یک اعدام دیگر در ایران

نویسنده

» مقاله نیویورک تایمز درباره متهم به جاسوسی اسرائیل

ویلیام یانگ

بر اساس گزارش های رسمی، ایران در روز سه شنبه مردی را به دار آویخت که به جاسوسی برای سازمان اطلاعات اسرائیل، موساد، متهم شده بود.

دستگاه قضایی ایران گزارش داد علی اکبر سیادت پس از گناهکار شناخته شدن در مورد انتقال اطلاعات مربوط به نیروهای نظامی کشور، از جمله اطلاعات مربوط به برنامه موشکی تحت کنترل سپاه پاسداران انقلاب به دشمنان ایران، به دار آویخته شده است.

بر اساس فهرست اتهامات، آقای سیادت در شش سال گذشته به دفعات مختلف در کشورهایی نظیر ترکیه، تایلند و هلند با عوامل اسرائیلی دیدار کرده و در هر دیدار، مبالغی از 3 تا 7 هزار دلار دریافت کرده است. بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، وی در سال 2008 دستگیر شده است.   

فهرست اتهامات رسمی که آقای سیادت بر اساس آن محکوم شناخته شده است، شامل “مفسد فی الارض”، “حمایت از رژیم صهیونیستی” و “ضدیت با جمهوری اسلامی” است.

آقای سیادت در اوائل سال جاری در بین 192 فرد بازداشت شده ای قرار داشت که فهرست اسامی آنها از سوی وب سایت های مخالفان، تحت عنوان زندانیان سیاسی محبوس مقامات ایران منتشر شده بود.

بر اساس اطلاعیه قوه قضائیه ایران، در روز سه شنبه مرد دیگری به نام علی صارمی نیز به دار آویخته شده است. آقای صارمی به اتهام حمایت از سازمان مجاهدین خلق، گروه مخالف و در تبعید متهم به سازماندهی حملات تروریستی سازمان یافته از پایگاه های خود در اروپا و عراق علیه اهداف داخل ایران، اعدام شده است.

ایران گاه و بیگاه از دستگیری شهروندانی خبر داده که متهم به فعالیت برای سازمان اطلاعات اسرائیل شده اند. مقامات ایران در سال 2008 علی اشتری، فروشنده قطعات امنیتی و مخابراتی، را پس از متهم کردن وی به انتقال اطلاعات به عوامل اسرائیلی، به دار آویختند.

منبع: نیویورک تایمز- 28 دسامبر 2010