حکومت مسئول جان همسرم است

لیلا طیری
لیلا طیری

» همسر مهدی کروبی:

یک روز پس از ابراز نگرانی حسین کروبی از توطئه علیه پدرش، فاطمه کروبی با انتشار نامه ای اعلام کرد: “هر اتفاقی برای من، همسرم و فرزندانم رخ دهد، حکومت مسئول مستقیم آن است”.

همزمان مهدی کروبی نیز به هفته نامه اشپیگل آلمان گفت به راه خود ادامه می دهد و تقاضای صدور مجوز برای راهپیمایی در سالروز برگزاری انتخابات را داده است. این نامزد معترض به کودتای انتخاباتی 22 خرداد، با  بیان اینکه “هرچند آرامش بازگشته‌ است، اما جامعه فقط منتظر یک جرقه است” افزود: “مردم بدانند ما به مبارزه خود ادامه می‌دهیم. مبارزه ما نه بر علیه این جمهوری است، بلکه برای رعایت قانون اساسی است که در آن آزادی عقیده و دمکراسی تصریح شده است.”

 

هشدار خانواده کروبی

در حالیکه سایت جهان نیوز، متعلق به علیرضا زاکانی، نماینده اصولگرای مجلس مدعی شده است که مهدی کروبی “به شدت با یک بیماری صعب‌العلاج دست و پنجه نرم می‌کند” همسر مهدی کروبی از سلامت او خبر داد و اعلام کرد حکومت مسئول جان مهدی کروبی است.

پیشتر محمد حسین صفار هرندی، وزیر ارشاد دولت نهم هم در یادداشتی در روزنامه کیهان با اشاره به “بیماری یک اصلاح طلب”، از مهدی کروبی خواسته بود که “استغفار” کند.

حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی، این شایعات را تهدید “بسیار جدی” علیه پدرش دانسته و در گفتگو با بی بی سی از اینکه “اینها بخواهند برنامه ای برای آقای کروبی بچینند و الان دارند زمینه چینی می کنند” ابراز نگرانی کرده بود.

اکنون فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی نیز منتشر کنندگان شایعه بیماری دبیر کل حزب اعتماد ملی  را “دین فروشان و آلودگان به قدرت” توصیف کرده است که آقای کروبی را به دلیل افشای “جنایات فراموش نشدنی” در برخورد با مخالفان، مستحق “توهین، افترا و ترور” می دانند.

نامه خانم کروبی که در وب سایت سحام نیوز، ارگان رسمی حزب اعتماد ملی منتشر شده، با اشاره به پیش بینی بیماری صعب العلاج آقای کروبی از سوی حامیان احمدی نژاد، خطاب به مردم تصریح کرده است: “شاید آن 15 نفر مسلحی که با مرعوب کردن سرایدار به طور غیرقانونی و در غیاب ما به منزل ورود کرده اند و یا افراد مسلحی که در روز 22بهمن گازی مشکوک را مستقیما به صورت ایشان زدند، کاری را صورت دادند که خدای ناکرده در آینده نتیجه آن را باید شاهد باشیم.”

پیش از این دو بار منزل شخصی مهدی کروبی از سوی لباس شخصی ها مورد تهاجم قرار گرفته بود و اکنون همسر این روحانی معترض، از ورود 15 نفر مسلح به منزل او خبر می دهد.

خانم کروبی با بیان اینکه “طالبان کسب مشاغل و قدرت نیز بعنوان پیاده نظام، غیب گویان در سخنرانی ها و مقالات شان خواستار توبه آقای کروبی به خاطر ظلم به نظام در یکسال گذشته شدند”، نوشته است: “از منظر این دین فروشان و آلودگان به قدرت، ارتکاب جنایات هولناک و تکان دهنده کهریزک ظلم به نظام نبوده و مرتکبین و آمرین، همچون این دنیا لابد در آخرت پست و مقام و ارتقای منزلت خواهند گرفت و افشاگر جنایات فراموش نشدنی و مدافع راستین مردم همچون این دنیا که هرگونه توهین، افترا، ترور و … به او مجاز تشخیص داده شده، در آن دنیا نیز مستحق مجازات خواهد بود!”

وی افزوده است: “اینبار آقایان در کنار دیگر کمالاتشان ازجمله اعلام دقیق نتایج انتخابات، قبل از شمارش آراء صاحب علم غیب گردیده اند”.

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه “خانواده مهدی کروبی به دلیل حمایت صریح و قاطع از مردم مظلوم فاقد حداقل امنیت است”، تصریح کرده: “بدون ترس و واهمه از وحشی گری مزدوران مجددا تاکید می کنم هر اتفاقی برای من، همسرم و فرزندانم رخ دهد، حکومت مسئول مستقیم آن است و هرگز نمی تواند از بار مسئولیت آن شانه خالی کند.”