این شکست خورده ها

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

po_nabavi_01.jpg

من هنوز نمی فهمم چرا اعضای شورای امنیت و اعضای مجمع عمومی سازمان ملل، چند کشور خاص هستند، اما دولت ونزوئلا و ساکنان جزایر بالی، جهانیان هستند؟ بنا به گزارش دفتر احمدی نژاد که مستقیما از منابع غیبی اخذ شده است، کلیه اعضای شورای امنیت پس از صدور رای علیه ایران، دچار پشیمانی و ندامت نمام شده و با گریه تمام چهار روز است که دارند به جای اشک خون می ریزند و هر چه می کنند این پشیمانی حاصلی ندارد. الهام، که به نظر می رسد این بار مورد الهام فاطی خانوم قرار گرفته است، در حالی که عین خیالش نبود، گفت: « اعضای شورای امنیت از صدور قطعنامه علیه ایران پشیمان هستند.» آگاهان از سخنگوی دولت پرسیدند: اگر اعضای شورای امنیت زار بزنند و رسما چیز بخورند، شما پشیمانی آنها را می پذیرید؟ اما سخنگوی دولت گفت: نه، هرگز. از طرف دیگر محمود پوپول( معروف به محمود پوپولیست) طی یک اظهار نظر معمولا عصبی در حالی که فکر می کرد اعضای شورای امنیت جلوی چشم او نشسته اند و همه سر به زیر انداخته و پشیمان هستند، گفت: « شما آبرویی برای سازمان ملل نگذاشته اید…. این چه شورایی است که دربست نوکر اسرائیل، انگلیس و آمریکاست؟» اما بهترین و حساب شده ترین نظریه را محمد سعیدی نابغه اتمی ایران و معاون امور بین الملل سازمان انرژی اتمی صادر کرده و اظهار داشت: « قطعنامه 1737 شورای امنیت براساس تصمیم چند کشور خاص اتخاذ شده که مبنای حقوقی ندارد و نمی توانند مفاد آن را به اجرا بگذارند.» آگاهان توضیح دادند که اصولا چون شورای امنیت سازمان ملل از چند کشور خاص تشکیل شده و نه یک کشور عام( مثل ونزوئلا) وجاهت قانونی ندارد. آگاهان اضافه کردند که شورای امنیت نباید از چند کشور خاص تشکیل شود، بلکه باید از کشورهایی مثل سوریه، ونزوئلا و کوبا و… ( آگاهان هرچه فکر کردند کشور دیگری یادشان نیامد.) به دنبال تصمیمات شورای امنیت اسامی افراد و شرکت هایی که نام آنها در تحریم آمده است، منتشر شد. در همین راستا، شیرزاد تنها سیاستمدار متخصص انرژی اتمی در کشور گفت : « در مساله انرژِی هسته ای به مرحله خطیر رسیده ایم.» حداد عادل هم که معمولا در مقابل هر موضوعی واکنش ادبی اخذ می کند، اعلام کرد: « ما نمی دانیم در برابر وضع موجود بخندیم یا گریه کنیم.» آگاهان گفتند فعلا هرچقدر دلتان می خواهد بخندید، بعدا وقت کارهای دیگر هم هست.


بازی بازی لجبازی

یکی از روش های موثر در سیاست خارجی ایران این است که وقتی ببینیم که وقت صلح کردن و کنار آمدن و امتیاز گرفتن است، شدیدا حمله می کنیم و جر می دهیم و شلوغ می کنیم و زمانی که باید حمله کنیم و درگیر شویم، یادمان می آید که باید با جهان برخورد دیپلماتیک آرام کرد. در همین راستا، بلافاصله بعد از تصویب قطعنامه شورای امنیت، مجلس شورای اسلامی که در طول یک سال قبل حداقل هفتاد بار طرح یک فوریت و دو فوریت و سه فوریت الزام دولت به خروج از ان پی تی را تصویب کرده است، یک بار دیگر این طرح را تصویب کرد. رئیس جمهور مجلس را ملزم کرد که طرح الزام دولت توسط مجلس بطور الزامی تصویب شود. همزمان با همین موضوع، ایران که شش ماه است اعلام کرده که سه هزار سانتریفیوژ مشغول کار هستند، برای بار هزارم اعلام کرد که سه هزار سانتریفیوژ راه اندازی شدند. نکته مهم این که به دنبال این اقدامات دولت ایران، همه دولت ها به رنگ زرد درآمده و از ترس مردند. خبرگزاری ها اعلام کردند که ژاپن از تحریم ایران شدیدا استقبال کرد. وزیرخارجه فرانسه نیز گفت: « سرکشی به انزوای کامل ایران می انجامد.» یک روزنامه روس هم در کمال میمنت و شادمانی اعلام کرد: « تحریم های محدود تهران نتیجه توافق مسکو و واشنگتن است.»

بهبود شرایط امنیتی

فکر کنید اگر خدای ناکرده رفتاری را که ما با دیگران می کنیم، دیگران هم با ما بکنند، چه فاجعه ای به سرمان خواهد آمد؟ مثلا یک ماه دیگر یک عده بریزند توی سفارت ایران در عربستان و همه کارمندان ایرانی را گروگان بگیرند، یا مثلا کارمند سفارت ایران را به دلیل اینکه دخترش روسری دارد، زندانی کنند و بعد از یک ماه آزادش کنند. یا مثلا تعدادی آدم را به عنوان کارشناس دعوت کنند به کشور و بعد آنها را به عنوان جاسوس بگیرند. فاجعه است؟ نه؟ در هر حال فکر می کنم داستان این طرح تحریم بدجوری بیخ پیدا کند. این آمریکایی های مستقر در عراق هم نه گذاشتند و نه برداشتند، چهار ایرانی را که به دعوت طالبانی رئیس جمهور عراق، برای بهبود شرایط امنیتی به این کشور رفته بودند، دستگیر کردند. حدس می زنم تا یکی دو روز دیگر ول شان کنند، اما اوضاع قمردرعقرب عظمائی می شود. گفته شده است که رئیس جمهور عراق از این موضوع ناراضی است. البته این رئیس جمهوری که من می شناسم بعید می دانم خیلی هم ناراضی باشد، بالاخره یک مدتی آب و نان و نمک ایران را خورده است و خودش این کاره است.

سازمان مدیریت بحران

یکی از مسوولان تولید انبوه بحران کشور، یعنی آقای پورمحمدی، وزیر محترم کشور اعلام کرد: «بایستی سازمان مدیریت بحران در کشور تشکیل شود.» در راستای همین اندیشه عمیق و مهم، برای کاهش بحران های کشور، موارد زیر پیشنهاد می شود:

اول: نیروی انتظامی اعلام کند که از امروز این نیرو هیچ کاری به هیچ چیزی ندارد و مردم هر کاری می خواهند بکنند.

دوم: وظایف وزارت کشور را از فردا سازمان توزیع گوشت و خواربار میادین تهران انجام دهد، سازمان تربیت بدنی انتخابات را برگزار کند، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مسوول سیاست خارجی کشور شود.

سوم: رئیس جمهور به مدت یک سال به جزایر بالی و توپو برود و در آنجا هر روز با طرفدارانش دیدار کند، اما حق حرف زدن نداشته باشد.

چهارم: برای از بین رفتن مطلق ترافیک و کاهش سریع دود و آلودگی هوا و رسیدن تصادفات به صفر به مردم رسما اعلام شود که به دستور دولت هیچ کس حق ندارد در خانه بماند و همه باید با اتومبیل به خیابان بروند.

گوانتانامو و ابوغریب و اوین

فرق ما با آنها همین است. ما حتی اگر بخواهیم هم نمی توانیم کاری را که با آن مخالفیم انجام بدهیم، اما آنها وقتی قرار است کاری را نکنند، واقعا نمی کنند. تمام شد. همین. لابد مثل همیشه فکر می کنید من یک غربزده هستم، این درست است، ولی ربطی به موضوع ما ندارد. زندان ابوغریب یادتان هست؟ این زندان دیگر وجود ندارد. البته هنوز زندان گوانتانامو و چند بازداشتگاه مخفی آمریکایی در سراسر جهان هنوز وجود دارد. سه سال بعد از اینکه قوه قضائیه اعلام کرد که دیگر زندان غیرقانونی و مخفی نداریم، دیروز مسوول امور زندانهای کشور اعلام کرد که « در ایران حدود صد بازداشتگاه غیرقانونی و نامعلوم وجود دارد.»

این شکست خورده ها

احمدی نژاد در کرمانشاه اعلام کرد عده ای درکار دولت دخالت می کنند و معاون وزیر عوض می کنند و تلاش می کنند تا دولت را ناکارآمد نشان دهند. به نظر شما این عده چه کسانی هستند؟ آیا اصلاح طلبانی هستند که خودشان قدرت ندارند؟ آیا اصولگرایانی هستند که مجلس را در اختیار دارند؟ آیا منظور کارگزاران است؟ من هرچه می کنم منظور دکتر پوپول را نمی فهمم. در همین راستا، دکتر غلامحسین پهلوان، شوهر خواهر شمسی پهلوان، اعلام کرد: « عده ای که از مردم شکست خورده اند، سعی می کنند برای دولت مشکلاتی ایجاد کنند. این عده به دنبال ناکارآمد کردن دولت هستند.» من هرچه فکر کردم فقط به این نتیجه رسیدم که منظور الهام از افراد مورد نظر که هم از مردم شکست خوردند، هم برای دولت مشکل ایجاد می کند و هم عامل ناکارآمدی دولت است، شخص احمدی نژاد است. اگر جواب دیگری پیدا کردید حتما به من اطلاع دهید. همین دکتر الهام مشت محکم دیگری به دهان رئیس جمهور که سه ماه قبل اعلام کرده بود، در ایران تورم کنترل شده است، زده و اعلام کرد: « دولت به دنبال کنترل تورم است.»

9 دلیل روشن، مردم بم در خانه شان زندگی می کنند؟

در مصاحبه مطبوعاتی دکتر الهام حقایق فراوانی در مورد زندگی مردم بم فاش شد. یکی از خبرنگاران گفت: تا آنجا که ما می دانیم کسی در بم زندگی نمی کند.

الهام گفت: اگر کسی در بم زندگی نمی کند، پس چطور این همه مردم رای دادند؟

خبرنگار گفت: مردم بم در کانکس زندگی می کنند…

الهام گفت: این گونه نیست( دلیل اول)، بنا به گفته رئیس جمهور( دلیل دوم) در بازدید ایشان از بم( دلیل سوم) مشکلات بم حل شده است( دلیل چهارم) و ما می دانیم( دلیل پنجم) و به ما گفته اند( دلیل ششم) که بسیاری از مردم بم( بسیاری یعنی همه، این هم دلیل هفتم) در خانه های خود زندگی می کنند. دانش آموزان بم به مدرسه می روند( کسی که به مدرسه می رود طبعا در کانکس زندگی نمی کند، دلیل هشتم) و در خانه های خود زندگی می کنند( دلیل نهم).

نتیجه گیری دولتی: و این بزرگترین افتخار در سراسر جهان است که مردم بم که چهار سال پیش زلزله خانه آنها را خراب کرده بود، در حال حاضر در خانه زندگی می کنند.

نمایندگان مجلس اینطوری باشند

در پی تصویب یک مصوبه مجلس مبنی بر افزایش سطح تحصیلات انتخاب شوندگان مجلس از فوق دیپلم به فوق لیسانس و معادل آن( منظور از معادل آن مصباح یزدی است)، مجلس در حالی که اکثریت آن در حال خواندن نماز وحشت انتخابات بودند، یک مصوبه دیگر را تصویب کرده و اعلام کردند که انتخاب شوندگان باید « پنج سال سابقه اجرایی، علمی، آموزشی یا مدیریتی در بخش های دولتی، نظامی انتظامی، عمومی یا خصوصی با تائید هیات های اجرایی و نظارتی استان ذیربط داشته باشند.»

آگاهان پیش بینی می کنند که در روزهای آینده مصوبات زیر در مورد شرایط انتخاب شوندگان مجلس به تصویب برسد:

مصوبه سوم: نامزدهای انتخاب شونده نباید سابقه چهار سال عضویت در مجلس ششم را داشته باشند.

مصوبه چهارم: نامزدهای انتخاب شونده باید دارای یک دستگاه اتومبیل زانتیا( یا معادل آن) باشند و نوع اتومبیل باید توسط هیات نظارت تائید شود.

مصوبه پنجم: نامزدهای انتخاب شده باید مادرشان( یا معادل آن) عضو بسیج باشد.

مصوبه ششم: نامزدهای انتخاب شده باید دارای تخصص در آتش زدن پرچم آمریکا( یا معادل آن) با یک کبریت باشند و این موضوع توسط بسیج و نهادهای نظامی و انتظامی گواهی شده و به تائید هیات نظارت برسد.

مصوبه هفتم: نامزدهای انتخاب شده باید مشهور به نورانی بودن( یا معادل آن) باشند و این موضوع علاوه بر اینکه باید به تصویب وزارت نیرو برسد، باید توسط هیات نظارت نیز تائید شود.

مصوبه هشتم: نامزدهای انتخاب شده در صورتی که چهار سال تجربه عضویت در مجلس هفتم را داشته باشند از دیگر محدودیت ها معاف و میتوانند همین طور یک راست وارد مجلس شوند.

مصوبات بعدی بزودی اعلام می شود.

ابوریحان، رازی، ابن سینا

در پی تهدید و اخراج و افشا و تهمت به دانشجویان سه ستاره توسط وزیر علوم، وزیر علوم سخنان خودش را تکذیب کرد و در مورد سخنان خودش اعلام کرد: « چنین صحبت هایی وقیحانه است.» دانشجویان سه ستاره هم در یک نامه شدیداللحن به وزیر علوم پاسخ دادند. حنان عزیزی بنی طرف، پسر یوسف عزیزی بنی طرف که پدرش متهم است که هم روزنامه نگار است و هم عرب است و هم از احمدی نژاد خوشش نمی آید، به دلیل فعالیتهای سیاسی و فرهنگی پدرش از تحصیل محروم شد. قوه قضائیه اعلام کرد منتظر است تا حنان عزیزی بنی طرف، مرتکب یک جرم بشود تا پدرش را مجددا زندانی کنند. در همین راستا، دکتر اینقدی نژاد، رئیس جمهور و نابغه آسفالت، دیروز گفت: « راه برای ظهور امثال ابوریحان ها و رازی ها و ابن سیناها بسته نیست.» بدنبال این اظهار نظر مقبره ابوریحان، رازی و ابن سینا بشدت لرزید. همچنین برای توضیح پیشرفت های علمی کشور، یک منبع نزدیک به یک نهاد امنیتی اعلام کرد: « شرایط به گونه ای شده است که ما هفته ای یک مدعی امام زمان داریم.»


خدا را شکر که بهتر شده

به دنبال اظهار نظر آیت الله مصباح یزدی مبنی بر اینکه باید جلوی آلودگی جوانان از سوی دنیای غرب گرفته شود، یک مقام نیروهای انتظامی اعلام کرد که در اثر پیروزی های جهانی و داخلی دولت، میزان زنان خیابانی دستگیر شده در پنج ماهه اول سال 85 نسبت به سال 84، به میزان 18 درصد افزایش داشته است. در همین راستا قرار شد رئیس جمهور و دولت کلاه شان را کمی بالاتر بگذارند.

کرکری خواندن ادامه دارد

کرکری خواندن رقبای انتخاباتی همچنان ادامه دارد. امیر محبیان که تا سیم ثانیه به انتخابات جزو منتقدین جدی دولت بود، طی یک اعلام نظر نسبتا جدی گفت: « اگر اصولگرایان یک لیست داشتند حتی یک نفر هم از اصلاح طلبان رای نمی آوردند.» آگاهان گفتند: ما هم اگر میلیاردر بودیم مشکل مالی نداشتیم. از سوی دیگر، اسدالله بادامچیان، پیشرو شعر نو راست، گفت: « ائتلاف رایحه(خ خ) برآورد غلطی از رای مردم داشت.» همچنین پروین جان، آبجی رئیس جمهور و ملکه زیبایی ارادان، در حالی که چادرش را دور کمرش بسته بود، اعلام کرد: « مگر لیست رایحه(خ خ) را دولت تنظیم کرده که اگر رای نیاورد، به معنی شکست دولت باشد؟» آگاهان توضیح دادند که لیست را دولت تنظیم نکرده بود، بلکه دولت را لیست تنظیم کرده بود، ضمنا عکس رئیس جمهور بالای لیست بود، همه افراد لیست معاون و مشاور رئیس جمهور بودند و آبجی رئیس جمهور هم نفر اول لیست بود. از همه اینها گذشته، شمسی پهلوون طی یک نامه عجیب و پر از شگفتی علائم شدید بیماری اسکیزوفرنیا را نشان داد. به دلیل اهمیت ویژه این نامه بزودی پاسخ آن را منتشر می کنیم.

دوربرگردان های انتخاب

آقا! من واقعا از این طنزهای وب سایت انتخاب لذت می برم، بسیار شیرین، بسیار جذاب و بسیار هوشمندانه است، دست نویسنده اش درد نکند. بسیار خوشحال می شوم وقتی چنین طنزهایی می خوانم. ضمن اینکه من با ایشان هزار تا اختلاف نظر هم ممکن است داشته باشیم، ولی کارش بسیار زیباست.