تیراندازی در حومه پاریس در عملیات بازداشت 'طراح حملات شامگاه جمعه'

نویسنده

در حومه شمالی پاریس صدای انفجار و تیراندازی شنیده می‌شود و گروهی از نفرات نیروی ویژه پلیس به محل اعزام شده‌اند. گفته می‌شود احتمالا طراح اصلی حملات شامگاه جمعه در پاریس در محاصره پلیس قرار گرفته است.

از بامداد روز چهارشنبه، ۲۷ آبان (۱۸ نوامبر)،در محله سن دنی، واقع در حومه شمالی پاریس، صدای چند انفجار و تیراندازی سنگین به گوش می‌رسد و ورود خودرو پلیس و خودروهای سازمان های امدادرسانی در این محل کاملا مشهود بود. نفرات واحد ویژه ضد تروریستی پلیس فرانسه در این عملیات شرکت دارند.

برخی منابع گفته‌اند که شماری از مظنونان مرتبط با حملات خونین شامگاه جمعه، از جمله عبدالحمید اباعود، که هماهنگ کننده و مغز متفکر پشت این حملات معرفی شده بود، در آپارتمانی در این محل شناسایی شده و بین آنها و ماموران امنیتی درگیری روی داده باشد. اباعود مراکشی تبار و شهروند بلژیک است و پیشتر تصور می‌شد که در سوریه است.

براساس گزارش‌ها، یکی تن از مظنونان، که زن بوده، در جریان این عملیات کشته شده‌ و تعدادی مامور پلیس زحمی شده‌اند. گفته شده که این زن به انفجار انتحاری دست زده است. سه تن در محل درگیری و دو نفر دیگر در نزدیکی این محل بازداشت شده‌اند.

محل تیراندازی به روی رفت و آمد بسته شده و یک منبع پلیس از “تبادل سنگین آتش” در این محل خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، شهردار محل گفته است که تیراندازی همراه با چند انفجار حدود ساعت ۴:۲۵ به وقت محلی در خیابان رپوبلیک، در مرکز سن دنی آغاز شد. وی به اهالی محل توصیه کرده از خانه‌های خود خارج نشوند.

بی بی سی