کاک محمود کرد شبستری

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

po_nabavi_01.jpg

من دارم یقین می کنم که احمدی نژاد دچار توهم شدید است و دارم شک می کنم نکند حرف هایی که من درباره او زدم درست باشد و این موجود واقعا دچار شکفتگی نارسیسیزم عمیق خودش شده است. به نظر شما چرا این آدم دچار این توهم شد که سی میلیون نفر ممکن است از او حمایت کنند؟ خوش چهره، نماینده اصولگرا و منتقد سیاست های احمدی نژاد در مجلس گفت: « خودشیفتگان در انتخابات شکست خوردند.» عماد افروغ نیز چنین جمله ای را تکرار کرد که: « نتیجه انتخابات یک « نه» بزرگ بود به خودشیفتگی، احساس گرایی و درک سطحی از عدالت.» در مقابل دکتر رامین، فیلسوف معاصر و مردی که با هیبتی زردموی از آلمان آمد تا در میان برادران راستگرا شغلی پیدا کند و مشکلات مالی اش حل شود و فعلا دبیر سیاسی رایحه کفش احمدی نژاد است، بدون هیچ دلیلی گفت: «حضور مردم رضایت مندی از عملکرد شورای شهر و دولت احمدی نژاد است.» آگاهان گفتند: ما که می دانیم کجا و به چه دلیل دارد می سوزد، شما راحت باش و حرف خودت را بزن. همچنین محسن رضایی نیز مطابق معمول دچار توهم فرماندهی شده و اعلام کرد: « از نتایج انتخابات برای تضعیف دولت استفاده نشود.» آگاهان گفتند: استفاده می شود. باهنر نیز پس از اینکه از دولت دفاع کرد، دو دلیل مهم خود را برای دفاع از دولت چنین گفت: « فامیل ثمره هستم و حامی پورمحمدی» وی که خودش را به عنوان تمام اصولگرایان تلقی می کرد، گفت: « تمام اصولگرایان حامی دولت هستند.» باهنر همچنین ضمن پذیرش شکست حامیان دولت، دستور صادر کرد که: « شکست حامیان احمدی نژاد به معنای شکست دولت نیست.» آگاهان در یک پرسش چهارجوابی پرسیدند: شکست حامیان احمدی نژاد به چه معنی است؟

جواب اول: شکست حامیان احمدی نژاد به معنی شکست خاتمی است؟

جواب دوم: شکست حامیان احمدی نژاد به معنی شکست هاشمی رفسنجانی است؟

جواب سوم: شکست حامیان احمدی نژاد به معنی شکست حزب جمهوریخواه در آمریکاست؟

جواب چهارم: شکست حامیان احمدی نژاد به معنای شکست مخالفان احمدی نژاد است.

آگاهان از مردم خواستند به یکی از چهار گزینه فوق پاسخ داده و پاسخ مذکور را برای عمه رئیس جمهور که احتمالا در انتخابات بعدی مجلس در کنار مادرش و سایر اعضای خانواده نامزد انتخابات می شود، بفرستند.

ریاضیات انتخاباتی

در منطق و ریاضی بعضی اصول وجود دارد که بدیهی است، مثلا یک چیز بزرگ از یک چیز کوچک بزرگتر است. یا مثلا اینکه جمع دو عدد از هرکدام از آن دو عدد بزرگتر است. اینها اصول منطقی است، البته چیزهایی وجود دارد به اسم معجزه که ممکن است اتفاق بیفتد، مثلا معجزه رخ بدهد و دو دوتا بشود 17 تا، به نظر می رسد که تا این لحظه ما با یک انتخابات پر از معجزه طرف هستیم. قبل از بیان این معجزات البته که باید توجه کنیم که سردار ذوالقدر، فرمانده سابق بسیج بیست میلیونی و فرمانده فعلی انتخابات بیست میلیونی که در وزارت کشور مشغول شغل شریف است، اعلام کرد: «تخلف انتخاباتی کذب محض است.» وی گفت: « ما از 1200 رایانه برای شمارش آرای شورای شهر تهران استفاده کرده ایم و با هر رایانه پنج نفر کار می کنند.» وی چنین نتیجه گرفت که چون از 1200 رایانه استفاده شده، لذا احتمال هرگونه معجزه ای از صندوق های ربوده شده ایندیاناجونز بعید است. اما آگاهان با توجه به برخی موارد، توضیحاتی در مورد ریاضیات مدرن انتخابات کشور ارائه کردند:

اول: طبق آمارهای منتشره در مورد مجلس خبرگان توسط وزارت کشور که در سایت بازتاب و انتخاب و غیره منتشر شده است، برای اولین بار در تاریخ ایران و جهان تعدادی صندوق رای شمارش شده و آرای آن محاسبه شده، اما به جای اینکه با افزودن آرای جدید، میزان آرای بعضی نامزدها اضافه شود، آرای آنان کم شده است. ( تمام آمارها توسط ستاد انتخابات وزارت کشور اعلام شده است.)

مثلا: آرای هاشمی از 5910 صندوق 1579270 رای، از 6229 صندوق 1564197 رای

آرای امامی کاشانی از 3300 صندوق 788842 رای، از 4571 صندوق 780385 رای

آرای شیخ محمد یزدی از 5910 صندوق 974749 رای، از 6229 صندوق 970192 رای

آرای کازرونی از 5910 صندوق 797193 رای، از 6229 صندوق 716828 رای

آرای خرازی از 5910 صندوق 975659 رای، از 6229 صندوق 688212 رای

آرای قمی از 5910 صندوق 703318 رای، از 6229 صندوق 543688 رای

آرای مرعشی از 5910 صندوق 578867 رای، از 6229 صندوق 518129 رای

سووال: چگونه ممکن است تعدادی رای جدید به آرای قبلی اضافه شود و در نتیجه از آرای کسی که آرایش اضافه شده، کم شود؟

دوم: در انتخابات شورای شهر تهران، بنا به آخرین آمار آقای ثمره هاشمی در 2013 صندوق 695985 رای شمارش شده، اما تعداد صندوق های رای 3150 تاست که در آنها 1800000 رای وجود دارد، یعنی در صندوق های شمارش نشده که 1137 صندوق است، 1104015 رای وجود دارد، به عبارت ساده در حدود 2هزار صندوق حدود 700000 رای وجود دارد، ولی در 1000 صندوق دیگر که قرار است نتیجه را تغییر دهد، حدود 1100000 رای وجود دارد، و به عبارت دقیق تر، متوسط تعداد آرا در هر صندوق شمارش شده 346 رای است، اما متوسط تعداد آرا در صندوق های شمارش نشده 971 رای است.

سوم: بنا به اعلام وزارت کشور، پنج صندوق شورای شهر تهران که چهار روز بود مفقودالاثر بود، پیدا شده و بعد از چهار روز به سایت آقامحمدی تحویل داده شد.

چهارم: تعدادی از آرای موجودی به نام مسجدجامعی که هشت سال وزیر بوده و همه او را می شناسند، به نام شخصی به نام مسجدی که کسی او را نمی شناسد، خوانده شده و به همین دلیل یک دفعه وسط نامزدهایی که به هر حال اسم شان شنیده شده است، سروکله موجودی به نام مسجدی پیدا شده و آرای ریخته شده مسجد جامعی وقف مسجدی شده است.

پنجم: در شهر کاشان شورای نگهبان یک باره ویرش گرفته و ده صندوق رای از آرای شمارش شده را که ده درصد کل آرای شهر بوده و عدم محاسبه آن کل نتیجه رای گیری را تغییر داده است، باطل کرده است. سیاست جدید ستاد انتخابات کشور این است که فقط صندوق هایی را که نوع آرای آن را مناسب بداند شمارش کرده و صندوق هایی را که مناسب نباشند به زباله دانی تاریخ می ریزد.

ششم: وزیر کشور پریروز اعلام کرد که اگر اتفاق خاصی نیفتد، دیروز ظهر نتیجه آرای تهران را اعلام می کند، به نظر شما چه اتفاقی دیروز افتاد که هنوز نتیجه آرای شورای شهر تهران اعلام نشده است؟

تقلب کردیم و نبردیم

اصولا آدم وقتی تقلب می کند باید از کارش نتیجه بگیرد، این کار درستی نیست که یک وزیر مملکت همراه با کلی آدم، و تعدادی پیرمرد شورای نگهبان و رزمندگان اسلام، این همه خودشان را جر بدهند که آقای بذرپاش به جای اینکه نفر 28 تهران باشد و در شورا حضور نیابد، نفر 24 شورا بشود و در شورا حضور نیابد. البته این سخن در غیاب معجزات جدید کلیت دارد. وگرنه با معجزه همین فردا می شود مهرداد جان را نفر سیزدهم کرد، یعنی نمی شود.


پرنده ای نشست و برخاست

یکی از عواقب بد پارانویا این است که آدم دو احساس همزمان در وجودش دارد، از یک طرف احساس عظمت می کند و فکر می کند موجود بسیار مهمی در سرنوشت بشر است و دوم اینکه احساس می کند همه دشمنش هستند و می خواهند او را نابود کنند. آقای الهام، همسر شمسی پهلوون( عضو انجمن خواهران ویژه) اعلام کرد: « اگر ایران ذخایر و منابع جاری خود را از دلار به یورو تبدیل کند، تاثیر زیادی در بازارهای جهانی خواهد داشت.» منابع جهانی اعلام کردند که چنین نیست، اولا ایران این کار را نمی تواند بکند و ثانیا اگر هم بکند هیچ تاثیری در بازار ندارد و کارهایی هم که تا به حال در تغییر ارز انجام شده در بازار تاثیر نداشته است.

توضیح روانشناختی: دولت احمدی نژاد تصور می کند که اگر جنگ ایران و آمریکا رخ بدهد و آمریکا حمله کند، ایران هم تنگه هرمز را می بندد، بعد از یکی دو ماه قیمت نفت می رسد به 150 دلار، در همین موقع یک نابغه ای مثل زریبافان می گوید: 150 دلار چیه، می شه 190 دلار، دکتر رامین هم اضافه می کند که 190 دلار که چیزی نیست، من مدتی آلمان بودم، می دانم که قیمت نفت بشکه ای 230 دلار می شود، بعد سردار ذوالقدر می گوید: من که اگر یک سنت کمتر از 300 دلار بشه قبول نمی کنم. بعد احمدی نژاد می گوید: شما که آمریکا نرفتید، من رفتم، من اعلام می کنم که قیمت هر بشکه نفت می شود 400 دلار، بعد همه صلوات می فرستند، اما مشکل از آنجا شروع می شود که این افراد محترم قبل از اینکه جنگ بشود، چون دوست دارند قیمت نفت بشکه ای 400 دلار بشود، فرض می کنند که این اتفاق افتاده است.

کاک محمود کرد شبستری

محمود پوپول امروز به کرمانشاه رفت و در حالی که از خروج از تهران و دیدن کسانی که برای استقبال از او جمع آوری شده بودند، شور و شوق خاصی پیدا کرده و از افسردگی بعد از انتخابات کمی خارج شده بود، به مردم کردستان مژده داد که در یکی از دیدارهای بین المللی لباس کردی خواهد پوشید. فعلا مسوولان دفتر ریاست جمهوری در کرمانشاه به دنبال تهیه یک دست لباس کردی نوجوانان هستند که اندازه قامت رشید و پهلوان رئیس جمهور باشد. به دنبال این اعلام نظر، کریستین دیور و شانل از احمدی نژاد درخواست کردند که به عنوان مدل در برنامه زمستانی مدل لباس های فرانسه شرکت کند، اما رئیس جمهور اعلام کرد که تا وقتی فرانسه حق مسلم ایران که انرژی هسته ای است به رسمیت نشناسد، هرگز حاضر به همکاری با شانل و کریستین دیور نخواهد شد. از سوی دیگر، احمدی نژاد در سخنرانی خودش در روانسر گفت: « دوران ابرقدرت ها به پایان رسیده است.» آگاهان توضیح دادند که ظاهرا دلیل این اظهار نظر این است که احمدی نژاد چون فکر می کند که خودش ابرقدرت است و لیست حامیان وی در انتخابات رای نیاورده و دورانش به سر رسیده، لذا به این نتیجه رسیده که دوران ابرقدرت ها به سر رسیده است. احمدی نژاد همچنین در دیدارش از کرمانشاه گفت: «در یک قدمی قله بلند هسته ای ایستاده ایم.» کارشناسان امور مربوط به شلوار تذکر دادند که احمدی نژاد باید مواظب باشد، چون اینجوری اگر بخواهد قدم بردارد، ممکن است شلوارش پاره شود. اما یکی از اعضای دفتر رئیس جمهور که با اصرار می خواست نامش فاش شود، اما ما آنرا فاش نمی کنیم، گفت: ظاهرا احمدی نژاد برای اینکه این قدم را بردارد، قصد استفاده از شلوار کردی را دارد، چون در این صورت احتمالا شلوارش پاره نخواهد شد. آگاهان در مورد هرگونه پارگی از اظهار نظر خودداری کردند.

دستت درد نکنه

من نمی دانم دلیل این کار چه بوده، ولی حدس می زنم هاشمی شاهرودی چون از خراسان با آرای زیادی انتخاب شده، فعلا در حال سرور و شادمانی است، البته ایشان اصولا آدم وحشتناکی نیست و فقط مشکلش این است که گاهی اوقات از قوه قضائیه ای که خودش رئیس آن است انتقاداتی می کند که آدم به نظرش می رسد انگار یک نفر دیگر رئیس قوه قضائیه است. در هر حال کمال امتنان را داریم. امروز حکم زندان محمد دادفر توسط رئیس قوه قضائیه متوقف شد و این آقای باحال و بامزه و دوست داشتنی که گاهی اوقات خیلی چیزهای خوبی هم می نویسد، زندان نرفت. از طرف دیگر منصور اسانلو نیز مجددا آزاد شد. معلوم نیست که اسانلو دوباره دستگیر شود، یا اینکه جمهوری اسلامی تغییر کند.

یا بیروت، یا بیروت

بیروت امروز به هم ریخت، گروه وسیعی از مردم اسن شهر تصمیم گرفتند لبنان را ترک کنند و برای مدتی طولانی که بیروت قابل سکونت نخواهد بود به کشورهای دیگر بروند. فائزه الرومی که ساکن یکی از محلات شمال بیروت است، گفت: از صبح که این خبر را شنیدم، حالم خراب است، آیا واقعا تا بیست سال دیگر بیروت درست نخواهد شد؟ وی در حالی که اشک می ریخت، برای خبرنگار ما دست تکان داد و گفت: بای بای، مع السلام. میشل خلیفه نیز از شنیدن این خبر نگرانی شدید خود را اعلام کرد. میشل گفت: نه، اصلا، باور نمی کنم. شهرداری تهران دیروز اعلام کرد: « بازسازی بخشی از بیروت را انجام می دهد.» به همین مناسبت مردم لبنان عزای عمومی اعلام کردند.

خاورمیانه اینقدی نژادی

احمدی نژاد دیروز گفت: « در یک قدمی قله بلند هسته ای ایستاده ایم.» وی که به دلیل رشادت فراوان و بلندی قد به هر چیز بلندی لقب قله می دهد، هفته پیش از کشورهای منطقه خواست از ثمرات تکنولوژی هسته ای ایران استفاده کنند. آگاهان گزارش کردند که این درخواست با موج سرور و شادمانی در میان کشورهای منطقه روبرو شد، بطوری که وزیر خارجه کویت بلافاصله از برنامه های اتمی ایران ابراز نگرانی کرد. همچنین پادشاه بحرین که بیست سال بود حرف نزده بود، با شنیدن اظهارات احمدی نژاد سراپاشوق و شادی شد و اعلام کرد که جزایر سه گانه متعلق به ماست و « از رسانه ها خواست همچنان بر عربی بودن خلیج فارس تاکید کنند.» در همین راستا حجت الاسلام حکیم نیز از ترس احمدی نژاد از بوش خواست که عراق را حالا حالاها ترک نکند. دولت عربستان نیز که علاقه خاصی به احمدی نژاد دارد، آمریکا را تهدید کرد که در صورت خروج از عراق این کشور به گروه های سنی و ضدشیعه عراق کمک مالی و تسلیحاتی خواهد کرد. در جمهوری آذربایجان بیشترین استقبال از احمدی نژاد صورت گرفته و نشریات این کشور نه تنها به جمهوری اسلامی بلکه به خدا و پیغمبر نیز هر چه خواستند گفتند. در قطر نیز استقبال شدیدی از ایران صورت گرفت و در بازیهای آسیایی این کشور جمهوری اسلامی ایران به نام جمهوری عربی ایران خوانده شد. آگاهان از کلیه ایرانیان خواستند که دیگر با عربی بودن خلیج فارس مخالفت نکنند، بلکه فعلا از عربی نبودن ایران مخالفت کنند. اما موج ضدآمریکایی و ضد اسرائیلی مواضع احمدی نژاد از این هم فراتر رفت و پس از حمایت قاطع ایران از ملت فلسطین گروه حماس به جای جنگ با اسرائیل از کمک های مالی ایران استفاده کرد و تعدادی از اعضای فلسطینی فتح را مجروح کرده، دو کودک را به قتل رساند و تعدادی را زخمی کرد. فعلا در اثر مساعی داهیانه رئیس جمهور نابغه ایران، جنگ اسرائیل و فلسطین تبدیل به جنگ فلسطین با فلسطین و مقاومت عراق علیه آمریکا، تبدیل به جنگ مسلمانان شیعه علیه مسلمانان سنی شده است. در همین راستا، یک اسرائیلی در نشریه یدعوت آهارانوت نوشت: « متشکریم محمود! تو زندگی را برای اسرائیل بسیار آسانتر ساختی.»

سگ کشی و افتخار

چهار سال قبل وقتی در دوران صدام به عراق رفتم، یکی از عراقی هایی که مامور حزب بعث بود، می گفت که صدام حسین وقتی با ایران قرارداد امضا کرد که زائران ایرانی برای زیارت به این کشور بروند، می ترسید که بعضی از مردم عراق که روحیه ضدایرانی دارند، به این زائران حمله کنند. وی می گفت صدام حسین در حضور جمعیت سگی را آتش زد و در حالی که تصویر تلویزیون سگ آتش گرفته را نشان می داد، به مردم عراق گفت: « به ایرانی هایی که برای زیارت می آیند کاری نداشته باشید، اگر کسی با آنها بدرفتاری کند، به سرنوشت این سگ دچارش می کنم.» من تقریبا مطمئنم که این اتفاق نیفتاده است، اما اطمینان دارم که آن مامور عراقی چنین چیزی را به من گفت. گفته ای که نشان می دهد صدام در آن شرایط تصمیم گرفته بود رفتارش را با ایرانیان تغییر دهد. از طرف دیگر دیروز صدام در دادگاهش اعلام کرد که: « مسوولیت حمله شیمیایی به ایران را با افتخار خواهم پذیرفت.» در این جمله کینه عجیبی پنهان است و باید از خودمان هم بپرسیم مگر ما با صدام چه کردیم که چنین کینه ای در او و هوادارانش به وجود آمده است.

پاسخ دادن و پاسخ ندادن

یکی از بدی های سیاست این است که آدم یک حرفی می زند که حال مخالفش را بگیرد، بعد از مدت کوتاهی همان بلا سر خودش می آید. احمدی نژاد دو ماه قبل وقتی طرفداران بوش در انتخابات آمریکا شکست خوردند، شکست حامیان دولت بوش را پیروزی ایران قلمداد کرد. دیروز خبرنگاران از سخنگوی کاخ سفید پرسیدند: وقتی حامیان دولت بوش در انتخابات شکست خوردند، احمدی نژاد این شکست را پیروزی ایران قلمداد کرد، حالا که حامیان دولت احمدی نژاد درانتخابات شکست خوردند، شما چه نظری دارید. سخنگوی کاخ سفید از دادن هر پاسخی به این سووال خودداری کرد.

انجمن خواهران ویژه تشکیل شد

در راستای اهداف دشمن شکنانه و ضداستکباری کشورو ضرورت حضور هرگونه خواهر و مادر مسوولان مملکتی در صحنه های حق علیه حق و باطل علیه باطل، انجمن خواهران ویژه برای مشارکت در صحنه های سیاسی کشور تشکیل و اسامی اعضای این گروه اعلام شد. قرار است بعدا اسامی خواهران دیگر به این فهرست افزوده شود. اسامی این افراد به شرح زیر است:

افسانه هلو کاست( معروف به افسانه هلو) مسوول روابط بین المللی

رایحه خوشخدمت( معروف به رایحه جون) مسوول امور انتخاباتی

پروین احمدی نژاد( معروف به آبجی پروین) مسوول امور تربیتی

هاله نورانی( معروف به هاله جیگر) مسوول واحد معارف و امور دینی

فاطمه رجبی( معروف به شمسی پهلوون) مسوول واحد عملیات و امور خشن

عشرت شایق( معروف به عشرت رعشه) مسوول امور بانوان بی تربیت