هولوکاست را در تهران بی اعتبار می کنند

نویسنده

holocosttb.jpg


از تاریخ دانان گرفته تا “ربی” های سنتی، 67 “محقق” گرد هم جمع شده اند تا نه فقط هولوکاست، بلکه موجودیت دولت یهود را زیر سوال ببرند. ایهود المرت این کنفرانس را “ تهوع آور” خوانده است.

تنها استثنا، یک قاضی فلسطینی است. نام او خالد قصاب محمد است که در ناصریه به دنیا آمده و کار می کند؛ او پاسپورت اسرائیلی دارد و مدعی است که حرف های زیادی درباره هولوکاست دارد. او همچنین طی نامه ای که به سفارت ایران در امان فرستاده است، مدعی شده که قادر است با حامیان مقالاتی که هولوکاست را انکار می کنند، مواجه شود و به آنها ثابت کند که باید هولوکاست را قبول بکنند، زیرا با این کار نود درصد هویت یهود را درک خواهد کرد. مقامات جمهوری اسلامی ایران، نامه را با توجه به پاسپورت اسرائیلی نگارنده آن، بی جواب گذاشتند.

طبق گفته موسسه ایرانی تحقیقات سیاسی و بین المللی که برگزار کننده کنفرانس هولوکاست است، دست کم 67 محقق از سی کشور، در این کنفرانس شرکت کرده اند که همگی مشتاق ارائه مقالاتشان هستند. همه این محققین، شرکت کنندگان در گرد هم آیی هستند که اولمرت، آن را تهوع آور توصیف کرده است. فردریک توبین استرالیایی هم به این قصد در این کنفرانس شرکت کرده است که دست کم در تهران بتواند عدم وجود اتاق های گاز را ثابت کند. فیلسوف اسلامی، لئوناردوکلریچی، نوه مارینتی، بنیان گذار فوتوریسم هم در این کنفرانس حضور دارد. روبر فوریسون، که سال ها است با قوانین فرانسه مبنی بر ممنوعیت انکار واقعیت تاریخی کشتار یهودیان، مبارزه می کند هم حضور دارد. هفت “ربی” و هفت یهودی افراطی مخالف صهیونیسم و منکر دولت اسرائیل هم جزو مهمانان کنفرانس هستند. آنها یهودیانی هستند که هولوکاست را نتیجه این عقایدی می دانند که باعث منزوی شدن ملت شان در جهان شده است. موشه فریدمن، “ربی” اطریشی در سخنرانی اش گفت: “هولوکاست، به لطف همکاری صهیونیست هایی که قصد دارند یک جامعه سوسیالیستی در فلسطین ایجاد کنند، موجودیت پیدا کرده است.” او از رئیس جمهور احمدی نژاد به این دلیل که این موقعیت را در اختیار یهودیان واقعی قرار داده است تا چهره واقعی صهیونیست ها را افشا کنند و حقیقت هولوکاست را مشخص کنند، تشکر کرد. آرنولد کوهن، “ربی” انگلیسی، خاطرنشان کرد که دولت اسرائیل بر خلاف میل خدا تاسیس شده است و بنابراین “تا زمانی که اسرائیل محو نشود و کشور فلسطین با دولتی فلسطینی پدید نیاید، صلح در خاورمیانه بوجود نخواهد آمد.”

دیوید دیوک، کوکلوکس کلان آمریکایی هم در کنار این افراد، قوانین اروپایی، آزادی بیان را درمورد هولوکاست تهدیدی می کند، نقد کرد. همه این افراد در تالاری در تهران جمع شدند و در سکوت مطلق، به سخنرانی وزیر امورخارجه ایران، منوچهر متکی، گوش دادند که می گفت: “رئیس جمهور ما فقط می پرسد که اگر هولوکاست یک واقعیت تاریخی است، چرا نباید در مورد آن تحقیق کرد؟ اما همین سوال ساده بدون اینکه جوابی منطقی به آن بدهند، موجی از اعتراض را نسبت به ایران دامن زد.” به گفته متکی، ایرانی ها آماده پذیرفتن هر پاسخی هستند. متکی همچنین گفت: “اگر روایت اصلی هولوکاست مورد تردید باشد، خود اسرائیل هم مورد تردید قرار می گیرد و اگر هم وقعه هولوکاست حقیقت داشته باشد، چرا مسلمانان باید تاوا ن جنایت نازی ها را پس بدهند؟”

منبع: ایل جورناله، 12 دسامبر 2006