تلافی پهباد، سلاح بیشتری برای غزه

نویسنده
جروزالم پست

» گزارش جروزالم پست از اقدامات تازه ایران

یک فرمانده ارشد سپاه پاسداران گفت، این کشور در پاسخ به عملیات هواپیمای بدون خلبان اسرائیل، رساندن سلاح به فلسطینیان را افزایش می‌دهد.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوایی سپاه به خبرگزاری فارس گفت: “ما مسلح کردن کرانه غربی را سرعت می‌بخشیم و فکر می‌کنیم باید به عملیات هواپیمای بدون خلبان اسرائیل پاسخ مناسب بدهیم.”

رسانه‌های ایران روز دوشنبه تصاویری از هواپیمای جاسوسی که ادعا می‌کند روز یکشنبه برفراز نیروگاه هسته‌ای نطنز سرنگون کرده، نشان داده‌اند.

به گفته حاجی‌زاده این هواپیما از مدل هرمس است که ۸۰۰ کیلومتر برد دارد.

حاجی‌زاده هشدار داد: “نیروهای مسلح، از جمله سپاه پاسداران و ارتش، تماما آماده هستند تا اگر باز اتفاق افتاد [اجسام پرنده دشمن] را ردگیری کنند، متجاوزان پاسخ کوبنده ما را دریافت خواهند کرد.”

وی افزود، بخش‌هایی از این هواپیما که طول بالش ۵.۵ متر است، بازیابی شده و هنوز کار می‌کند و مشغول دریافت اطلاعات از آن‌ها هستیم. حاجی‌زاده گفت، این هواپیما مجهز به دو دوربین بوده که می‌تواند تصاویر با وضوح بالا را ضبط کنند.

سردار محمدرضا نقدی، فرمانده نیروهای بسیج روز دوشنبه گفت، ایران در گذشته تعداد زیادی از هواپیماهای بدون سرنشین دشمن را سرنگون کرده است.

خبرگزاری فارس به نقل از او گزارش داد: “نیروهای مسلح ما مجموعه بزرگی از پهپادهای ساخت نیروهای شیطان دارد، اما به خاطر مسائل امنیتی اعلام نخواهد شد. صهیونیست‌ها باید جمع کنند و بروند چون جنایات آن‌ها و افتضاحی که به بار آورده‌اند باعث شده هوادارانشان هم رهایشان کنند.”

به گزارش فارس، اداره روابط عمومی سپاه روز یکشنبه در بیانیه‌ای گفته است، این پهپاد جاسوسی از دید رادار مخفی بوده و به دنبال جاسوسی از فعالیت‌های هسته‌ا‌ی در نطنز بوده است. این هواپیما توسط موشک‌ زمین به هوا هدف قرار گرفته است.

این بیانیه می‌گوید: “این تلاش شرورانه بار دیگر ماهیت رژیم صهیونیستی را آشکارتر کرد و برگ سیاه دیگری بر پرونده تیره این رژیم جعلی که مملو از جنایت است افزود.”

در همین حال، تیپ عزالدین قسام حماس، روز دوشنبه از طریق توییتر عربی خود اعلام کرد، یک پهپاد اسرائیلی را در شهر غزه در اختیار دارد. این اعلامیه شامل تصویری از اعضای نقابدار عزالدین قسام است که یک هواپیمای خاکستری کوچک و بدون نشان را در دست گرفته‌اند. این سازمان افزود، قصد دارد ویدئویی از این پهپاد منتشر کند.

عزالدین قسام جزئیات بیشتری در مورد زمان دستیابی به این پهپاد ارائه نکرده است.

منبع: اورشلیم پست - 25 اوت