عقربه سرنوشت، پشت درخت توت

نویسنده
بهاره خسروی

» ای‌بوک/ تازه های کتاب های الکترونیک

انتشارات الکترونیک، دیگر بخشی از فرهنگ ایران شده است. دو انتشارات بزرگ در پاریس و لندن و چند انتشارات کوچکتر در نقاط مختلف دنیا، کتابهای فارسی را به شیوه نوین منتشر می کنند.

صفحه ئی بوک هنر روز، به معرفی هفتگی این کتا ب‌ها اختصاص دارد. ناشران و پدید آورندگانی که قصد معرفی کتاب خود را در این صفحه دارند، می توانند با این نشانی تماس بگیرند:

honarrooz(at)gmail.com

 

ما این‌جا هستیم

نویسنده: به‌روژ ئاکره‌یی

ناشر: ناکجا

تاریخ انتشار: 2013

102 صفحه

قیمت: 4,99€

سیگار نیمه‌اش را خاموش می‌کند: “می‌دونی؟ من وقتی مادربزرگم بیمارستان بود، کوچیک بودم، خیلی. شش یا هفت ساله. یک روز که با مادرم رفته بودیم دیدن‌اش…” سیگار دیگری برمی‌دارد: “اون پایین دریاچه بود. نشسته بودیم توی بالکن بیمارستان. وقتی دیدم مادربزرگم فقط داره به فنجان قهوه‌اش نگاه می‌کنه، یک‌دفعه حس کردم می‌میره. باور می‌کنی؟… اون‌قدر از این حس ترسیدم که دیگه نتونستم نگاش کنم…”

لینک خرید

 

مای نِیم ایز لیلا

نویسنده: بی‌تا ملکوتی

ناشر: ناکجا

تاریخ انتشار: ۲۰۱۲

۱۳۲ صفحه

قیمت: 6,99€

آن چشم‌های درشت قهوه‌ای روشن زن و موهای تابدار بلوطی روی بازوهای لخت دخترک، بوی کهنه زمان دور دست را می‌پاشد توی خانه‌ام. آن دو زن بوی خون می‌دهند؛ بوی خون داغ و غلیظ. بوی خون انبوه و سرخ. آنها ایرانی‌اند.

لینک خرید

 

عقربه سرنوشت

نویسنده: فرید هلم‌برینکمایر

مترجم: مهشید میرمعزی

ناشر: انتشارات نگاه، ناکجا

تاریخ انتشار: 1392

120 صفحه

قیمت: 4,99€

بهترین داستان‌های کوتاه جهان به انتخاب مدرسان داستان نویسی در کشور آلمان در قالب چهار عنوان کتاب با عناوین “یک چهارشنبه بی‌تفاوت”، “دوستم دارد، دوستم ندارد”، “آذرخش” و “عقربه سرنوشت” گردآوری شده است.

کتاب مجموعه داستان “عقربه سرنوشت” شامل سیزده داستان کوتاه از نویسندگانی چون والتر کولبن هوف، گابرلیه وومان، یوزف ردینگ، ارنست همینگوی و هانس هاس است که گردآورنده، آن‌ها را به شش دسته تقسیم کرده است.

لینک خرید

 

پشت درخت توت

نویسنده: احمد پوری

ناشر: نوگام

تاریخ انتشار: 2013

نویسنده‌ای که مدت‌هاست رمانی را در ذهن دارد با یافتن فرصتی سرانجام اقدام به نوشتن می‌کند. قهرمانان داستان که ناتوانی اورا برای دنبال کردن ماجرا می‌بینند به یاری‌اش می‌آیند و داستان آغاز به حرکت می‌کند. ماجرا از دهه چهل درتبریزشروع می‌شود. زندگی یک معلم ساده روستاها به علت شرایط حاد سیاسی آن روزها ناگهان از روال عادی در می‌آید و سال‌های پر تب وتاب این خانواده را درگیر دشواری‌ها و حوادث می‌کند وسرانجام آن‌ها را از روزهای انقلاب ۵۷ نیز عبور داده وبه دهه شصت می رساند…

لینک خرید

 

جامعه‌شناسی متعهد

نویسنده: عبدالحامد حسینی

ناشر: H&S Media

تاریخ انتشار: 2013

232 صفحه

قیمت: $9.00

عبدالحامد حسینی: “کتابی که اکنون پیش روی خود دارید تلاشی است هرچند مقدماتی اما مهم در ایجاد پیوند بین عمل متعهد به برابری، آزادی و صلح با نظریه پردازی اجتماعی، به منظور دستیابی به یک برنامه پژوهشی نسبتاً مدون و پویایی که در نوع خود بخصوص در حوزه جامعه شناسی ایران کمتر مورد عنایت بوده است. عموماً در حوزه پژوهش علوم اجتماعی هنوز سلطه با رویکردهای محافظه کارانه است و حتی افرادی که نگرش انتقادی دارند نیز خود را هنوز ملزم به رعایت اصول یا شیوه های پژوهشی متناسب با چنین نگرشی نمی‏ دانند. لذا بسط این اثر می تواند نقطه عزیمت مناسبی در پژوهش‏های تجربی باشد و جایگاه فرانظری پژوهشهایی که خود را در بینش و اندیشه، متعهد به رفع مشکلات و معضلات اجتماعی مردم می ‏دانند فراهم نماید.”

لینک خرید

 

پشت کوهی‌ها

علیرضا میراسدالله

ناشر: H&S Media

114 صفحه

تاریخ انتشار: 2013

قیمت: $15.00

مجموعه داستان های کوتاه شخصیت های عروسکی به قلم علیرضا میراسدالله

لینک خرید

 

سوسن تسلیمی

در گفتگویی بلند با محمد عبدی

ناشر: H&S Media

380 صفحه

تاریخ انتشار: 2013

قیمت: $15.00

سوسن تسلیمی در گفتگوئی بلند با محمد عبدی درباره زندگی شخصی و کارنامه هنری خود در زمینه تاتر و سینما سخن می‌گوید.

لینک خرید