سلاخی فرزند فرمانده جنگ های نامنظم

نویسنده

» در سالگرد قتل های زنجیره ای:

همزمان با سالگرد قتل های زنجیره ای، فرزند شهید سیدمجتبی هاشمی فرمانده جنگ های نامنظم به همراه همسرش به طرز وحشیانه ای به قتل رسیدند. این خبر اولین بار توسط سایت پرچم، وابسته به جناح راست مخابره شدو خبرگزاری فارس نیز اخبار تکمیلی آن را اعلام کرد.

سید روح الله هاشمی فرزند شهید سید مجتبی هاشمی که مدیریت موسسه فرهنگی شهید هاشمی را به عهده داشت و به تازگی صاحب فرزندی شده بود، روز یک شنبه در منزل و در کنار خانواده خود به قتل رسید. در این قتل سر سید روح الله هاشمی و همسرش از تن آنان جدا شده است. یکی از نکات مرموز دراین قتل گم شدن فرزند چند ماهه سیدروح الله هاشمی است که کسی خبر ندارد وی کجا نگهداری می شود و به چه سرنوشتی دچار شده است.

خبرگزاری فارس، دیگر رسانه وابسته به جناح راست بودکه  این خبر را به صورتی ویژه پوشش داد و جزییات دیگری رادر مورد آن منتشر کرد. این خبرگزاری نوشت:  یکشنبه شب مأموران کلانتری 140 پارک وی از کشف یک قتل در حوالی میدان نور خیابان آیت‌الله کاشانی با خبر شدند. مأموران با حضور در محل حادثه دریافتند مرد جوانی به نام سید مرتضی به همراه همسرش در خانه محل سکونتشان به طرز فجیعی به قتل رسیده است. هنرمند بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران درباره این پرونده گفته است:   تصور بر آن بود خودروی مقتول که یک زانتیا بود توسط قاتل یا قاتلان به سرقت رفته باشد اما مشخص شد خودرو در نزد برادر مقتول بوده و به این ترتیب این فرضیه منتفی شد.

وی افزوده است که تا این لحظه فرضیه سرقت به عنوان انگیزه قتل جایگاهی در این پرونده ندارد. بر اساس آخرین بررسی‌ها و شواهد موجود زمان وقوع قتل ساعت 11 تا 12 شب پنج‌شنبه گذشته تخمین زده شده است.

به دنبال شروع تحقیقات در این زمینه، رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی کشور نیز  از بررسی پرونده قتل خانواده هاشمی در پلیس آگاهی کشور خبر داد. سردار اصغر جعفری روز دوشنبه با حضور در مرکز همگانی نیروی انتظامی درباره پرونده قتل خانواده هاشمی به خبرنگاران گفت:  این قتل شب گذشته به پلیس گزارش شده است و تحقیقات پلیس در مرحله اولیه قرار دارد بنابراین برای تکمیل تحقیقات نیاز به زمان داریم.

برخی منابع از شباهت های این قتل با قتل های زنجیره ای که درپاییز سال ۱۳۷۸ رخ داد خبر داده اند؛فرضیه ای که  با توجه به منتفی بودن سرقت، روشن نبودن سرنوشت کودک این خانواده و نیز نحوه کشتن این زوج تقویت شده است.

 

روح الله هاشمی یا مرتضی هاشمی؟

همزمان سایت خادم خبرگزاری دفاع مقدس نوشته که نام سیدروح الله هاشمی به اشتباه درخبرها امده وفرزند کشته شده هاشمی، مرتضی است که به تازگی زندگی مشترکش را آغاز کرده وبه همراه همسرش ساکن حوالی میدان نور در غرب تهران بوده است. به نوشته این سایت مأموران آگاهی و قاضی کشیک با حضور در محل به بررسی صحنه و کشف احتمالی سرنخ‌هایی برای شناخت عاملان این قتل مشکوک و وحشیانه پرداختند. سیدمرتضی هاشمی متولد سال 1360 فرزند کوچک سردار شهید سید مجتبی هاشمی بود که در مجموعه حراست سازمان تربیت بدنی مشغول به کار بود.

همسر سید روح الله هاشمی نیز در گفتگو با خبرنگار رجانیوز این اخبار را تایید کرده  و از خروج 5 تا 6 نفر ناشناس از صحنه جرم خبر داده است.

 

آخرین خبرها

بر اساس آخرین بررسی‌ها و شواهد موجود زمان وقوع قتل ساعت 11 تا 12 شب پنج‌شنبه گذشته تخمین زده شده است. سرپرست دادسرای امور جنایی تهران در این ارتباط از دستگیری یک مظنون به قتل خبر داده است. فخرالدین جعفرزاده با اعلام اینکه “هم‌اکنون یک نفر مظنون در این پرونده بازداشت شده و تحقیقات برای روشن شدن زوایای این پرونده در حال انجام است” گفته:  “برخی رسانه‌های بیگانه اعلام کرده اند یک نوزاد نیز در صحنه قتل حضور داشته که توسط قاتل یا قاتلان ربوده شده است اما این موضوع صحت ندارد چرا که این زوج تازه ازدواج کرده بودند و فرزندی نداشتند. فرضیه سرقت در این پرونده مردود است و به نظر می‌رسد قتل با انگیزه انتقام‌گیری و یا مرتبط با مبادلات اقتصادی باشد. “