دنیای اسلام به سلاح هسته ای نیاز دارد

نویسنده

» گزارش سی بی ان از اظهار نظر یکی از مشاوران رهبر

در واقع دنیا اسلام در حال حاضر هم دارای بمب هسته ای هست؛ حداقل 110 بمب در پاکستان.

تنها تفاوت در این است که دولت پاکستان، هرچند گرایشات جهادی دارد، ولی بر خلاف ایران توسط روحانیون اداره نمی شود. البته این مساله در هر زمان قابل تغییر است؛ مثلا در صورتی که طالبان موفق شوند دولت پاکستان را سرنگون کنند یا اگر جهادگرایان اسلامی قدرت را در پاکستان در دست بگیرند.

ولی در شرایط فعلی به نظر می رسد اگر پاکستان بخواهد از یکی از بمب های هسته ای خود استفاده کند، این کار را علیه دشمن دیرینه خود، هند، انجام می دهد. ولی ایران بطور آشکار آمریکا، اروپا و اسرائیل را هدف گرفته است؛ نکته ای که رهبران آن 33 سال است به ما یادآوری می کنند.

دقیقا به همین دلیل است که اظهارات اخیر رضا خلیلی اهمیت ویژه ای پیدا می کند.

رضا می گوید که رسانه های دولتی ایران در آخر هفته گذشته، اظهارات تحلیلگری را که در تیم علی خامنه ای، رهبر ایران است منتشر کرده اند.

انتشار این مطلب بدون اجازه گروه خامنه ای میسر نبوده است. این نکته ای است که غرب باید به آن توجه کند.

خلیلی می گوید: روز یکشنیه در رسانه های ایران مطلبی منتشر شد که عنوان آن «ضرورت سلاح هسته ای برای جهان اسلام» بود و بدین ترتیب زمینه عدم موافقت ایران را با محدود کردن برنامه هسته ای خود را فراهم کرد.

نویسنده این تحلیل، علیرضا فرقانی، استاندار کیش در جنوب ایران و از نزدیکان و تحلیلگران متخصص دایره آیت الله خامنه ای است.

فرقانی نوشته است: “بر اساس فتوای امام خمینی (بنیانگذار جمهوری اسلامی) در تمام “کشورهای اسلامی خون اسلامی جاری است. لذا جهان اسلام باید به پا خیزد و فریاد بزند که بمب هسته ای حق ماست، تا خواب خوش آمریکا و اسرائیل را برهم زند.”

او گفت: “داشتن بمب هسته ای حق ماست. اسرائیل می بایست 30 سال پیش از بین می رفت ولی دلیل آنکه از بین نرفته است این است که سلاح هسته ای دارد.”

فرقانی در ماه فوریه ادعا کرده بود که اسرائیل و همه مردم یهودی باید از بین بروند.

در این تحلیل که در رسانه های رژیم ایران منتشر شد خواستار حمله ای پیشگیرانه علیه اسرائیل شده است.

در میان رسانه هایی که نوشته فرقانی را مبنی بر لزوم داشتن بمب هسته ای برای ایران را منتشر کرده است، خبرگزاری فارس است که توسط سپاه پاسداران اداره می شود و دیدگاه های رژیم اسلامی را منعکس می کند.

او نوشته است: “انقلاب اسلامی از زمان پیروزی در سال 1979 تا کنون با دشمنان متعددی روبرو بوده است که همه سعی در سرنگونی جمهوری اسلامی داشته اند.”

وی نوشته است: “دشمنان جمهوری اسلامی ایران، به سرگردگی آمریکا با همکاری با اروپا و متحدان آن در آسیا، از تمام ابزار، ازجمله سازمان ملل و ناتو استفاده کرده اند تا دولت اسلامی را سرنگون کنند.”

وی می گوید آمریکا دشمن اصلی ایران است و تنها کشوری است که از بمب هسته ای استفاده کرده ست و با فریبکاری سعی دارد کشورهایی که آن را به چالش می کشند بترساند.

منبع:  سی بی ان – 11 ژوئن