مصلحی: اسیدپاشی کار انگلیس است

نویسنده

به گزارش خبرگزاری فارس٬ حیدر مصلحی٬ وزیر پیشین اطلاعات گفت که «سرویس اطلاعاتی انگلیس» پشت جریان اسیدپاشی‌های اخیر در اصفهان است. وی هدف از این اقدام را «مقابله با امر به معروف و نهی از منکر» دانست.

مصلحی ادامه داد: «با دقت در فضای رسانه‌ای به وجود آمده توسط دشمنان و بررسی نکات پشت صحنه این موضوع می‌فهمیم یک توطئه برنامه‌ریزی شده توسط عاملان خارجی و داخلی، برای مقابله با امر به معروف و نهی از منکر بوده است».

وی در ادامه با اشاره به تحولات پس از انتخابات ۸۸ گفت: «افرادی که در فتنه ۸۸ نقش داشتند و یا ساکت بودند، حق و باطل را به خوبی می‌شناختند و می‌دانستند کار باطل را انجام می‌دهند، ولی به خاطر منافع خودشان بر روی حرف خود ماندند و بر ایجاد فتنه پافشاری کردند. عضی‌ها به اشتباه فتنه‌گران را با حر مقایسه می‌کنند و معتقدند، با توبه می‌توان آنها را بخشید، این در حالی است که فتنه ۸۸ بزرگ‌ترین ضربه اقتصادی را به کشور وارد کرد و باعث شد نخستین تحریم در سازمان ملل علیه ایران تصویب شود و ضربه‌ای جبران‌ناپذیر بر اقتصاد ایران وارد شود که مسلما با توبه این افراد جبران نمی‌شود؛ به این ترتیب مقایسه توبه حر با فتنه‌گران امکان‌پذیر نیست، چراکه حر تمام مراحل توبه را گذراند و اشتباه خود را اصلاح و جبران کرد».