محاکمه مخفیانه گروهماه بانو

نویسنده

اعضای گروه “ماه بانو” پشت درهای بسته  در دادگاه “فرهنگ و رسانه” محاکمه شدند. اتهام گروه “همکاری گروهی در تهیه و انتشار کلیپ ویدئویی از آوازخوانی دو زن، سحر محمدی و حوروش خلیلی”ذکر شده است .

مجید درخشانی، علاوه بر این از چند اتهام دیگر هم دفاع کرده است: آهنگسازی برای زنان خواننده، تشکیل گروه برای تهیه کلیپ دارای خواننده زن، ممنوعیت استفاده از خواننده زن برای آهنگساز مرد و مصاحبه با بی بی سی .

روز دوشنبه ۲۵ خرداد اعضای گروه ماه بانو به سرپرستی و آهنگسازی مجید درخشانی، نوازنده تار،پس از چند بار احضار و بازجویی به پلیس امنیت در شعبه ۱۳ دادگاه انقلاب که به نام فرهنگ و رسانه شناخته می شود، محا کمه شدند.

در دادگاه که پشت درهای بسته تشکیل شد ،ا زمان فعالیت تک تک اعضای گروه پرسیده شده است و هرکدام  تاریخچه ای از هر فعالیت هنری خود را بیان کردند.

پیشتر گمان می رفت  که برخورد با این گروه در حد همان ارعاب و تهدید پلیس امنیت باقی می ماند و یا با توجه به قول مساعدت برخی از مقامات دولتی، این مساله  حل می شود. اما  هفته پیش  احضاریه به دست اعضای گروه ماه بانو رسید ومعلوم شدکه محاکمه این گروه موسیقی در دستور کار قرار گرفته است.در باره این دادگاه بی سابقه کمترین اطلاع رسانی نشد و اعضای گروه دوشنبه این هفته محاکمه شدند.

زمستان سال گذشته هنگامیکه مجید درخشانی، آهنگساز و سرپرست گروه ماه بانو می‏خواست برای برگزاری  کنسرتی به آلمان سفر کند ،در فرودگاه امام خمینی از خروج او جلوگیری شد و او همان شب در مصاحبه  با بی بی سی مساله ممنوع این مساله  را اعلام کرد.

پلیس امنیت به طور غیررسمی اعلام کرده است که مساله ممنوع الخروجی به اطلاع مجید درخشانی و دفتر موسیقی وزارت ارشاد رسیده بود با این همه درخشانی برای خروج از کشور اقدام کرده است. چند مدیر دفتر موسیقی و مجید درخشانی این موضوع را تکذیب کرده اندو درخشانی تایید کرده است که برای مجبور به اقدام عملی شده است تا از آن اطمینان حاصل کند.

سال گذشته در فضای مجازی چند کلیپ پخش شد که در آن سحر محمدی و حوروش خلیلی به صورت دوصدایی تصنیف می خواندند و همراه با آنها عده ای از دختران، شاهو عندلیبی و مجید درخشانی ساز می نواختند. در این کلیپ ها، دختران جوان نوازنده با لباسهای سنتی در عین آراستگی با رعایت حجاب و پوشش مطابق قوانین جمهوری اسلامی به نوازندگی مشغول بودند.

به گزارش خبرنگار “ هنر روز” د رتهران احکام گروه “ماه بانو” بیست روز دیگر به آنها ابلاغ می شود.