سگ زرد و اردشیر لاریجانی

نوشابه امیری
نوشابه امیری

آقای اردشیر جواد لاریجانی که معرف حضورتان هست؟ ماجرای دیدار پنهانی او با انگلیسی ها چه؟ یا زمین هایی که سندش رفته است زیر بغل احمدی نژاد؟

همان آقایی که می گوید:در ایران زندانی سیاسی نداریم. اعدام سری نداریم. موسوی خودش از خانه در نمی آید، کروبی ماندن در خانه را انتخاب کرده… نقض حقوق بشر در ایران معنا ندارد و….

حالا همین آقا، در نیویورک، وقتی در برابر سئوال های بهمن کلباسی، روزنامه نگار جوان و بسیار با استعداد ایرانی قرار می گیرد، افاضاتی می کند از این دست:هرگز کشور خودت را نفروش. مزخرفات صدای امریکایی بی بی سی ارزش جواب ندارد، … وآخر هم اینکه:سگ زرد برادر شغال است!

من بهمن کلباسی را نمی شناسم اما کارهای او را دنبال می کنم و به عنوان یک روزنامه نگار به وی با دیده احترام می نگرم؛ کسی که وقتی آقای لاریجانی داشت بر سر هکتار هکتار زمین خواریش با باند احمدی نژاد و شرکا، معامله می کرد، نگران از درگیری جنگ در میهنش، از آقای اوباما پرسید: “بسیاری از ایرانی ها که ناظر تحقق این سناریو هستند، شباهتی می بینندبا روندی که به جنگ عراق انجامید. یعنی صدور قطعنامه های پی در پی سازمان ملل، تحریم های اقتصادی سخت تر و سرانجام حرف های گاه و بیگاه درباره جنگ و حمله نظامی. شما به آنهایی که نگرانند که روزی با حمله آمریکا یا اسراییل به ایران از خواب بیدار شوندچه می گویید؟ ” و یا اینکه: “اگر در میانه فرایند دیپلماسی، اسراییل بخواهد به ایران حمله کند، آیا آمریکا جلوی این کشور را خواهد گرفت؟ ” و…

مباحثی که قاعدتا باید آقای لاریجانی ـ که ۱۸ پست دارد که یکی از آنها مشاور قوه قضاییه است ـ بیشتر نگرانش باشد؛ اما او نگران چیزهای دیگریست؛ پرونده های بی شمار، قانون شکنی های فراوان، زدو بندهای پشت پرده و…

از سر همین نگرانی ها هم هست که او اعتراضات مردمی به تقلب در انتخابات را اغتشاش می خواند. ادعا می کند “حتی یک نفر در ایران به صورت مخفیانه محاکمه و مجازات نشده است.”

می گوید: “از ویژگی های منحصر به فرد دستگاه قضایی جمهوری اسلامی  مستقل بودن آن از سایر قوا و باز بودن آن است که سبب می شود اولا همه چیز در آن شفاف باشد و ثانیا اگر نقصی پدیدار شد، سیستم خودش آن را اصلاح می کند”.

دبیر ستاد حقوق بشر این قوه قضاییه که نظامش “بسیار هم پیچیده و کامل” است می گوید: در ایران هیچ کسی بدون حکم قضایی در حصر نیست. هیچ وکیلی در ایران زندانی نیست، آن یکی هم که هست[عبدالفتاح سلطانی] فعالیت تروریستی داشته واز گروه تروریستی حمایت کرده…

آقای لاریجانی از این سخنان نغز بسیار دارد؛ اما روزی که پرونده این سه برادر باز شود بسیاری بااین گفته او موافق خواهند بودکه:سگ زرد برادر شغال است.