ابومسلم و علم الهدی

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

گیر می دهد به کنسرت موسیقی، زندگی مردم را ضایع می کند، گیر می دهد به ساپورت، زندگی خواهران را به هم می ریزد، گیر می دهد به انتخابات، فضای سیاسی را به هم می ریزد، یک دفعه این آقای علم الهدی می شود متخصص توئیتر و فیسبوک و وایبر و تلگرام، هفته بعدش یک دفعه می شود کارشناس هالیوود. آدم نمی داند چکار کند از دست این استاد. دیروز گفته: “نام باشگاه ابومسلم را عوض کنید تا امام رضا کمک کند.” اینطوری که نمی شود، امام رضا هم برای کمک کردن این همه شرط نباید بگذارد، ملت پول که می دهند، گریه و زاری که می کنند، خودشان را که با طناب به ضریح می بندند، حالا تغییر نام ابومسلم دیگر چیست؟ یک دفعه می بینی همین آقای علم الهدی بسته پیشنهادی امام رضا به مردم مشهد را به این شرح اعلام کرد: “رفتن مسی و اینیستا از بارسلونا”، “حذف تیم والیبال ایران از جام جهانی بعدی”، “تغییر دروازه فوتبال از حالت فعلی به مناره هایی به جای تیردروازه.” یعنی واقعا امام رضا اینهمه در لیگ آزادگان باید دخالت کند؟

 

چرخنده و گوگوش

الهام چرخنده که یکی از بزرگترین چرخش های کشور را در طول ۳۷ سال گذشته انجام داده، در یک اظهار نظر فروتنانه و در کمال صداقت اعلام کرد: “می توانستم جای گوگوش را بگیرم.“، البته افرادی که چرخنده را از نزدیک( البته نه به آن نزدیکی که شما بی تربیت ها تصور کردید) دیده اند، معتقدند این چرخنده، واقعا می توانست جای گوگوش که هیچ، حتی می توانست جای آنا نیکول اسمیت یا جای سوفیالورن و حتی جای چارلی چاپلین و اورسون ولز هم باشد. یعنی واقعا دلیل نمی شود که اگر ما این چرخنده را به زانویمان هم حساب نمی کنیم، بقیه مردم دنیا و خودش هم همینطور باشند. اما یک پزشک جراح و یک روانکاو و یک طراح لباس در این مورد نظر دادند و گفتند که اگر چه شرایطی اتفاق می افتاد الهام چرخنده می توانست جای گوگوش باشد:

یک، الهام چرخنده اگر می خواست جای گوگوش باشد، باید حدودا سی کیلو وزن کم می کرد.

دو، الهام چرخنده اگر می خواست جای گوگوش باشد، باید صدای خوبی می داشت.

سه، الهام چرخنده اگر می خواست جای گوگوش باشد، باید دویست و ده عمل جراحی صورت انجام می داد، و ترجیحا کل سرش را عوض می کرد.

چهار، الهام چرخنده اگر می خواست جای گوگوش باشد، باید از سن هفت سالگی شروع می کرد نه از سی سالگی.

پنج، الهام چرخنده اگر می خواست جای گوگوش باشد، باید یاد می گرفت که مثل یک بالرین راه برود و نه مثل شتر.

شش، الهام چرخنده اگر می خواست جای گوگوش باشد، باید ضریب هوشی خودش را از زیر هشتاد به بالای ۱۱۰ می رساند.

هفت: الهام چرخنده اگر می خواست جای گوگوش باشد، باید روی صحنه موسیقی می چرخید، نه روی صحنه سیاست.

هشت، الهام چرخنده برای اینکه جای گوگوش باشد، باید قشنگ رقصیدن را یاد می گرفت، نه خوشرقصی را.

نظریه اساسی: من هم معتقدم الهام چرخنده می توانست جای گوگوش باشد، اگر اندام، چهره، اخلاق، رفتار، صدا و مغزش بکلی تغییر می کرد. اما به نظر من تبدیل الهام به اورسون ولز یا مرحوم هایده یا بانو مهوش بیشتر است.

 

نظر روحانیون

یعنی این آقایان واقعا نمی فهمند مردم کلا این داستان ها را قبول ندارند و حتی در شهر قم هم اعتبار حاج حسین سوهانی از جامعه مندرسین حوزه علمیه قم بیشتر است؟ این شیخ محمد یزدی گفته است که “مردم برای رای دادن نظر روحانیون را جویا شوند.” البته اگر ایشان هم نگفته بود، مردم همین کار را می کردند. همین الآن هم مردم واقعا همین کار را می کنند. منتهی مردم نظر هر روحانی را که گوش نمی کنند، مردم فقط به نظر ولی فقیه توجه می کنند، نظر او را می پرسند، بعد هر چی که گفت، برخلافش عمل می کنند. تا حالا هم اگر مردم دو سه بار اشتباه کرده باشند، فقط به این دلیل است که ولی فقیه نظرش را نگفته و مردم فکر کردند مثلا رهبری طرفدار فلانی است و رفتند به یکی دیگر رای دادند، وگرنه اگر رهبری نظرش را دقیق اعلام کند، امکان ندارد مردم در نظر دادن اشتباه نکنند. فورا به همان کسی که فکر می کنند رهبری قبولش ندارد رای می دهند.

 

نجات بشریت

واقعا این بشریت بدبخت پدرش درآمد. یک بار نشد که یک گروهی به نفع بشریت کاری بکنند و این بشریت بکلی نابود نشود. آن از هیتلرش که خواست بشریت را از نژاد های ناپاک نجات دهد و این همه آدم کشت، آن از استالین که خواست بشریت را از بی عدالتی نجات دهد و ۲۷ میلیون آدم را کشت، این هم جمهوری اسلامی که پناهیان گفته است: “هدف جمهوری اسلامی نجات بشریت است.” برادر من! شما قاچ زین را بچسب، اسب سواری پیشکش. آن یکی آمد مستضعفان را نجات بدهد، الآن نصف خاورمیانه دست تروریست هاست، آن یکی تصمیم گرفت فقرا و محرومان را نجات دهد، واردات پورشه و فراری بالا رفت و فقرا سه برابر بیشتر رفتند زیر خط فقر. این طوری که نمی شود، شما هر وقت می خواهید بشریت را نجات بدهید، همه جای جهان را نابود می کنید، شما بی خیال شو و فقط به منافع خودت فکر کن، این طوری بشریت بهتر نجات پیدا می کند.