محمود و اقتصاد خرد

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

در قسمت قبل به بخشی از مشاغلی که توسط محمود احمدی نژاد ایجاد شده و احتمالا با رفتن او نیز از بین خواهدت رفت، پرداختیم و برخی از این مساغل را معرفی کردیم، در این قسمت همان کار قبلی را ادامه می دهیم. اگر یک دفعه دیدید که کارتان دقیقا همان چیزی است که ما نوشتیم زیاد ناراحت نشوید، بالاخره هر کسی عیبی دارد.

آقا گیر: شاغلین حدود ده هزار نفر، درآمد متوسط پانصد هزار تومان، این افراد هر ماه حداقل یک و حداقل پانزده بار به اسم استاد دانشگاه، مترجم، شاعر، همسر شهید، مخترع تراکتور، اهالی جزیره کومور، دانشجویان سال آخر فقه به خدمت آقا می روند و درست در لحظه آخر به آقا گیر می دهند تا چیزی از او بگیرند که متبرک باشد، مثلا قند یا چفیه یا دستمال کهنه، این افراد باید بسرعت بتوانند گریه کنند و سعی کنند مظلوم به نظر برسند.

گریمور: شاغلین حدود 12000 نفر، درآمد متوسط بین دو تا چهار میلیون تومان، محل کار داخل یا خارج از کشور. این افراد موظفند چهره و لباس مسوولانی را که از ایران بیرون می روند از آدمی شبیه لوله پاک کن، تبدیل به کسی شبیه پرفسور شیمی برای ملاقات های خارجی کنند، و برعکس باید در ملاقات های مختلف، قیافه آدمهایی که شبیه فیلسوف و استاد ریاضی هستند شبیه لوله پاک کن کنند تا برای ملاقات های داخلی مناسب باشند.

سوفلور: شاغلین حدود صد نفر، متخصص زبان ها و گویش های مختلف. محل کار عمدتا دفتر ریاست جمهوری یا سازمان تبلیغات اسلامی یا بیت رهبری. تخصص زبانشناس و آشنا با زبان ها و گویش های بومی. درآمد ماهانه بین یک تا ده میلیون تومان. این افراد باید به کسی که حرف زدن طبیعی خودش را هم بلد نیست، یاد بدهند یک جمله را به عربی یا ترکی یا لری یا بلوچی یا ترکمنی یا هواصیلی یا اسپانیولی درست بگویند. این افراد همچنین باید تلفظ لغات کثیر المصرف مثل “ سانتین فوج”( سانتریفیوژ درست تر است) “ گوانتانامو”، “ فاینانس”، “گلستانچای”، “ تنک یو سر” را به مسوولین یاد بدهند.

دردسرساز: شاغلین حدود بیست تا پنجاه هزار نفر، درآمد ماهانه یک میلیون تومان، محل کار در کل ایران و جهان. کار این افراد درست کردن یک دردسر غیرمترقبه و کاملا جدید و قابل تبدیل به خبر روز است، مثلا “ دانشجویی که در لس آنجلس صاف برود وسط شیشه و با پلیس درگیر بشود.” یا مثلا 300 نفر با هم بولدوزر بردارند و خانه های سازندگان تسبیح یسر را که شیطانی است با خاک یکسان کنند.” یا دویست نفر با هم از شلمچه تا غزه همدیگر را کول کنند.” یا “ یک دفعه یکی جیش کند روی دیوار و بقیه همانجا شروع کنند به دعا خواندن و نذر و نیاز کردن.” یا “ غش کردن وسط سخنرانی”

نقاش آمار: شاغلین حدود ده نفر، سن بین دوازده تا پانزده سال. درآمد ماهانه حدود ده میلیون تومان به والدین تحویل داده می شود. این افراد باید با خط کش و مداد رنگی ثابت کنند که قیمت مسکن کاهش پیدا کرده، نارضایی عمومی کم شده، چهار سال اخیر بیشتر از چهل سال قبل بوده و نقاشی ها را در کارنامه دولت چاپ کنند. این افراد نیاز به آمار خاصی ندارند، بلکه بیشتر باید به سخنرانی های تلویزیون و قدرت تخیل خود اتکا کنند.

گاگول یاب: شاغلین حداقل سی هزار نفر، درآمد ماهانه با حق سفر بین سه تا پنج میلیون، دارای قدرت قیافه شناسی و آشنا با زبان اندام. این افراد موظفند برای کلیه مراسم در هر جای جهان، به تعداد کافی آدم گاگول جمع کنند که قیافه شان به نظر منطقی بیاید، ولی زیاد حرف نزنند و حداقل یک تا دو جمله را بلد باشند از حفظ بگویند، اگر مینی بوس یا اتوبوس داشته باشند ارجح اند. گاگول یاب بین المللی نیز به تعداد حداقل صد نفر مورد نیاز است، آنها باید از مجالس بزن و بکوب شهره و ابی و کامران و هومن، بتوانند طرفدار برای استقبال از متکی یا احمدی نژاد پیدا کنند.

دشمن ساز: شاغلین حدود هزار نفر، درآمد بین ده تا بیست میلیون. کار این افراد این است که کلیه آثار و زندگینامه افرادی که میانه رو هستند، مثل افروغ، نادران، مطهری، امیر محبیان، باهنر و غیره را با دقت بخوانند و پرونده آنها را با دقت ببینند و برای زمانی که آنها یک کلمه حرف از دهانشان دربیاید، فورا کاری کنند که دوستان به منتقد، منتقدان به مخالف، مخالفان به دشمن، و دشمنان به برانداز تبدیل شود. معمولا مسوولین دفتر رئیس جمهور هر هفته می توانند اعلام کنند که برای هفته جدید به چند دشمن تازه نیاز دارند.

شیطان بین: شاغلین حدود هزار نفر، درآمد بین یک تا دومیلیون، با عکس و زیرنویس سه تا پنج میلیون. کار این افراد این است که در اندیشه های مختلف، ااز جمله تروتسکیسم، فرویدیسم، طرفداران موسیقی هوی متال، فیلمهای رومن پولانسکی، آثار والت دیسنی، تورات، کلا همه شهر نیویورک، نژاد آنگلوساکسون، بهائیت، وهابیت، موسیقی بتهوون، نقاشی های فریدا، موریس اشر، معماری ساختمانهای خارج( بطور کلی) نشانه هایی مثل ستاره، دایره، گونیا، پرگار، سیخ، میخ، چشم چپول، پای لنگ، اسکلت، رنگین کمان و چیزهای دیگر پیدا کنند و ثابت کنند که همه کسانی که با بیت رهبری کار نمی کنند، به نحوی شیطان پرست هستند.

جوراب سوراخ کن: شاغلین حدود صد نفر، درآمد بین پانصد تا یک میلیون تومان. کار این افراد که باید عکاسی هم بلد باشند این است که با استفاده از کفش کهنه، جوراب سوراخ، ریش خوب تراشیده نشده، کت زیر بغل سوراخ، پیراهن چروک ناهمرنگ با شلوار، از میلیاردرهایی که عضو هیات دولت یا فرمانده سپاه یا روحانی هستند، جوری عکس بگیرد، که به نظر فقیر برسند.

نرم کننده: شاغلین حدود ده هزار نفر، درآمد یک تا سه میلیون تومان. کار در واحد تبلیغات. کار این افراد این است که کشتن مردم در خیابان را جنگ نرم، دستگیری هزار نفری را مقابله با توطئه نرم، روزنامه نگاری را مبارزه نرم دشمن، انتخابات را مجادله نرم با اسلام، تجاوز با بطری به زندانی را به عنوان روش رافت آمیز با عوامل جنگ نرم، بسیجی ها را به عنوان اساتید دانشگاه ارتش نرم نشان بدهند. این افراد اگر با شامپو استفاده شوند برای پوشاندن کچلی جمعیت از بالا مفید می توانند باشند.

نازی سایبر: شاغلین حدود دو هزار نفر، دستمزد بین پنج تا ده میلیون تومان، تعدادی میثم و یاسر و عبدالله و ابوذر که با اسم نازی، و گاهی با عکس مکش مرگ ما، معمولا انجلینا جولی، اقدام به جذب امت حاش نموده و کسانی را که دچار آویختگی هستند، شناسایی کرده و بعد از انداختن آنها وسط گرداب، به ادامه اهداف مقدس شان می پردازند.

شلوارگیر: شاغلین بین سی تا پنجاه هزار نفر، دستمزد بین هفتصد هزار تا یک میلیون تومان. کار این افراد گیر دادن به شلوار عابرین است. شلوارهای پاچه گشاد، پاچه تنگ، پاچه کوتاه، پاچه بلند، فاق کوتاه، سابیده، وصله خورده، پاره، سالم، نازک، تنگ، گشاد، مشکوک بوده و بستگی به حال شلوارگیر مذکور پوشیدن آن جرم است.

چروک ساز: شاغلین بین ده هزار تا یک میلیون نفر، درآمد غیرقابل محاسبه است. برخی از این افراد زنان خانه دار هستند که درآمد آنان معمولا محاسبه نمی شود. کار “ چروک ساز” این است که قبل از رفتن همسر یا برادر یا خواهر یا پسر یا دختر، به اداره یا محل کار، یا خیابان، لباس اتوشده او را با دست محکم مچاله کند تا معلوم نشود که لباس اش قبلا اتو داشته و به همین دلیل جزو دشمنان اسلام و انقلاب است.

دروغ سنج: شاغلین بین ده هزار تا پنجاه هزار، درآمد ماهانه یک میلیون تومان. این افراد باید توانایی داشته باشند که تشخیص بدهند که فرد راست می گوید یا دروغ. این افراد در جلسات مصاحبه با داوطلبان مدیریت روابط عمومی، سخنگوی ادارات، دیپلمات ها، مجریان تلویزیونی، سخنرانان مراسم عمومی، معلمین امور دینی حاضر شده و افرادی که در اثر دروغ گفتن خودشان را لو داده اند، کشف کرده و آنها را بیرون می کنند و کسانی که دروغ شان را براحتی می گویند به عنوان مسوول منصوب می کنند.

کریستف کلمب: شاغلین بین صد تا هزار نفر، درآمد ماهانه حدود دو تا سه میلیون تومان. این افراد اقدام به کشف مجدد قاره آمریکا و سایر قاره ها کرده و خبرهای جدیدی از این مناطق می دهند که هرگز در هیچ جای دیگری نیست، مثلا “ در درگیری های دانشجویی در آمریکا، دهها تن توسط پلیس کشته شدند.” یا “ هشتاد میلیون نفر از مردم آمریکا در فقر زندگی می کنند.” یا “ در آمریکا هیچ کس حق انتقاد از اسرائیل را ندارد.”