جلوگیری از فعالیت مجدد نشریه دانشجویی «پژواک»

نویسنده

به گزارش وب‌سایت کلمه٬ نشریه «نیمکت» خبر داده که «پژواک» در خرداد ماه سال جاری به دستور محسن فرمهینی‌فراهانی٬ معاون فرهنگی دانشگاه «شاهد»٬ توقیف شده است. طبق این گزارش فراهانی و رییس کمیته نظارت بر مطبوعات این دانشگاه از هرگونه فعالیت تحریریه این نشریه جلوگیری می‌کنند. یکی از دانشجوها دلیل این توقیف را استفاده از «رنگ سبز» و «مصاحبه با علی مطهری» عنوان کرده است.

یکی از نویسنده‌های این نشریه گفت: «ابتدا به ما گفتند اگر می‌خواهید این نشریه را ادامه دهید باید اسم آن را عوض کنید. بعد از مخالفت ما اعلام کردند که سردبیر و مدیرمسوول فعلی باید برکنار شوند و از اعضای شورای مرکزی شورای صنفی انتخاب شوند. شهریورماه برای جشن جدیدالورودها قصد از سرگیری نشریه را داشتیم و می‌خواستیم در این جشن یک شماره توزیع کنیم. اما بدون اعلام هیچ‌گونه دلیل رسمی و هیچ حکم کتبی سردبیر جدید را نپذیرفتند و اجازه ادامه فعالیت ندادند».

این دانشجوی دانشگاه شاهد ادامه داد: «نشریه «پژواک» تنها نشریه‌ منتقد در دانشگاه شاهد و متعلق به شورای صنفی دانشگاه بود که به جرم مصاحبه با علی مطهری نماینده مجلس و استفاده از رنگ سبز توقیف شد. مسوولان دانشگاه از ابتدای انتشار این نشریه همواره به دنبال یافتن فرصت و بهانه‌ای برای تعطیلی آن بودند اما به دلیل محبوبیت آن در میان دانشجویان از این کار پرهیز می‌کردند».

بنا به اظهارات وی اکنون تنها «بسیج» و «انجمن مستقل اسلامی» در این دانشگاه دارای نشریه هستند.