تجلیل سپاه از شریعتمداری تا حاتمی کیا

نویسنده
نازنین کامدار

» معرفی جهادگران عرصه هنر و فرهنگ

سپاه “حضرت محمد رسول الله” از سی”جهادگر عرصه فرهنگ، هنر و رسانه” تقدیر کرد؛ “جهادگرانی” که از حسین شریعتمداری آغاز می شود و به سینماگرانی چون ابراهیم حاتمی کیا و احمد رضا درویش می رسد.

در مراسم تجلیل از این “چهره های فرهنگی و هنری”، جمعی از فرماندهان سپاه محمد رسول الله که نقش اصلی را در سرکوب اعتراضات مردمی در سال ۸۸ بر عهده داشتند نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

سایت فرارو با انتشار گزارشی تصویری از این مراسم نوشته است: “۳۰جهادگر عرصه فرهنگ، هنر و رسانه توسط سپاه حضرت محمد رسول‌الله با حضور شخصیت‌های فرهنگی، سیاسی و نظامی کشور در تالار وحدت تجلیل شدند. در این برنامه با حضور مهدی چمران، علی مرادخانی، امیر سرتیپ‌ عبدالعلی پورشاسب‌، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور و سردار کاظمینی از محمود فرشچیان، حمید سبزواری، سیدعلی موسوی گرمارودی، زنده یاد حسن حبیبی، کمال خرازی، زنده یاد رسول ملاقلی‌پور، ابراهیم حاتمی‌کیا، احمدرضا درویش، داوود میرباقری، تقی علیقلی‌زاده، مجید انتظامی، شهریار بحرانی، سید علی قائم‌مقامی، احمد مرادپور، روح‌الله برادری و سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد تجلیل شد. همچنین حجت‌الاسلام دعائی، حسین شریعتمداری، عزت‌الله ضرغامی، شهید عباس شیرازی و شهید غلامرضا رهبر از دیگر چهره‌ای هایی بودند که در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند”.

حسین کاظمینی فرمانده سپاه محمد رسول الله در این مراسم گفته است: “امروز وقتی امام خامنه‌ای به جوانان دنیا پیام می‌رسانند، جهادگران فرهنگ و هنرمندان باید این پیام را به تصویر بکشند. برای نشان دادن تصویر اسلامی که در آن محبت، ایثار، ازخودگذشتگی و انسان دوستی؛ اسلامی که آماده لبیک به تمام مظلومان جهان است و همچنین برای اهتزاز پرچم «لا اله الا الله» در تمام گیتی، هنرمندان باید این پیام را به جهانیان ارائه دهند”.

او افزوده است: “تصمیم داشتیم از هنرمندانی که حالا با یک اثر خود، فرهنگ تشیع و انقلابی و اسلامی عزیز ما را به گوش جهانیان می‌رسانند نیز تجلیل کنیم. همچنین از مدیران فرهنگی که شبانه روز تلاش کردند تا الگو باشند تا جهانیان بدانند که بهترین الگو در جهان همین فرهنگ اسلام ناب محمدی است، نیز تجلیل می‌کنیم. آنچه که ما را به زندگی سعادتمندانه می‌رساند، فرهنگ اسلامی است. ما از این فرهنگ در حال ارائه تمدنی هستیم که برای جهانیان خواهد ماند و الگو خواهد شد. امروز روزی به یادماندنی خواهد بود زیرا امروز نیاز ما به فرهنگ اسلام ناب محمدی و شیعه امام صادقی اثنی و عشری بیش از پیش است”.

به نوشته تابناک، سردار انصاری، قائم مقام بنیاد شهید نیز در این مراسم گفته است: “به زودی رژیم اشغالگر قدس را تشییع خواهند کرد. همانطور که پیش‌بینی امام خمینی درباره فروپاشی شوروی محقق شد، پیش‌بینی مقام معظم رهبری درباره از بین رفتن رژیم اشغالگر قدس نیز محقق می‌شود”.

به نوشته روزنامه کیهان،حمید سبزواری، سیدعلی موسوی گرمارودی، حسن حبیبی،رسول ملاقلی پور، داوود میرباقری، تقی علیقلی زاده، شهریار بحرانی، سید علی قائم مقامی، احمد مرادپور، روح الله برادری، سید علی اکبر ابوترابی فرد، غلامعلی حداد عادل، مرتضی آوینی، بیژن نوباوه، احسان رجبی، مرتضی سرهنگی، گلعلی بابائی، حمیدرضا مقدم فر، سیده زهرا حسینی، محبوبه معراجی پور و حسن شکری از جمله دیگر “آبادگران عرصه فرهنگ و رسانه و هنر” بودند که توسط سپاه مورد تقدیر قرار گرفتند.

حضور برخی از فیلمسازان و افرادی که تا پیش از این خود را از نزدیکان به جناح سیاسی رقیب سپاه می دانستند، با واکنش کاربران شبکه های اجتماعی رو به رو شده است.

در این میان بیشترین انتقادات به احمد رضا درویش، مجید انتظامی و کمال خرازی وزیر امور خارجه دولت اصلاحات صورت گرفته است.

گفتنی ست، پس از بالا گرفتن اعتراضات مردمی در سال ۸۸، شورای عالی امنیت ملی که در آن زمان سعید جلیلی ریاست آن را بر عهده داشت، مسئولیت سرکوب اعتراضات و کنترل تهران را بر عهده قرارگاه ثارالله و زیر مجموعه‌اش سپاه محمد رسول‌الله در تعامل با نیروی مقاومت بسیج گذاشت.