فتنه تمام نشدنی

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

باز فتنه باز فتنه، فرمانده سپاه باز از فتنه ۸۸ گفت، مملکت باحالی داریم، از آغاز جنبش سبز تا حالا دوازده تا حکومت در دنیا عوض شده، در ایران هنوز در بر همان پاشنه می چرخد که می چرخد که می چرخد.

این فتنه ۸۸ هم مثل ماجرای عاشورا مثل اینکه هیچ وقت نمی خواهد تمام بشود. تا یک سال قبل هفته ای سه روز مسئولان عالیرتبه اصولگرا روزهای فرد هفته می گفتند که فتنه ۸۸ اصلا چیز مهمی نبود و کلا پنج هزار نفر بودند که هشت هزار تاشان را دستگیر کردیم و کلا مرد و نابود شد، روزهای زوج هم یک عده بخصوص سردار قاسمی آمار پرت می کرد که اگر روز عاشورا امام زمان نیامده بود و سپاه فلان و فلون نمی کرد تهران سقوط کرده بود. بعد از دولت روحانی اوضاع عوض شده، روزهای شنبه و یک شنبه اعلام می شود که اصلا فتنه چی؟ کشک چی؟ پشم چی؟ چهار تا بودند ۹ دی ریختیم شان توی جوب حمید رسائی، روزهای دوشنبه و سه شنبه میانه روها اعلام می کنند که نگوئیم جریان فتنه، اینها معترضینی بودند که اعتراضاتی داشتند و برخی بد برخورد کردند و موسوی هم خیلی خوب بود، فقط چیزش خیلی زیاد بود و از این حرفهای صلح آمیز، اما دوباره چهارشنبه و پنجشنبه و جمعه که فصل نزدیکی حزب الله است، بخصوص جمعه ها دوباره راست افراطی می شوند و بقول فرمانده سپاه که دیروز گفت “فتنه بدون نقش مردم که همان بسیجی ها هستند پایان نمی یافت.” یعنی واقعا کشور باحالی داریم، از آغاز جنبش سبز تا امروز دوازده تا حکومت در دنیا عوض شده، در ایران هنوز در بر همان پاشنه می چرخد که می چرخد که می چرخد.

 

بازگشت احمدی نژاد

یکی از روزنامه های آمریکایی که خیلی هم معلوم نیست آمریکایی باشد، نوشته که “بازگشت احمدی نژاد به نفع روحانی است.” من معتقدم این جمله کامل می شود اگر بگوئیم “بازگشت احمدی نژاد هم به نفع روحانی است و هم به نفع احمدی نژاد.” چرا؟ به نفع روحانی است، چون از دردسر اداره کشوری که احمدی نژاد آن را تبدیل به زباله دانی کرده راحت می شود و مثل بقیه مردم می نشیند توی خانه، نه به اداواصول مجلس جواب می دهد، نه برای نجات کشوری تلاش می کند که حکومتش دوست دارد کشور خودش را نابود کند. اما چرا به نفع احمدی نژاد است؟ لابد می خواهید بپرسید که احمدی نژاد قدرت حل مشکلات اقتصادی را ندارد. خوب، نداشته باشد، مگر مهم است؟ لابد می خواهید بپرسید که ایران به پای جنگ می رود، مگر احمدی نژاد همین را نمی خواهد؟ لابد می خواهید بپرسید که نومیدی و بی انگیزگی در کشور افزایش پیدا می کند. مگر مشکلی است؟ ارزش پول از بین می رود. بهتر برای احمدی نژاد. به نظرم این وسط یک چیز از میان می رود. و آن کشور است. به نظرم در این مورد بسیاری از مردم هم علاقه ای به نجات کشور ندارند و فکر می کنند اگر کشور از بین برود، بعدا یک کاری اش می کنیم. اتفاقا این همان قسمت بد ماجرا است. هیچ کاری نمی شود کرد. سپاه و بسیج و مجلس و قوه قضائیه و همه آنهایی که می خواهند کشور از میان برود، دست در دست هم داده اند به مهر، و دولت که قصد دارد کشور را از این وضع نجات بدهد، مثل ماست نشسته این وسط و لبخند باشکوه مردان مهربان را می زند. می خواهید بخندید؟ بخندید، می خواهید گریه کنید، گریه کنید. دولت اعلام کرده که نتایج انصراف ندادن مردم از دریافت یارانه خوشایند نیست. کیهان هم گفته که “دلیل عدم انصراف مردم از یارانه ها، انتصاب عوامل فتنه توسط روحانی در برخی پست هاست.” البته یک بخشی از حقیقت در این جمله پنهان است. احتمالا اگر روحانی به جای بخشی از پست ها اغلب آنها را از عوامل فتنه انتخاب کرده بود، میزان انصراف مردم از یارانه بیشتر بود. آیا این امکان وجود داشت؟ به نظرم نداشت. کار یک نفر دو نفر و یک شب و دو شب نیست.

 

اگر فدائیان اسلام نبودند

این عبدخدایی هم مثل سرهای شکار شده آهو و گوزن که سی سال پس از تاکسیدرمی شدن بالای دیوار بین عکس مصدق و کاشانی نصب شده هر چند ماهی یک جمله قصار ول می کند که با تمام حوادث و وقایع تاریخ ایران منافات دارد. عبدخدایی گفت: “اگر فدائیان اسلام نبودند، نفت ایران ملی نمی شد.” البته از یک دید حرف درستی است. مثلا افرادی از فدائیان اسلام مثل مصدق یا فاطمی یا حسیبی یا بازرگان یا سنجابی یا مکی یا شایگان یا حائری زاده اگر نبودند مطمئنا نفت ملی نمی شد، البته ممکن است کسی ایراد بگیرد و بگوید که این افراد نه تنها عضو فدائیان اسلام نبودند بلکه همواره توسط فدائیان اسلام مورد تهدید قرار می گرفتند و اگر فدائیان اسلام وقت پیدا می کردند آنها را می کشتند، این هم البته یک نظر است، ولی به هر حال آدم می تواند نظرش را بعد از شصت سال عوض کند. حتی مثلا همین آقای عبدخدایی هم می تواند طرفدار ترور فاطمی باشد، هم اینکه از کشته نشدن فاطمی خوشحال باشد. اصولا آدم وقتی خوشحال است خیلی روحیه بهتری دارد. مثل همین آقای عبدخدایی که این روزها خیلی خوشحال است.

 

امیر علی و نازنین زهرا

اداره ثبت احوال کشور خیلی چیزها را اعلام کرد، از جمله میزان طلاق و ازدواج و اینکه مطابق معمول میزان طلاق افزایش یافته و برخلاف معمول در نه ماه گذشته میزان ولادت نسبت به دوره زمانی قبلی اش افزایش پیدا کرده است. یکی از چیزهایی که اعلام شده بیشترین اسامی مردم کشور است. برخلاف آن چیزی که فکر می کنیم بیشترین اسامی مردم کورش و داریوش و پانته آ و رکسانا و مدیا و این چیزها نیست، در سال ۱۳۹۳ یعنی همین الآن بیشترین نام پسر امیرعلی، امیر حسین و ابوالفضل است و بیشترین اسم دختر فاطمه، زهرا و نازنین زهرا، بیشترین فراوانی نام خانوادگی هم در کشور محمدی و حسینی و احمدی است. حالا اینکه کسی اسمش روح الله است ولی در فیسبوک خودش را “رولا” معرفی می کند، یا این همه جیمز و تونی و آلا و والا داریم این یک انتخاب است. یعنی می توانیم بگوئیم پدران ما اسامی فلان و بهمان انتخاب می کردند، ولی مسئله این است که پسران ما هم همین کار را می کنند. اسم فرزندان رضا پهلوی هم ایمان و نور است. حالا هی صفحه امام نقی و امام زمان درست کنیم. همین است که هست. البته یکی از پدیده های جدید در نامگذاری اسم های با مصرف دوگانه است مثل نازنین زهرا که نازنین اش برای دنیاست و زهرای آن برای آخرت. حالا هی به من بگو چرا اسم ات سید ابراهیم نبوی است؟ چیه؟ عوض اش دیپلم دارم.

 

فعالیت سیاسی احمدی نژاد

غلومسین الهام، همسر فاطی رجبی، طی یک اظهار نظر بسیار معمولی اعلام کرد که فعالیت سیاسی احمدی نژاد ضروری است. او هیچ توضیحی نداد که چرا فعالیت سیاسی شخص مذکور ضروری است؟ آیا به این دلیل که میزان خرابی های کشور کافی نیست و لازم است خرابی های بیشتری صورت پذیرد؟ آیا به این دلیل که احمدی نژاد در خانه حوصله اش سر رفته و هر چه سوزن به خودش می زند و آخ می گوید حالش بهتر نمی شود؟ آیا به این دلیل که باید برود و بابک را از زندان در بیاورد و بروند دنبال خرید و فروش ارز و طلا و پول بشویند؟ آیا به این خاطر که خدای ناکرده اگر دولت روحانی موفق بشود که اوضاع اقتصادی را کنترل کند، چه فاجعه ای رخ می دهد؟ اینکه آیا احمدی نژاد باید برگردد تا رحیمی و بقیه دوستان کابینه که پرونده دارند، پرونده شان بیافتد به تاخیر؟ اصولا این غلومسین توضیح نداد که آن محمود برای چی فعالیت سیاسی اش ضروری است؟

 

عبدالله عبدالله پیشتاز انتخابات افغانستان

فعلا عبدالله عبدالله خوش تیپ ترین و معقول و مقبول ترین نامزد انتخاباتی افغانستان همراه با اشرف غنی احمدزی به دور دوم رفتند، عبدالله عبدالله ده درصد جلوتر از اشرف غنی احمد زی است. ما که دوست داریم عبدالله عبدالله انتخاب شود و حدس می زنیم انتخاب او برای افغانستان بهتر باشد، اگرچه رادیکال های افغانستان مثل رادیکال های خودمان معتقدند که اگر کسی مثل خدا یا انشتین انتخاب شود خیلی بهتر است، ولی با توجه به مرگ انشتین و چند شغله بودن خداوند متعال و درگیری های او در ایران فعلا این احتمال وجود ندارد. فعلا تا یکی دو هفته دیگر داریم فال می گیریم تا ببینیم کدام شان انتخاب می شوند.

 

بسیج و کندی کراش

خیار به همراه داشته باشید، از آوردن دوست دختر خودداری نمائید، عصبانی نشوید، فعلا یک کمی گشاد زندگی کنید و نچسبید به پیراهن تان، از رنگ و بو و هر چیز تحریک کننده، چه آنهایی که لولو در دوره احمدی نژاد دچار غیبت کبری کرده و چه آنهایی که باقی مانده، خودداری کنید. پوشیدن لباس کثیف، اصلاح نکردن صورت و چیزهای دیگر برای آخر و عاقبت تان بی شک مفید خواهد بود. بسیج اعلام کرد که روزهای پنجشنبه و جمعه کمی حکومت نظامی خواهد داشت، یا به عبارتی مانوور بسیج خواهد بود. کندی کراش به مدت دو روز توصیه می شود، البته اگر تا آن زمان کندی کراش جزو بازیهای شیطانی صهیونیسم اعلام نشود.