هفتمین تبلیغ ترور احمدی نژاد

نویسنده
نازنین کامدار

» هواداران دولت و روزنامه "هاآرتص" با هم

یک هفته پس از بازگشت محمود احمدی نژاد از هفتمین سفرش به نیویورک که این بار کوشید، در آخرین روز و بعد از نامید شدن از دیدار با اوباما، با  زیر سئوال بردن حادثه 11 سپتامبر “خبرساز” شد، رسانه های متعلق به دولت یا هوادار  از جمله  کیهان،  رجانیوز، جهان نیوز و فارس، سناریوی تبلیغاتی جدیدی را مبنی بر “احتمال ترور و یا ربوده شدن رئیس جمهور محبوب به دست موصاد” در جریان دیدار از لبنان  کلید زده اند.

بهانه این تبلیغات گسترده نوشته  روزنامه “هاآرتص” چاپ تل آویو است که از احتمال ربایش و یا ترور احمدی نژاد در جریان سفر به لبنان خبر داده بود.  با این بهانه برخی  رسانه ها خواستار لغو سفر شده اند و برخی دیگر از رییس دولت خواسته اند که “با روحیه انقلابی” اش از “هیچ تهدیدی” واهمه نداشته باشد.

سناریو اخیر تبلیغاتی رسانه های افراطی ایران درباره ترور و ربایش احمدی نژاد در حالی کلید خورده است که درمطلب مورد اشاره این رسانه ها در روزنامه هاآرتص احتمال این اقدام از سوی فردی به نام “مهدی خزاعی”  نماینده جمهوری اسلامی  در سازمان ملل مطرح شده – همان کسی که در فیلم های خبری بود که هنگام ورود احمدی نژاد به نیویورک به داخل هواپیما رفت و همراه وی خارج شد و همسرش هم برای خیرمقدم از همسر رییس دولت حاضر بود.

گفتنی است در گزارش هاارتض با تمسخر و طعنه گفته های این مقام دولتی ایران نقل شده است.

در این میان، روزنامه افراطی کیهان که پیش از این نیز بارها اخباری را درباره سناریوهای گوناگون ترور احمدی نژاد تولید کرده، در سرمقاله دیروز خود با عنوان “درباره یک سفر”، با استناد به همین نقل قول هاآرتص مدعی شد که به دلیل “توانایی احمدی نژاد در ایجاد وحدت در بین نیروهای سیاسی لبنان”، دستگاه اطلاعاتی اسرائیل قصد ربودن وی را دارد.

روزنامه افراطی کیهان می نویسد:” حضور دکتر احمدی نژاد در لبنان آن هم بعد از سفر موفقیت آمیز وی به نیویورک باعث نگرانی آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی از دولتهای عربی منطقه شده است. آنها بیشتر از هر چیز نگران تاثیر عمیق این سفر بر روی مردم لبنان و سایر کشورهای منطقه اند، چیزی که به یقین روند مذاکرات - به اصطلاح- صلح را دستخوش نوسان و یا حتی توقف خواهد کرد”.

کیهان ادعا کرده که  ”روزنامه صهیونیستی هاآرتص در اقدامی که البته از سوی این رژیم عجیب به نظر نمی رسد، پیشنهاد کرده که در جریان سفر لبنان، رئیس جمهور کشورمان توسط ایادی رژیم صهیونیستی ربوده شود” این روزنامه در عین حال مدعی شده که  4 سال پیش نیز نتانیاهو پیشنهاد ربایش دکتر احمدی نژاد را به جرم تحریک به نسل کشی مطرح کرده بود. کیهان در عین حال مدعی شده هاآرتص با اذعان به اینکه اسرائیل سابقه طولانی در گروگان گیری دارد، نوشته در عملیات ربایش احمدی نژاد امکان ربودن سیدحسن نصرالله نیز وجود دارد!” و بعد از آن “مقاله هاآرتص را “تصورات یک بیمار روانی” خوانده که “به خوبی نشان می دهد که رژیم صهیونیستی برای بقای خود، منطقی جز زور را نمی پذیرد”.

همزمان با کیهان، سایت جهان نیوز نیز در گزارشی به نقل از “رجا نیوز” که خود این متن را از “ فارس نیوز” کپی کرده است، مدعی “طراحی ترور احمدی نژاد توسط اسرائیل” شده و می نویسد:” یک روزنامه صهیونیستی در مقاله‌ای توهین‌آمیز به سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهوری ایران به لبنان اشاره و تصریح کرد که باید وی را در این سفر ترور کرد و آمریکا نیز با سکوت خود این اقدام را تایید می‌کند”.   

جهان نیوز همچنین در گزارشی با عنوان “درخواست اسد از احمدی نژاد: به جنوب لبنان نرو!” و  بنا به “برخی شنیده ها” مدعی شده است که بشار اسد در جریان سفر اخیرش به تهران به احمدی نژاد پیشنهاد داده است که به دلیل احتمال خطرات امنیتی، به جنوب لبنان سفر نکند.

سناریو تبلیغاتی رسانه ها هوادار دولت در باره پیش بینی ترور احمدی نژاد در لبنان، روزگذشته به جلسه پرسش و پاسخ سخنگوی وزارت خارجه نیز کشیده شد و رامین مهمانپرست در پاسخ به سوال خبرنگار “خبرگزاری مهر” دراینباره گفت:” اظهارات مقامات و رسانه های صهیونیستی در جهت تخریب سفر رئیس جمهور به لبنان و جلوگیری از انجام این سفر تاثیری نخواهد داشت و تهدیداتی که مطرح می کنند ماهیت جنایتکار این رژیم را بیش از پیش نشان خواهد داد”.

بنابر این گزارش، در برابر این موج تبلیغاتی، سایت خبری “آفتاب”، سایت وابسته به مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام،  به راه افتادن این سناریوی تبلیغاتی را “سرپوشی بر نا کارآمدی های دولت در عرصه داخلی” دانسته و نوشته است:” آقای احمدی‌نژاد به این سفر نیاز دارد تا با مانور دادن و تبلیغات بر روی این سفر بر بسیاری از کمبودها و مشکلات داخلی به خصوص در حوزه مسائل اقتصادی و سیاسی، سرپوش بگذارد. استقبال مردمی به‌خصوص درجنوب لبنان برای دولت و شخص آقای احمدی‌نژاد بسیار مهم است و از موضع‌گیری‌هایی که انجام می‌دهد بسیار روشن است که می‌خواهد این سفر حتما انجام شود”.

پیش از این نیز محمود احمدی نژاد، برخی از اعضای کابینه اش و نیز رسانه های هوادار وی، سناریوهای تبلیغاتی متعددی درباره ترور او طرح و در یک مورد اجرا کرده اند.

اولین‎بار در 30 خرداد ماه سال 87، او با حضور در جمع اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اعلام کرد که” براساس اطلاعات موثق، دشمنان طرح ربودن و ترور خادم ملت را در سفر به عراق برنامه‌ریزی کرده بودند که به فضل الهی با تغییر یکی دو برنامه در اراده و تصمیم آنها تزلزل ایجاد شد و وقتی متوجه موضوع شدند که عراق را ترک کرده بودیم و آنها همچنان مبهوت مانده‌اند”. او سه ماه قبل از این ادعا در یک سفر دو روزه به بغداد رفته بود. ادعای وی  باعث شد تا “نصیر العانی”، رئیس دیوان عالی ریاست جمهوری عراق در مصاحبه با روزنامه “الشرق الاوسط” ضمن تکذیب هرگونه تهدید علیه احمدی‌نژاد در سفر وی به عراق، اعلام کند که در تمام طول سفر همراه او بوده است و هیچ گونه تغییری در طرح امنیتی نیروهای عراق که مامور حفاظت از وی بودند، ایجاد نشده است. سخنان وی با پاسخ تند احمدی نژاد مواجه شد که گفت:” اگر مقامات عراقی و آمریکایی این مساله را تکذیب کنند، اسناد مربوط به ربوده شدن خود را منتشر خواهم کرد”. اسنادی که هر گز منتشر نشدند.

درتیرماه همان سال ، دومین ادعای تلاش برای ترور احمدی‏نژاد خبرساز  شد. این‏بار به جای خودش، فردی به نام علی ذبیحی مشاور سابق امور نیروی انسانی وی ادعا کرد که وقتی احمدی‏نژاد برای حضور در نشست فائو در ایتالیا به سر می‏برده، “توطئه سوء قصد به جان رئیس‏جمهور از طریق اشعه ایکس در نطفه خفه شد”.

در همان زمان خبرآنلاین در گزارشی نوشت:” اعلام دو خبر متوالی ترور احمدی نژاد سبب شد که برخی از نمایندگان اقلیت مجلس و مطبوعات نزدیک به اصلاح طلبان با شک و تردید به این موضوع نگاه کرده و سخنان احمدی‏نژاد را تلاش برای “تحریک افکار عمومی” توصیف کنند. رییس جمهور هم افراد تکذیب کننده این خبر را “سخنگوی دولت آمریکا” معرفی کرد و گفت: “خنده دارتر این بود که بعضی ها در داخل نیز موضوع را تکذیب کرده اند که باید از آنها پرسید چه ارتباطی بین اینها با مسئله وجود دارد که چنین ناشی گری کرده اند و اینکه برای که تلاش می کنند؟ آیا نمایندگی از طرف مقابل داشته اند؟” وی تهدید کرد که اگر این خبر از سوی آمریکایی ها و مقام های عراقی تکذیب شود، اسناد مربوط به این قضیه را منتشر می کند. او اینبار نیز هیچ سندی منتشر نکرد”.

در زمان انتخابات نیز هواداران وی از جمله قاسم  روانبخش؛ سردبیر نشریه موسسه مصباح یزدی، غلامحسین محسنی اژه ای؛ وزیر اطلاعات سابق او و چند سایت انتخاباتی دیگر در مجموع  4 سناریوی تبلیغاتی را درباره ترور احمدی نژاد طرح کردند.

در واپسین مورد از این سناریو ها، محمود احمدی نژاد در مرداد ماه که به دلیل برپایی “همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور” به شدت مورد انتقاد مخالفان راستگرای خود بود ، در اختتامیه این همایش از تلاش “ صهیونیست های احمق” برای  ترور خودش خبر داد. به فاصله دو روز از این ادعا، خبرگزاری های داخلی مدعی “انفجار در جریان  مسیر تردد کاروان خودروهای احمدی نژاد در همدان” شدند، اما ساعاتی بعد سایت پارلمان نیوز فاش کرد که برخی از بسیجیان منتقل شده به همدان برای مراسم استقبال، دست به پرتاب چند ترقه زده اند. افشای این اقدام موجب شد تا سایت شخصی احمدی نژاد نیز ادعای “سوء قصد” را تکذیب کند.

سناریوی جدید ترور احمدی نژاد، هفتمین سناریوی پیش بینی ترور محمود احمدی نژاد است.