کاندیدای سپاه برای ریاست جمهوری

نویسنده
میلاد رضوانی

» گزارش روز از دیدار نظامیان با دبیر شورایعالی امنیت

جمعی از فرماندهان سپاه و اعضای نمایندگی ولی فقیه در این نهاد نظامی هفته گذشته با سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت گو کرده اند.یک مقام آگاه در این زمینه به روز گفت فرماندهان سپاه در این دیدار از سعید جلیلی خواسته اند خود را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آینده آماده کند.

به گفته این مقام آگاه فرماندهان مزبور بر این باورند که گفتمان سوم تیر که زمانی احمدی نژاد نمادش بودهمچنان دارای پایگاه مردمی وسیع است و باید از این فرصت استفاده کرد.

در این دیدار سردار یدالله جوانی رئیس اداره سیاسی سپاه با ارائه تحلیلی از فضای سیاسی کشور گفته است: در انتخابات آینده جریان فتنه ( جنبش سبز ) باز هم سعی خواهد کرد از طریق حضور در انتخابات خود را مجدداً احیا کند. آنها حتی اگر بخواهند انتخابات را تحریم هم کنند این تحریم منفعلانه نخواهد بود و قطعاً با یک نامزد تند می آیند تا نامزدشان رد صلاحیت شود و دوباره جنجال راه بیندازند.

وی در ادامه گفته است: مهم ترین رقابت ما در انتخابات آتی ریاست جمهوری با گروه هایی از اصولگرایان خواهد بود. از جمله نماینده آقای احمدی نژاد در این انتخابات که البته با عنوان اصولگرایی وارد نمی شوند و همچنین افرادی مانند قالیباف.

جوانی در ادامه گفته است: نماینده احمدی نژاد را به راحتی باید رد صلاحیت کرد و اجازه نداد وارد عرصه انتخابات شود، اما افرادی مانند قالیباف را باید با برنامه ریزی صحیح از میدان خارج کنیم. به نظر من ما باید فتیله قالیباف را در همین ایام قبل از انتخابات خاموش کنیم و اجازه ندهیم کار به انتخابات ریاست جمهوری و مناظره های تلویزیونی برسد، چون این آقا شهردار است و کارهایی در تهران کرده که موقعیتش خوب است. ما باید به گونه ای عمل کنیم که کار قالیباف به انتخابات نرسد؛ اگر برسد رقابت سخت خواهد شد و باید یک فکر اساسی برای قالیباف کرد.

در ادامه این جلسه بعد از بررسی مسائل مختلف و گفت و گو میان فرماندهان سپاه، سعید جلیلی ضمن تشکر از این افراد برای دعوت به انتخابات ریاست جمهوری گفته است: قبلاً هم از بیت تماس هایی با بنده بوده و در این مدت مشغول فکر و بررسی بوده ام. البته ما یک عمر است که تابع ولایتیم و اگر ایشان امر کنند نمی توانم نه بگویم. ولی به هر حال شرایطی هم دارم. به نظر من باید قبل از انتخابات زمینه هایی فراهم شود که اولاً از شر جنجال سازی اصلاح طلبان در انتخابات آینده به سرعت راحت شویم و از این بابت خیالمان راحت باشد و از سوی دیگر افرادی مانند قالیباف هم وارد میدان نشوند. چون اگر اینگونه باشد کار سخت می شود.

جلیلی در ادامه گفته است: البته اگر دوستان بتوانند به گونه ای برنامه ریزی کنند که جبهه پایداری در انتخابات مجلس پیروز شود و یک اکثریت قوی در مجلس داشته باشیم بسیاری از مسائل حل می شود و با خیال راحت می شود برای انتخابات ریاست جمهوری فعال شد. اما من با اینکه از الآن تحرکات سیاسی و رسانه ای خودم را بیشتر کنم مخالفم. چرا که هر چه کار پنهان تر باشد درصد موفقیت بیشتر است. بنابراین از شما هم خواهش می کنم فعلا ملاک ها را بگویید. به هر حال ساده زیستی و ولایتمداری و استکبار ستیزی نکاتی است که دغدغه رهبری است ؛همین ملاک های رهبری را به مردم بگویید کافی است. انشاالله اگر بعدا عمری خدا به ما داد می نشینیم دور هم درباره مصداق این ملاک ها صحبت می کنیم.

جلیلی در بخش پایانی اظهاراتش گفته است: بنده سی و دو سال است که در این کشور افتخار کار و خدمت دارم. هیچ وقت هم سعی نکرده ام کار هایم رسانه ای شود. اما من هم مثل شما دغدغه انقلاب و ولایت را دارم و این نظر لطف دوستان که معتقدند من به درد این سمت میخورم را یک افتخار برای خودم می دانم. با این حال از الآن نمی شود ورود پیدا کرد. انشالله این جلسات ادامه داشته باشد و من هم خدمت شما هستم و اگر در نهایت رهبر انقلاب امر کنند به حضور در عرصه انتخابات اطاعت خواهم کرد و به امید خدا پیروزی هم با ما خواهد بود.