حقیقت‌پور: انگلیس لیاقت ارتقا روابط را ندارد

نویسنده

منصور حقیقت‌پور٬ نماینده مجلس نهم٬ گفت که دولت انگلیس «لیاقت ارتقا سطح روابط با جمهوری اسلامی ایران را ندارد».

نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس٬ با اشاره به سخنان دیوید کامرون٬ نخست‌وزیر بریتانیا٬ اظهارات وی ر ا «سخیف» توصیف کرد و گفت که «ما در مجلس و کمیسیون امنیت ملی نسبت به این اظهارات سخیف موضع گیری خواهیم کرد».

به گفته این نماینده مجلس: «این‌گونه اظهارات نشان داد که هنوز دولت‌مردان انگلیس بی ادب و مست قدرت قرن‌های گذشته هستند، این‌ها هنوز در سرمستی قدرت غوطه‌ور هستند».

حقیقت‌پور اضافه کرد: «حرف‌های بی‌ادبانه کامرون حاکی از آن است که دولت‌مردان انگلیس اصول اولیه دیپلماسی را بلد نیستند و تنها چند ساعت بعد از ملاقات با رییس‌جمهور اسلامی ایران لب به گزافه‌گویی باز می‌کنند.  این اظهارات کامرون باعث می‌شود که دولت انگلیس با قهر انقلابی دولت، مجلس و مردم جمهوری اسلامی ایران مواجه شود».

دیوید کامرون٬ در سخن‌رانی خود در مجمع عمومی سازمان مللمتحد گفته بود: «ایران باید فرصت داشته باشد تا نشان دهد می‌تواند بخشی از راه‌حل منطقه (در مبارزه با داعش) باشد و نه بخشی از مشکل. صبح امروز من با رییس‌جمهور روحانی دیدار کردم، ما اختلاف نظرهای شدیدی داریم. ایران از گروه‌های ترویستی حمایت می‌کند، برنامه هسته‌ای‌اش، رفتارش با مردمش، همه اینها باید تغییر کند».