دو نفر کشته و یازده مجروح

نویسنده

» حمله انتحاری به اطراف کنسول ایران در پیشاور

پیشاور – پاکستان: یک مقام امنیتی می گوید انفجار یک بمب گذار انتحاری در نزدیکی اقامتگاه کنسول ایران در پیشاور باعث کشته شدن دو تن از پرسنل و زخمی شدن ۱۱ تن دیگر شده است.

وی خاطرنشان کرده کسی در داخل اقامتگاه یا حوالی کنسولگری ایران آسیب ندیده است.

ایجاز خان، از مقامات ارشد پلیس شهر می گوید به خاطر اینکه بیرون کنسول به شدت تحت حفاظت قرار داشته، بمب گذار به سمت کمپ مرزبانان پاکستانی که برای حفاظت از کنسول ایران مامور بوده اند تغییر مسیر داده است. او ماجرا را چنین شرح داده: “بمب گذار از خودرو پیاده شده و به سمت کمپ مرزبانان یورش برده است. آن ها هشدار داده اند که بایستد و به سویش آتش گشوده اند، همزمان او خود را منفجر کرده است. یکی از نیروها در جا و دیگری بعدا بر اثر شدت جراحت کشته می شود.

یک پزشک در بیمارستانی در همان محله می گوید که ۹ تن برای درمان جراحت به این بیمارستان منتقل شده اند.

تاکنون هیچ گروه شبه نظامی مسئولیت این بمب گذاری را نپذیرفته است، بمب گذاری اخیر سومین حمله شبه نظامیان در ماه فوریه در پیشاور بوده است. شهری که مرکز ایالت خیبر- پاختونخا است.

حملات از سوی طالبان پاکستان از زمان شکست آغاز مذاکرات صلح میان دولت پاکستان و طالبان شدت گرفته است، در پاسخ ارتش پاکستان نیز یک رشته عملیات هوایی علیه مواضع شبه نظامیان انجام داده است.

روز دوشنبه در منطقه قبیله نشین وزیرستان شمالی، یک مرد مسلح به سوی خودرو یک فرمانده ارشد طالبان و سه تن از همراهانش آتش گشود و آن ها را به قتل رساند. عصمت الله شاهین بیتانی، پس از کشته شدن حکیم الله محسود توسط هواپیماهای بدون سرنشین ایالات متحده به عنوان رهبر موقت طالبان پاکستان انتخاب شده بود.

مسئولیت این حمله را هم کسی نپذیرفته است اما ناظران حدس می زنند رقابت های بین قبیله ای یکی از عوامل این ترور بوده است. آقای بیتانی روابط گرمی با قبیله محسود داشت، قبیله ای که عموما رهبر طالبان را تعیین می کند.

منبع : نیویورک تایمز – 24 فوریه