سردار کمالی: ملی پوشان متخلف سرباز محرومند

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» در آستانه پیکار گزینشی جام جهانی فوتبال

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار موسی کمالی، معاون اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که “بازیکنان متخلف سرباز منتظر اتفاق خاصی نباشند؛ آنها حق حضور در تیم‌های ملی را ندارند”. این دستور هم شامل تیم ملی فوتبال می شود که هفته آینده دومین بازی گزینشی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در برابر تیم ملی گوآم را پیش رو دارد؛ و هم تیم ملی زیر ۲۲ سال، که برای راهیابی به المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو، باید طلسم ۴۰ ساله را بشکند و برای آمادگی بیشتر هفته آینده رهسپار اردوی هلند شود.

سردار کمالی با اشاره به مصوبه سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح، محرومیت ملی پوشان متخلف در معرفی به موقع برای خدمت سربازی را همیشگی اعلام کرده است: “بازیکنان متخلف منتظر اتفاق خاصی نباشند چون دیگر حق حضور در تیم‌های امید و بزرگسالان را ندارند.”

سردار کمالی، که در ارتباط با صدور کارت های غیرقانونی برای بازیکنان فوتبال، اکنون نامی آشنا در رسانه ها به شمار می رود، در این گفت‌ وگو یادآور شد: “یک مقدار تردیدهایی در این مورد وجود داشت که شاید این گونه بازیکنان بتوانند در تیم ملی بازی کنند. اما این مصوبه به صورت قطعی اعلام می کند که آنان به هیچ وجه نمی‌ توانند در تیم ملی بزرگسالان و امید بازی کنند.”

به گفته وی این بازیکنان حتی در صورتی که چهار ماه خدمت آموزشی را هم انجام دهند، فقط می‌توانند در تیم‌های نیروهای مسلح بازی کنند و حق فعالیت در تیم ملی امید و بزرگسالان را ندارند.

معاون اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره ضمنی به بازیکنانی مانند مهرداد پولادی (ستاره تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل) که اکنون در قطر بازی می کند و بازگشتش به ایران با تردید اهالی فوتبال همراه است و یا بازیکنان حاضر در اروپا افزود: “برخی از این افراد که بیرون هستند، امیدوار بودند که بتوانند به تیم ملی برسند اما منتظر اتفاق خاصی نباشند. دیگر با این مصوبه حق فعالیت در تیم‌های ملی را نخواهند داشت. در مورد تیم امید هم ابهاماتی وجود داشت که آن نیز با این مصوبه وضعیتش مشخص شد.”

خبرگزاری دانشجویان ایران نیز در بازتاب مصوبه یادشده تاکید کرده که به درخواست سازمان تر‌بیت ‌بدنی نیروهای مسلح فدراسیون فوتبال و مسوولان تیم های ملی و ملی امید از مکاتبات آتی در این خصوص خودداری کنند؛ و پیش بینی کرده است که این موضوع چالشی جدید را پیش‌روی تیم ملی بزرگسالان و تیم امید قرار خواهد داد.