نزدیکان احمدی نژاد جاسوس اند

نویسنده
حسین محمدی

» در رسانه نزدیک به سپاه مطرح شد

روزنامه جوان، رسانه نزدیک به سپاه پاسداران، برخی از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد را که در ارتباط با رئیس دفتر وی بازداشت شده اند به جاسوسی متهم کرد.این اتهام در شرایطی مطرح شده که اصول‌گرایان، در این روزها سفرهای متعددی به قم داشته و جلسات محرمانه‌ای با مراجع تقلید برگزار کرده‌اند که اگر چه  از جزییات آن‌ها خبری منتشر نشده اما گفته می شود موضوع  جلسات وضعیت دولت و نزدیکان احمدی نژاد بوده است. در همین حال، یک سایت حامی رحیم‌مشایی نیز به شدت از سخنان آیت‌الله مصباح یزدی درباره مشایی انتقاد کرد.

 

جریان انحرافی یا مرشد؟

در تازه‌ترین انتقاد، علی مطهری نماینده مجلس، آنان را که اصول‌گرایان “جریان انحرافی” خوانده‌اند “مرشد احمدی‌نژاد” دانسته و گفته است: “احمدی‌نژاد بین ولایت فقیه و مرشدش گیر کرده است. بحث مشایی و احمدی‌نژاد بحث ارادت است. اگر او بگوید بمیر، می‌میرد؛ واقعا باید آقای احمدی‌نژاد را نجات دهیم”.

به گفته وی “جریان انحرافی یک پدیده غیر منتظره بود. کسی فکر نمی‌کرد شخص آقای احمدی نژاد چنین افکاری داشته و به کسی ارادت داشته باشد. اصطکاکی بین ولایت فقیه جامع الشرایط و مرشد ایشان به وجود بیاید و او نداند به کدام طرف گوش کند”.

 پرویز سروری، عضو هیات رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس هم گفته است: “با توجه به تغییر و تحولی که در این مدت به وجود آمده و اظهارات جریان انحرافی در رابطه با عدم وحدت با اصولگرایان، چهره این جریان برای مردم روشن‌تر شده و فکر می کنم باید پالایشی در جریان اصولگرا صورت گیرد تا جریان انحرافی از این مدار حذف شود”.

غلامرضا مصباحی مقدم، یکی دیگر از نمایندگان اصول‌گرا نیز بر این باورست که “جریان انحرافی هیچ اعتقادی به امام زمان و ولی فقیه ندارد و برای اینکه بتواند موقعیتی در کشور برای خود دست و پا کند، تمسک به جن گیری و رمالی می‌تواند نظر عده ای از مردم را جلب کند”.

 شهاب الدین صدر، نایب رئیس مجلس هم جریان پیرامون رئیس دولت را “شکل‌گیری یک توطئه علیه نظام” توصیف کرده و هشدار داده است که “این جریان با باورهای دینی مردم مقابله می‌کند و اعتقادات آنها را که بر اساس عقل، بینش و حکمت است، به سمت مسائل موهن و بی پایه سوق می‌دهد”.

 

 جن‌گیری و جاسوسی

 روزنامه جوان رسانه نزدیک به سپاه، یک روز پس از انتشار گزارش‌هایی در رابطه با جاسوسی پریوش سطوتی (همسر دکتر فاطمی) برای بریتانیا از رابطه عباس غفاری جن‌گیر ویژه احمدی‌نژاد با اسرائیل خبر داد.

این روزنامه بدون اشاره به نام عباس غفاری نوشته که وی “علاوه بر جریان انحرافی دارای ارتباطاتی نیز با رژیم صهیونیستی بوده است”. به نوشته جوان، غفاری “قدرت شیطانی و تصرف خود را از طریق اهانت به قرآن و عدم اهتمام به فرائض دینی همچون نماز بدست آورده است”.

این روزنامه ادعا کرده که عباس غفاری در سال‌های گذشته نیز با برخی اصلاح‌طلبان ارتباط داشته است. برخی از اصول گرایان گفته‌اند که غفاری به همراه علی یعقوبی دیگر جن‌گیر احمدی‌نژاد از “قدرت اجنه” برای تحقق برخی اهداف حامیان وی بهره برده است.

در هیمن حال جهان نیوز ـ– نزدیک به علی رضا زاکانی نماینده اصول‌گرای مجلس ـ- نوشته است: “به تازگی مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان و همراهانش در تهران با مشاور ارشد احمدی نژاد و یکی از چهره های امنیتی ملاقات داشته اند.”

 

رایزنی در قم

در روزهای گذشته بازار مسافرت و رایزنی اصول‌گرایان در قم هم داغ بود. به گزارش  بی‎‌باک‌نیوز هفته گذشته علی لاریجانی، رییس مجلس و یحیی صفوی، فرمانده سابق سپاه و مشاور آیت‌الله خامنه‌ای، دیداری کاملا خصوصی با مصباح یزدی داشته‌اند که هنوز از جزییات و علت این دیدارها خبری منتشر نشده است. این سایت البته برخی اخبار درباره جزییات مذاکرات لاریجانی با مصباح را تکذیب کرده است. بنابراین گزارش، رحیم صفوی در روزهای گذشته با چند تن از مراجع تقلید دیدارهای کاملا محرمانه داشته است.

در همین حال محرمانه آن‌لاین ـ– سایت نزدیک به مشایی ـ– در یاداشتی با انتقاد از سخنان آیت الله مصباح یزدی نوشته است: “اگر ما احمدی نژاد را مسحور مشایی بدانیم که گویا می دانیم! چرا فقط نقاط منفی و برخی صحبت های تحریف شده و خلاف های میکروسکوپی را اینگونه مورد تازش قرار می دهیم و نقاط مثبت این مسحور شده را مد نظر نمی گیریم؟! آیا از عدالت و انصاف به دور نیست که بگوییم رئیس جمهور واقعی مشایی است و پیشرفت ها را به کس دیگر نسبت بدهیم؟!”

منابع خبری می‌گویند جبهه متحدی از روحانیان نزدیک به مصباح یزدی در تغییر جهتی آشکار، به صف آرایی در برابر دولت پرداخته‌اند و افزایش رایزنی‌ها در قم نشان می‌دهد  اصولگرایان منتقد دولت نیز این فرصت را غنیمت شمرده‌اند.