حمایت احمدی نژاد و روزنامه اصلاح طلب از مرتضوی

نویسنده
نازنین کامدار

» در سالگرد قربانیان کهریزک

همزمان با سومین سالگرد جانباختن قربانیان جنایتگاه کهریزک، محمود احمدی نژاد و محمد رضا رحیمی طی دو روز پیاپی و به بهانه شرکت در برنامه های هفته تامین اجتماعی به همنشینی با سعید مرتضوی پرداختند و پایگاه اطلاع رسانی دولت نیز در چند گزارش تصویری، به پوشش این دیدارها پرداخت. این در حالیست که رئیس دیوان عدالت اداری گفته: با تصمیم کمیسیون مربوطه پرونده سعید مرتضوی در هیات عمومی دیوان بررسی خواهد شد.

 رئیس دولت و معاون اولش به ترتیب طی دو روز پیاپی در مراسم هفته تامین اجتماعی شرکت کرده و با سعید مرتضوی، متهم ردیف اول پرونده جنایتگاه کهریزک عکس گرفته اند. در این میان، محمد رضا رحیمی در سخنرانی خود از “حمایت قاطع دولت” از سعید مرتضوی هم خبر داده است.

بنا به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد رضا رحیمی که خود متهم اصلی پرونده “فساد خانه فاطمی” است، در حمایت از مرتضوی گفته: “دولت از دکتر مرتضوی رئیس صندوق تأمین اجتماعی به طور جدی حمایت خواهد کرد تا دست در دست یکدیگر سازمان تأمین اجتماعی را به جایگاه اصلی و بی‌نظیر خود برساند”.

 گفتنی اینکه مراسم خانواده جان باختگان کهریزک و مراسم تجلیل از مرتضوی درست در یک روز برگزار شده است.

بنا به گزارش افکار نیوز، پدر محسن روح الامینی، یکی از قربانیان جنایت کهریزک، در مراسم سالمرگ فرزندش درباره مرتضوی گفته است: “پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص پرونده کهریزک هنوز ادامه دارد و در مراسم هفته قوه قضائیه که در مشهد برگزار شد، بنده گلایه هر سه خانواده را در خصوص رسیدگی به پرونده سه قاضی کهریزک خدمت رهبری و مقامات قضایی رساندم. خانواده‌های این سه قربانی گلایه خود از بخش آخر رسیدگی به پرونده این سه قاضی به مقامات قضایی و رهبری اطلاع دادند و ما امیدواریم در آینده نزدیک دادگاه برگزار شود. روزشماری می‌کنیم تا دادگاه رسیدگی به این پرونده برگزار شود”.

همزمان با این اظهارات، محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عدالت اداری نیز در روز دیدار احمدی نژاد و مرتضوی اعلام کرد: “روز گذشته آخرین جلسه کمیسیون مربوطه در این زمینه برگزار شد. قرار بر این شد که پرونده شکایت نمایندگان مجلس از انتصاب مرتضوی در پست مدیرعاملی تأمین اجتماعی در هیات عمومی دیوان عدالت اداری مطرح و بررسی شود. امیدوارم به زودی حکم او صادر شود”.

 نمایندگان مجلس هشتم پس از انتصاب سعید مرتضوی به ریاست سازمان تامن اجتماعی، به دلیل نقش او در جنایت کهریزک، در صدد استیضاح وزیر کار برآمدند اما، مرتضوی و احمدی نژاد با توسل به یک بازی پر حاشیه طرح استیضاح را از دستور کار خارج کردند. این نمایندگان، پس از ناکامی در استیضاح وزیر کار، پرونده مرتضوی را به دیوان عدالت اداری ارجاع داده و علت عدم طرح مجدد استیضاح را نیز رسیدگی به پرونده وی در این دیوان اعلام کرده اند.

پس از انتشار تصاویر همنشینی احمدی نژاد و مرتضوی و نیز انتشار سخنان رحیمی در حمایت از او، روز گذشته همان طراحان استیضاح به وزیر دادگستری هشدار داده اند که هر چه زودتر به پرونده کهریزک رسیدگی کند.

در اینباره، خبر آنلاین نوشت: “تابش، احمد توکلی، حسینعلی شهریاری، حسین امیری، الیاس نادران، جعفر زاده، نجابت، رسایی، امیرابادی فراهانی، مصباحی مقدم، عابد فتاحی، محجوب، قاضی پور، رجایی، دستغیب، زارعی، اکبریان و ثروتی در تذکری کتبی به وزیر دادگستری خواستار تسریع در در موارد ارجاعی مجلس به قوه قضاییه موضوع ماده 233 آیین نامه داخلی درخصوص رسیدگی به تخلفات دولت و رسیدگی سریعتر به پرونده «جنایت کهریزک» با گذشت بیش از سه سال از این واقعیت تلخ شدند”.

حمایت های علنی محمود احمدی نژاد و رحیمی از متهم جنایت کهریزک، آنهم در سومین سالگرد قربانیان آن، خشم شهروندان را در فضای مجازی به همراه داشته به طوری که سایت هایی که خبر این دیدار و عکس های آن را منتشر کرده اند ناچار شدند بخش “نظر خوانندگان” خود را مسدود کنند.

از سوی دیگر در همین شرایط روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزدعکس سعید مرتضوی را با تیتر بیست برنامه مرتضوی برای تامین اجتماعی در صفحه اول خود منتشر کرد.

یکی از خبرنگاران آفتاب یزد به روز گفت که “این عکس و متن به عنوان آگهی و در قبال دریافت پولی در حد چند برابر تعرفه آگهی های روزنامه زده شده است”.

سایت های حکومتی از جمله رجا نیوز نیز با تیترهایی چون رپرتاژروزنامه اصلاح طلب برای دکتر مرتضوی به نقد این روزنامه منتسب به اصلاح طلبان پرداختند. در همین راستا سایت خبر فارسی نوشت: “روزنامه اصلاح طلب افتاب یزد در شماره امروز خود سعید مرتضوی را بر پیشانی خود نشاند و در گزارشی «ویژه» به تبلیغ برنامه های مرتضوی پرداخت.انتشار گزارش های پی در پی روزنامه های اصلاح طلب در حمایت از مرتضوی در حالیست که دادگاه این متهم پرونده کهریزک هنوز برگزار نشده است.”