هرمز و ابوطالب

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

از یک طرف می خواهند ما را به شعب ابوطالب ببرند، از طرف دیگر قصد دارند تنگه هرمز را ببندد، از مانور نیروی دریایی سپاه در تنگه هرمز بیشترین کسانی که خوشحال شدند، آمریکا و انگلیس بود. تازه بعد از آن همه تهدید معلوم شد که سپاه فقط می تواند تنگه هرمز را مین گذاری کند، نیروی دریایی آمریکا هم دوساعته مین ها را جمع می کند. بگو برادرمن! شما که نمی توانی تونل رسالت را کنترل کنی، تنگه هرمز را چکار داری؟ فلانعلی خان فرمانده سپاه، ناو آمریکایی را تهدید کرده که حالا که از تنگه هرمز رفتی دیگر نباید برگردی، در عوض یک ناو انگلیسی هم آمده. ترقی هم تهدید کرده که باید پاسخ قاطعی به ناو انگلیسی عازم خلیج فارس داد. حالا ناو انگلیسی وسط حلق تنگه هرمز است و سربازانش دارند روی عرشه گل کوچک بازی می کنند. همین دو ماه قبل حمله کردند به سفارت انگلیس با هزار نفر، یک هفته بعد با دو هزار نفر به غلط کردم افتادند. بگو شما که این کاره نیستید، برای چی هی تهدید می کنید؟ حالا خیلی کم در داخل دردسر دارند، آقای حجت الاسلام پناهیان از علمای جدید الظهور گفته: ایران را بدون درست کردن جهان نمی توان آباد کرد. آگاهان پرسیدند: حالا شما می توانید جهان را آباد کنید؟ فس فس کرده و گفته: البته، فعلا کار داریم و نمی توانیم. مسوولان امور نتیجه گیری اعلام کردند: پس لابد ایران را هم نمی توانند درست کنند. اصلا شما باور می کنید که این مسوولان با این قد نود سانتی، با این بانکی که ذخیره ارزی ندارد، با این رئیس و روسایی که دائم دارند خشتک همدیگر را می کشند سر همدیگر، بخواهند یا بتوانند مملکت را آباد کنند؟ اگر می خواستند آباد کنند، شش سال زور نمی زدند که خراب کنند. وسط این دعوا دکتر احمدی نژاد برای گرفتن روحیه به آمریکای لاتین رفته، آنها هم که خبرهای ایران را ندارند، فکر می کنند طرف هنوز مثل قبل رئیس جمهور است، هی دست تکان می دهند و بای بای کم الله می کنند. خوش بگذرد برادر!

 

امیر کبیر امروز ایران کیست؟

پایگاه اینترنتی کجانیوز پرسیده: “امیر کبیر امروز ایران کیست؟” انگار سووال سختی است، خوب! معلوم است، امیر کبیر امروز ایران مقام معظم رهبری است، بخاطر اینکه امیر کبیر دانشگاه دارالفنون را بازکرد، رهبر دستور بستن رشته های علوم انسانی را در دانشگاه داد. برای اینکه امیرکبیر اقتصاد ایران را از رانت خواری و ریزه خواری نجات داد، رهبر اقتصاد ایران را گرفتار رانت خواری و ریزه خواری کرد، بخاطر اینکه امیر کبیر بخاطر اصلاح طلب بودن از حکومت برکنار شد و تبعید شد، رهبر بخاطر اصلاح طلب بودن بقیه را از کار برکنار کرد و مقامات قبلی را در خانه شان محصور کرد. حالا فردا می پرسند: “مصدق امروز ایران کیست؟” جوابش معلوم است: رهبر نظام. پس فردا می پرسند: “کورش امروز ایران کیست؟” جوابش معلوم است، رهبر نظام. من نمی دانم این دوستان چرا جواب سووالی را که می دانند می پرسند.

 

بیانیه محمد مایلی کهن علیه علی دائی

آخرین بیانیه محمد مایلی کهن، استاد نامه نویسی بدون فکر و متخصص استفاده از کلمات نامربوط در بیانیه های بی فایده، علیه علی دائی منتشر شد. وی در بیانیه خود آورده است.

 

بسم رب الشهدا و صدیقین

بعضی ها وقتی می خواهند زیر و رو بکشند، خودشان را ضایع کرده و دودره بازی درمی آورند، چون جمال بی مثال شان معلوم است. آقا! درس خواندی که برای خودت خواندی، مگر ما دیپلم ردی هستیم، بالاخره هر کی بقدر وسعتش یک جبر و مصلصاتی بلغور کرده، آقا مهندس ها رو بریزین تو جوب می خوان ببینن تا کجا می ره. این آقای علی دائی اگر راست گفته و از قبیل خانواده اش صد نفر نانخور دارد، پس این پاسپورت آمریکایی اش کجاست که رفته دو تا گرفته و برای آن تا پاشنه خم شده است جلوی پرچم اجانب که ما هفته ای دوتایش را آتش می زنیم ملت ایران. برو حاجی! درت را ببند که این ملت گول کسانی مثل تو را نمی خورند و اگر می خواستند برای تو اهمیت قابل شوند، تو را هل نمی دادند بروی تو باقالی ها، پوزت را چنان زدند که خوردی جدول و اگر شش ماه صافکاری بشوی از آنجایت ده میلیون افتاده. اسلام و نظام اسلامی تحمل نمی کند، آدمهایی حلقه شکم شان را گنده کنند و بخواهند هنوز سوار محبوبیت شوند. محبوبیت هم که نداری، مگر اینکه بروی در میان لس آنجلس و ضدانقلاب، پس برو این دام برای یک مرغ دیگر نه، کبوتر را بلند است آشیانه. محمد مایلی کهن.

 

وزن علمی نمایندگان مجلس

برادر موید صدر حسینی از نمایندگان مجلس در یک اظهار نظر شگفت انگیز اعلام کرد: “وزن علمی نمایندگان مجلس نهم باید بالا برود.” آگاهان برای بالارفتن وزن مذکور راههای زیر را پیشنهاد کردند:

اول: از این به بعد در انتخابات به نمایندگانی رای داده باشند که دیپلم واقعی، یا حداقل سه دکترای تقلبی داشته باشند و زبان فارسی را در حد خواندن و نوشتن بلد باشند.

دوم: در مورد نمایندگانی که سابقه عضویت در سپاه و بسیج ندارند، اگر کسی بود، در حین عضویت در مجلس گذراندن دوره تحصیل ضمن نمایندگی اجباری باشد.

سوم: در مورد نمایندگانی که سابقه عضویت در سپاه و بسیج دارند، اگر این افراد مایل بودند، آشنایی با زبان فارسی و یا عربی، یا اردو، بصورت ضمن خدمت انجام شود.

چهارم: در مورد نمایندگانی که دارای درجه فوق لیسانس و بالاتر هستند، مجددا تائید صلاحیت صورت بگیرد و از آنان برای آموزش به سایر نمایندگان استفاده شود.

پنجم: برای بالا رفتن وزن علمی نمایندگان، نمایندگان موظف شوند مدارک تحصیلی شان، اعم از اصلی و تقلبی را قاب گرفته و به گردن شان آویزان کنند تا وزن علمی مجلس بالا برود.

 

آقا ناراحت است

من آخرش نفهمیدم ما باید چه کنیم که آقا ناراحت نباشد، یا اگر ناراحت بود، بگوئیم کجایش را به کدام دیوار در چه ساعتی در روز بزند؟ موقعی که هنرمندان و روشنفکران لائیک و سکولار کتاب می نوشتند، بزرگترین مشکل آقا این بود که این جماعت چرا وجود دارند و چرا نمی میرند؟ و از صبح تا شب فکر می کرد باید یک کاری کرد تا جلوی تهاجم فرهنگی غرب گرفته شود. بعدا وقتی کارگزاران قدرت داشتند، تمام مشکل آقا این بود که کارگزاران نظام را به طرف فروپاشی می برند و باید شدیدا جلوی آنها ایستاد. بعدا که اصلاح طلبان آمدند، تمام مشکل آقا این بود که چرا اصلاح طلبان هستند و نفس می کشند. بعد که سبزها آمدند مشکل جدی آقا این بود که این سبزها اگر چه هیچ دلیلی وجود ندارد، اما کاملا معلوم است که جاسوس غرب هستند و باید بکلی کنار بروند و شدیدا باید بزنیم توی سرشان و زندانی بکنیم و اگر اعدام نمی کنیم چون طناب نداریم. بعد ناراحتی آقا این بود که چرا ابوعباس در فلسطین هفته ای یک بار کبریت زیر مشعل خالد مشعل نمی کشد که روشن ترش کند و اصولا چرا فلسطینی هایی که طرفدار جمهوری اسلامی نیستند موقع وضع حمل، سقط نشدند. الآن هم دو سال است که بعد از اینکه یک سال دولت را با تمام معایبش تائید مطلق کرد، الآن همان دولت را به دلیل اینکه منحرف است، می خواهد برکنار کند، ولی نمی تواند تصمیم بگیرد. منتهی مشخص است که آقا از اینکه این دولت که خودش سرکار آورده ناراحت است. حالا هم که همه مخالفان کنار گذاشته شدند، چپ های کلاسیک و مجاهدین خلق که مردند، ملی مذهبی ها و ملی ها که تون به تون شدند، اصلاح طلب ها و کارگزاران که وسط زباله دانی تاریخ اند، سبزها و درویش ها و زنان و مراجع منتقد و حتی دولت خودش هم که رفته اند کنار، آقای طائب گفته: “آیت الله خامنه ای از اختلاف اصولگرایان ناراحت است.” حالا ما چه خاکی باید سرمان بریزیم، ما که هفت دور مردیم و نابود شدیم، نمی توانیم که بیاییم اختلاف اصولگرایان را حل کنیم. من فکر می کنم تنها راهی که آقای خامنه ای دارد این است که با استفاده از مهندسی ژنتیک، 35 میلیون حداد عادل، یک شکل و با یک لباس و 35 میلیون فاطمه الهام همه به همان شکل تولید کنند، بقیه را بیاندازند توی چرخ گوشت، آقا خیالش راحت شود.

 

گزارش آخرین وضعیت شیر تو خر

پایگاههای خبری نوشتند: “احمدی نژاد به دستور رهبری تن نمی دهد.“، “هاشمی می خواهد کار احمدی نژاد را تمام کند.“، “یک اصولگرا در مورد تیم احمدی نژاد گفت: “تبدیل ولایت به جمهوریت انحراف است.“، یکی از اصولگرایان گفت: “احمدی نژاد منحرف و مصباح عامل تفرقه است.” الهام گفت: “هاشمی می خواهد حاکمیت دوگانه ایجاد کند.” اصولگرایان گفتند: “ جدال محافظه کاران در غیاب اصلاح طلبان افزایش یافته است.” علی مطهری گفت: “دولت احمدی نژاد اساسی ترین ضربات را به نظام زد.” تیم احمدی نژاد گفت: “هاشمی پشت سر اصولگرایان روبروی دولت ایستاده است.” به نظرتان این نظرها را بریزیم توی جعبه و یک کبریت زیرش بکشیم، چه اتفاقی می افتد؟

 

علم الهدی باز حرف زد

من نمی دانم چرا این برادر علم الهدی، با این همه نظرات بی نظیر چرا این همه هم حرف می زند؟ ایشان گفت: “اگر نظام را قبول کنید رهبری را هم باید قبول کنید.” آگاهان پرسیدند: یعنی می توانیم یکجا هر دو تا را قبول نکنیم؟ ایشان بروبر نگاه کرد و هیچ جوابی نداد.