دانشمند هسته ای را نجات دهید

نویسنده

یک گروه تندرو از دانشجویان ایرانی روز دوشنبه از یک بازی جدید ویدئویی رونمایی کرد. این بازی شبیه سازی تلاش برای نجات دو کارشناس هسته ای ایران است که توسط نیروهای نظامی آمریکا ربوده شده اند و در عراق و اسرائیل نگهداری می شوند.


بازی ویدئویی “دانشمند هسته ای را نجات دهید” توسط اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان طراحی شده است. پدیدآورندگان این بازی، آن را پاسخی به بازی “حمله به ایران” محصول یک شرکت مستقر در آمریکا می دانند که در آن حمله آمریکا به یک سایت هسته ای ایران به تصویر کشیده شده است.


محمد تقی فخریان رهبر گروه دانشجویی به خبرگزاری رویترز گفته است: “این بازی، دفاع ما در برابر تهاجم فرهنگی دشمن است.” مدت هاست که ایران و آمریکا بر سر برنامه هسته ای ایران که به ادعای واشنگتن سرپوشی برای ساخت تسلیحات اتمی است، در بن بست گرفتار شده اند. تهران نیز با رد اتهامات واشنگتن مدعی است پروژه های هسته ای اش اهداف صلح آمیز دارند.


این تنش ها همچنین با بازداشت پنج تن از اتباع ایرانی توسط نیروهای نظامی آمریکا در عراق افزایش یافته اند. مقامات آمریکایی اعلام کرده اند این پنج نفر اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و متهم به تجهیز و آموزش مبارزان عراقی هستند. ایران با رد این قبیل اتهامات تأکید می کند که این پنج تن صرفا ً دیپلمات هستند.


در بازی “دانشمند هسته ای را نجات دهید” نظامیان آمریکایی یک تیم مهندسان هسته ای ایران، متشکل از یک زن و شوهر را طی سفر زیارتی شان به کربلا دستگیر می کنند. بازیکنان، نقش نیروهای امنیتی ایران را در مأموریتی با عنوان “عملیات ویژه” ایفا می کنند که شامل نفوذ در موقعیت های مستحکم برای آزادی دانشمندان هسته ای است که از عراق به اسرائیل انتقال داده شده اند.


برای اینکه این بازی با موفقیت به اتمام برسد، بازیکنان باید وارد اسرائیل شوند تا دانشمندان هسته ای را نجات دهند، نیروهای نظامی آمریکا و اسرائیل را قتل عام کنند و لپ تاپ های آنها را که شامل اطلاعات سری است، به چنگ آورند. در صورتی که بازیکنان در این مأموریت موفق نشوند، این پیام ظاهر می شود: “شما با مقاومت می توانید با دشمن بجنگید.” در تمام طول بازی پرچم سبز و سفید و سرخ رنگ ایران در گوشه راست بالای تصویر در حال پرواز است. فخریان می گوید: “ما تلاش کرده ایم فرهنگ دفاع، ایثار و شهادت را در این بازی ارتقاء دهیم.”


فخریان می گوید گروه او در تلاش است این بازی ویدئویی را ابتدا در بازار ایران و سایر کشورهای مسلمان به فروش بفرساند. به علاوه، این گروه در نظر دارد این بازی را بر روی سی دی های کامپیوتری هم پیاده کند تا به دست کشورهای غربی نیز برسد.


این بازی محصول همان گروه دانشجویی است که کنفرانس “جهان بدون صهیونیسم” در سال 2005 را برگزار کرد. در آن کنفرانس محمود احمدی نژاد خواستار “محو نام اسرائیل از نقشه جهان” شد. علیرضا مسائلی رهبر گروه طراحی این بازی می گوید تیم فنی او سه سال برای تولید این بازی وقت صرف کرده اند. این تیم در اصفهان، که یکی از سایت های هسته ای ایران را در خود جای داده، مستقر است.


مسائلی می گوید: “این بازی یک محصول کاملا ً ایرانی در پاسخ به جنگ کامپیوتری آمریکا بر علیه ایران است.”

این بازی بدنبال مجموعه های رایگان “حمله به ایران” که توسط شرکت بازهای کوما ریئلتی مستقر در نیویورک بر روی اینترنت در دسترس هستند، تولید شده است. بازی شرکت آمریکایی، نیروهای ویژه آمریکا را شبیه سازی کرده است که تأسیسات غنی سازی اورانیوم نطنز را منهدم می کنند.


منبع: واشنگتن پست، 16 ژوئیه،