محمود اکونومی، اقتصاد کلان

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

در دو بخش گذشته تلاش کردیم برخی از مسائل مربوط به اشتغال را در حوزه اقتصاد خرد بررسی کنیم. در این بخش به بررسی اقتصاد کلان می پردازیم. توضیح ضروری اینکه چون ما بی سوات می باشیم، اقتصاد کلان را با تعریف خودمان ذکر می نمائیم و در این بررسی سعی می کنیم شیوه تقسیم بودجه و ردیف های آن را ذکر کنیم.

ردیف اول، 1 درصد بودجه مربوط به وزارت ارشاد اسلامی، برای جلوگیری از چاپ کتاب و جلوگیری از ساخت فیلم.

ردیف دوم، 1 درصد بودجه مربوط به وزارت مخابرات بخش پارازیت تا مردم خبرهایی را که دوست دارند، نتوانند بشنوند.

ردیف سوم، 3 درصد بودجه مربوط به صدا و سیما تا مردم خبرهایی را که نمی خواهند بشنوند، مجبور شوند بشنوند.

ردیف چهارم، 2 درصد بودجه برای تربیت نخبگان علمی و فرهنگی [از میان کسانی که حاجی خانم و آقازاده نارمکی و خانواده رحیم مشائی معرفی کنند در این میان مهرداد جان هم حق اولویت دارد] در صورت ایجاد مازاد دیگران می توانند از این درصد استفاده کنند  که البته  بعد از گذراندن نیمی از تحصیلات خودشان به فرنگ می روند و در آنجا زندگی می کنند.

ردیف پنجم، 1 درصد بودجه برای بستن فضای دانشگاه تا نخبگان علمی و فرهنگی که 6 درصد بودجه برای تحصیل شان مصرف شده است، نتوانند در ایران زندگی کنند و به فرنگ بروند.

ردیف ششم، 2 درصد بودجه برای اعزام مسوولان فرهنگی، سیاسی، علمی به فرنگ برای جذب یک چهارم کسانی که با صرف ده درصد بودجه از کشور فرار کرده اند، تا آنها به ایران برگردانند. مخارج خانواده های این دلسوختگان امام زمان و خریدهایشان از مغازه های خیابان ششم پیش بینی شده است.

ردیف هفتم، 1 درصد بودجه برای کنترل اخلاقی، سیاسی، فرهنگی یک چهارم از مغزهایی که با صرف بیست درصد بودجه تربیت شده و فراری داده شده و مجددا برگشته اند تا آنها اقدام به توطئه علیه کشور نکنند.

ردیف هشتم، 4 درصد بودجه به دفتر رییس جمهور و وزارت کشور برای عملیات پیجیده در انتخاب رئیس جمهور و نمایندگانی که مورد نظر حکومت است.( اگر قرار باشد نمایندگان طبیعی و رئیس جمهور طبیعی کشور انتخاب شود 2 درصد بودجه صرف می شود.)

ردیف نهم، 3 درصد بودجه برای حفظ رئیس جمهوری که با تقلب انتخاب شده است.( مجموعا شامل هزینه های تبلیغاتی، سرکوب، جلوگیری از اعتراض، و جلوگیری از هر چیز دیگر)

ردیف دهم، 2 درصد بودجه برای حفاظت فیزیکی از مسوولانی که اگر با تقلب مسوول نمی شدند، هیچ هزینه ای لازم نبود برای حفظ شان صرف شود.

ردیف یازدهم، 1 درصد بودجه حفاظت برای نگهبانی از نیروهای سابق نظام که فعلا تحت تعقیب اند( مثل موسوی و کروبی و حسن خمینی و هاشمی و غیره)

ردیف دوازدهم، 1 درصد بودجه برای حمله به مسوولان سابق نظام که 1 درصد بودجه برای حفظ آنان مصرف می شود و ضرب و شتم آنان.

ردیف سیزدهم، 8 درصد بودجه برای پرداخت دستمزد و حقوق کارکنان سازمانهای اداری که اکثرا مخالف دولت هستند و صبح ها برای دولت کار می کنند و شب ها علیه دولت شعار می دهند.

ردیف چهاردهم، 3 درصد بودجه برای حفظ امنیت کشور و مقابله با  کارکنان طبقه متوسط که دائما در خیابان علیه حکومت حرف می زنند.

ردیف پانزدهم، 7 درصد بودجه نظامی برای مقابله با دشمنان کشور و داشتن تفوق نظامی در منطقه از طریق تولید سلاح.

ردیف شانزدهم، 2 درصد فعالیت دیپلماتیک برای ایجاد دشمن و یا حفظ دشمنان قبلی برای داشتن دلیل کافی جهت تسلیح سپاه.

ردیف هفدهم، 1 درصد هزینه حفاظت از سفارتخانه ها و سازمان های بین المللی.

ردیف هجدهم، 1 درصد هزینه حمله به سفارتخانه ها و سازمانهای بین المللی.

ردیف نوزدهم، 3 درصد بودجه برای کمک به کشورهای فقیر و دوست مانند لبنان و فلسطین و بولیوی و نیکاراگوئه و چین و روسیه، برای جلب رای آنان در سازمان ملل متحد.

ردیف بیستم، 6 درصد بودجه برای سفر و سخنرانی رئیس جمهور به سراسر جهان که باعث دشمنی 146 کشور جهان با ایران می شود.

ردیف بیست و یکم، 7 درصد بودجه صرف ترویج، حفظ، دفاع، الگودهی، مانور، گشت، تولید حجاب و مبارزه با بدحجابی [بخشی از این مبلغ برای تبلیغات دروغ مخالفت رییس جمهور با این جور کارها مصرف می شود].

ردیف بیست و دوم، 2 درصد بودجه غیرمستقیم صرف واردات لوازم آرایش، جراحی بینی، تولید آرایشگاه، واردات لباس و عینک دودی و شال به جای روسری.

ردیف بیست و سوم، 1 درصد بودجه برای حفظ، نگهداری، اشاعه و ترویج انقلاب امام خمینی و دستاوردهای آن.

ردیف بیست و چهارم، 2 درصد بودجه به مصباح یزدی برای از بین بردن، نقد، جلوگیری، ممانعت و مبارزه با دستآوردهای انقلاب اسلامی و امام خمینی.

ردیف بیست و پنجم، 1 درصد هزینه ساخت سد، جاده، بزرگراه، کارخانه، فرودگاه، مدرسه، امامزاده، تونل، پل و سایر اقدامات عمرانی.

ردیف بیست و ششم، 2 درصد بودجه برای تبلیغات، افتتاح، مهمانی افتتاح، سفر برای افتتاح، خرید گل برای افتتاح، انتشار بروشور برای افتتاح پروژه های عمرانی.

ردیف بیست و هفتم، 4 درصد صرف تولید اتومبیل و وسائل نقلیه.

ردیف بیست و هشتم، 1 درصد صرف ساختن خیابان و جاده ای که اتومبیل باید در آن حرکت کند.

ردیف بیست و نهم، 1 درصد صرف دعوت میهمانان اروپایی و آمریکایی برای شرکت در همایش هائی مانند هولوکاست و آشنایی با فرهنگ ایران و فضای ایران امروز.

ردیف سی ام، 2 درصد صرف شنود، تعقیب و مراقبت، جاسوسی، نفوذ، دستگیری، بازجویی، استخدام عامل برای شناسایی و عملیات ضدجاسوسی همان میهمانان اروپایی و آمریکایی که به دعوت دولت به ایران آمده اند.

ردیف سی و یکم، 5 درصد برابر بیست میلیارد دلار صرف تبلیغات، سخنرانی، ارسال هیات، زیان ناشی از هزینه های دیپلماتیک، جشنهای ملی، تبلیغات تلویزیونی، تولید کیک زرد، به هم زدن روابط اقتصادی و فرهنگی برای غنی سازی یک میلیارد دلار اورانیوم.

ردیف سی و دوم، 1 درصد صرف تاسیسات و زمین و خرید سانتریفیوژ و استخراج اورانیوم و انتقال آن به نیروگاه مربوطه.

ردیف سی و سوم، 2 درصد بودجه کل کشور برای هزینه های شورای نگهبان، جهت انطباق قوانین با اسلام و قانون اساسی.( این قوانین بعدا قرار نیست اجرا شود.)

ردیف سی و چهارم، 2 درصد بودجه کل کشور برای هزینه های مجلس شورای اسلامی برای تدوین و تنظیم قوانین طبق قانون اساسی. ( این قوانین بعدا توسط دولت اجرا نمی شود.)

ردیف سی و پنجم، 6 درصد بودجه محرمانه برای بیت رهبری جهت افزایش محبوبیت مقام معظم رهبری. جهت تولید شعر، داستان، سرود، فیلم، ملاقات، تولید کرامات، دیدن خواب، خرید هنرمندان، تولید آثار تجسمی که در آن رهبری محبوب بشود.

ردیف سی و ششم، 1 درصد بودجه کل کشور برای جلوگیری از تغییر رهبری و از بین بردن محبوبیت رقبای رهبری، از طریق تولید شایعه، خبر، ساخت فیلم و برنامه های تلویزیونی، دستگیری اطرافیان.

ردیف سی و هفتم، 3 درصد کل بودجه کشور، هزینه نگهداری، تغذیه، حفاظت، ورزش، بهداشت، ملاقات، ارتباط تلفنی، نگهبانی، داروی خواب آور، تعمیرات، تامین لباس و سایر هزینه های صدهزار زندانی مالی که هیچ راهی برای آزاد شدن آنان وجود ندارد.

ردیف سی و هشتم، 2 درصد هزینه واردات مواد غذایی، میوه تازه و انبار و توزیع آن.

ردیف سی و نهم، 2 درصد هزینه کمک مالی به کشاورزانی که به دلیل واردات مواد غذایی تولیدشان متوقف شده است.

ردیف چهلم، 8 درصد هزینه ایجاد مساجد، تولید روحانی، تبلیغات محلی، تبلیغات تلویزیونی، حوزه علمیه، تولید کتب دینی، آموزش دینی، تولید امامزاده، تولید تاریخ، تغییر تاریخ، تفسیر قرآن، جلوگیری از تفاسیر بقیه از قرآن، مبارزه با دراویش، مبارزه با طلحه و زبیر، خرید و تولید نیزه برای قرآن، خرید انواع پیراهن عثمان در سایز ایکس لارج و مدیوم و اسمال و جلوگیری از روحانیون و مراجع تقلید.  

جمع کل بودجه سال 1388 به میزان صد درصد ابلاغ گردید

محمود احمدی نژاد