آمانو 'در کمیسیون برجام مجلس ایران حاضر می‌شود'

نویسنده

رسانه‌های خبری ایران می‌گویند که یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز یکشنبه (فردا) برای پاسخ دادن به سئوالات نمایندگان، در کمیسیون برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) مجلس ایران حاضر خواهد شد.

آقای آمانو برای انجام مذاکره با مقام های ایرانی بر سر حل و فصل موضوعات “گذشته و حال” برنامه اتمی ایران که مدیرکل آژانس از آن به عنوان “ابعاد نظامی احتمالی” یاد می کند، وارد تهران می شود.

علیرضا زاکانی، رئیس کمیسیون برجام، پیشتر طی نامه ای از محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، درخواست کرده بود که مقدمات حضور آقای آمانور را در این کمیسیون فراهم کند.

در نامه آقای زاکانی که چهارشنبه پیش خطاب به وزیر امور خارجه ایران منتشر شد، آمده بود: “خواهشمند است دستور فرمایید تشریفات لازم جهت دعوت از آقای آمانو به مجلس شورای اسلامی انجام شود تا ایشان علاوه بر حضور در کنگره آمریکا- که دشمن ملت ایران است- با حضور در کمیسیون ویژه بررسی برجام، پاسخگوی سئوالات نمایندگان مردم ایران باشد.”

آقای آمانو پیش از این در یکی از جلسات کمیته سیاست خارجی مجلس سنای آمریکا حاضر شده بود و درباره توافق ایران و آژانس به سئوالات سناتورها پاسخ داده بود.

بی بی سی