زنی ایرانی؛ قربانی زن تروریست روبنده پوش

نویسنده

یک زن ۴۶ ساله ایرانی‌تبار جزو قربانیان زن تروریست رو بنده پوشی است که همراه همسرش میهمانان یک جشن سالگرد را در کالیفرنیا به گلوله بستند و  ۱۴ بیگناه رابه قتل رساندند.

 صبح امروز (شنبه) داعش  مسئولیت این حملۀ را برعهده گرفت . یک پایگاه خبری وابسته به داعش اعلام کرد: “دو عنصر مسلح وابسته به این گروه تروریستی حمله چهارشنبه کالیفرنیا در آمریکا که ۱۴ کشته برجای گذاشت را اجرا کردند.”

 

زن قربانی ایرانی تباربنِتا بتبَدل، نام داشت. او مادر سه فرزند بود و در سن ۱۸ سالگی در پی وقوع انقلاب اسلامی در ایران، برای «گریز از بدرفتاری با مسیحیان» به آمریکا مهاجرت کرده بود. 

 

سید رضوان فاروق، بازرس مسئول رسیدگی به رستوران‌ها در سازمان بهداشت بخش سن برناردینو، و همسرش تشفین مالک روز چهارشنبه به یک جشن تعطیلات که همکاران رضوان فاروق در آن حضور داشتند، حمله کردند. 

طبق این گزارش‌ها، رضوان فاروق در این جشن حضور داشت، اما خارج شد و همراه همسرش در حالیکه هر دو مسلح بودند به جشن برگشتند و حاضران را به رگبار بستند. به گفته پلیس، این دو نفر ۷۵ گلوله به سمت حاضران شلیک کردند.

زن تروریست  تشفین مالک نام داشت و تا پنج سال پیش که به پاکستان بازگشت در عربستان زندگی می کرد. او در سال ۲۰۱۴ از طریق اینترنت با رضوان فاروق آشنا و با ویزای نامزدی وارد آمریکا شد.

به گزارش «رویترز» تشفین مالک روبند ه می پوشید و در آمریکا رانندگی نمی کرد.

 

پلیس فدرال آمریکا، اف بی‌آی، جمعه چهارم دسامبر اعلام کرد که تیراندازی چهارشنبه گذشته در کالیفرنیا که ۱۴ کشته برجای گذاشت را یک «اقدام تروریستی» می‌داند.

دیوید بوویچ، دستیار مدیر پلیس فدرال در ایالت کالیفرنیا  گفت:” براساس اطلاعات و شواهدی که ما در اختیار داریم، در حال تحقیق درباره این اقدام اقدام تروریستی هستیم.

به گزارش سی ان ان،‌ لحظاتی پس از حمله چهارشنبه تشفین مالک در پیامی در فیس بوک با ابوبکر البغدادی رهبر گروه حکومت اسلامی(داعش) اعلام بیعت کرد. اما فیس بوک این پیام را لحظاتی بعد حذف کرد.