمان نیز با خشم اصولگرایان طرفداران حکومت روبرو شد.

 

ماجرای انگشترهای خامنه‌ای

در روزی که سردار جباری طرفداران اصلاحات و شخصیت های اصلی مخالف و منتقد نظام را به خاطر بی بصیرتی و پیروی نکردن از “نایب امام زمان” به باد انتقاد گرفت، سایت های حامی آیت الله خامنه ای با ذکر خاطراتی در باره وی به ستایش رهبر جمهوری اسلامی پرداختند.

در طول یک سال گذشته بسیاری از وبسایت های طرفدار آیت الله خامنه ای خاطراتی به نقل از شخصیت های گوناگون و به ویژه نظامیان و روحانیون درباره ابعاد رفتاری رهبر جمهوری اسلامی منتشر کرده اند؛ مطالبی که تلاش دارند عالی رتبه ترین مسئول جمهوری اسلامی را تا حد یک مقام الهی بالا ببرند.

در یکی از آخرین موارد وبسایت اصولگرای جهان نیوز مطلبی به نقل از هفته نامه “پرتو سخن” منتشر کرده که در آن مجتبی ذوالنور، جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به تشریح جزئیات یکی از دیدار‌های خامنه‌ای با جانبازان شهر قم پرداخته است.

به گفته او در این دیدار جانبازان “گریه می‌کردند و دست به گردن معظم له می‌انداختند. از آنجا که برخی از عزیزان جانباز روی چرخهای خود نشسته بودند، ایشان به حالت خمیده باقی می‌ماندندو صحبتهای آنان را گوش می‌دادند.”

در این خاطره نقل شده یکی از جانبازان از آیت الله خامنه‌ای تقاضا کرده که انگشترش را به او به عنوان یادگاری بدهد و “مقام معظم رهبری بلافاصله انگشتر خود را در آوردند و به ایشان دادند. جانباز دیگری عبای رهبر را برای تبرک درخواست کرد. معظم له عبای خود را برداشتند و به آن جانباز عطا فرمودند.”

در آبان ماه سال گذشته نیز عکسی از رهبر جمهوری اسلامی منتشر شد که در آن انگشتری به رنگ فیروزه ای در دست دارد و روی پایه نقره ای آن عبارت “یا علی ابن ابی طالب” حک شده است. طرفداران آیت الله خامنه ای عکس این انگشتر را به طور گسترده ای منتشر کرده و مباحث زیادی درباره آن به راه انداخته اند.

 

به زور دست آقا را بوسید

عصا، عبا و بخصوص چفیه رهبر جمهوری اسلامی همواره مورد توجه طرفداران او قرار داشته است. روایت های زیادی درباره وسایل شخصی و البسه آیت الله خامنه ای در بین حامیانش و رسانه ها وجود دارد که بیشترین آنها متعلق به انگشتر‌، عبا و چفیه او است.

در همین راستا مجتبی ذوالنور، روحانی جنجالی حامی رهبر جمهوری اسلامی گفته است در آن دیدار جانباز دیگری برای “نجات از فشار قبر” از ایت الله خامنه ای خواسته پیراهن او را به همراه کفنش داشته باشد. در پاسخ به در خواست این جانباز خامنه‌ای گفته است: “اینجا که نمی‌شود پیراهن را از تن درآورد! وقتی به محل استقرارم رفتم، آن را برای شما خواهم فرستاد.”

ماجرای “دست بوسی” و امتناع آیت الله خامنه ای نیز یکی دیگر از موضوعات مورد توجه طرفداران وی بوده است.

خبرگزاری فارس در همین راستا خاطره‌ای از آیت الله علم الهدی، عضو مجلس خبرگان منتشر کرده و نوشته است: “حضرت آیت‌الله سیدکاظم حائری، از مراجع قم، وقتی به دیدار رهبری رفتند، اصرار داشتند، دست رهبری را ببوسند اما آقا اجازه ندادند. بعد از آن، آقا به دیدار ایشان رفتند و به گفته حجت‌الاسلام مروی، آیت‌الله حائری، در تماسی اعلام شرط کردند که اگر ملتزم به یک شرط می‌شوید، بازدید آقا را قبول می‌کنم و آن شرط این بود که دست آقا را ببوسد و بالاخره به زور دست آقا را بوسید.”